O rosnącej otwartości polskich miast na technologie z zakresu IoT oraz o inteligentnej transformacji naszego otoczenia opowiada Małgorzata Ciechomska, dyrektorka sprzedaży i marketingu IoT i Smart Cities z Orange Polska.
Na naszych oczach rozwiązania z zakresu inteligentnych miast przestają być abstrakcją, a stają się koniecznością, ponieważ pomagają optymalizować zużycie energii, wody i dostarczać pełnych informacji włodarzom miast, aby ci mogli podejmować korzystne decyzje. W Polsce już ponad 100 miast zdecydowało się na inteligentne rozwiązania na większą skalę, a wśród nich wyróżniają się choćby Bolesławiec czy Duszniki‑Zdrój.
– Jeszcze niedawno, mówiąc o inteligentnych miastach, myśleliśmy o azjatyckich albo amerykańskich metropoliach, w których jeżdżą autonomiczne samochody, drony dostarczają przesyłki, a mieszkańcy mogą liczyć na wiele udogodnień. Tymczasem praktyka pokazuje, że rozwiązania z zakresu smart city najlepiej sprawdzają się w miastach małej i średniej wielkości, bo tam są najbardziej doceniane przez mieszkańców i widać ich faktyczny wpływ na codzienne życie – zauważa Małgorzata Ciechomska, dyrektorka sprzedaży i marketingu IoT i Smart Cities z Orange Polska.
Wysłuchaj rozmowy Joanny Koprowskiej z Małgorzatą Ciechomską z Orange Polska i dowiedz się m.in.:
jak zmieniała się idea smart cities,
jak wygląda zarządzanie miastem za pomocą jednej aplikacji,
jak wdrożenie rozwiązań z zakresu IoT wpływa na atrakcyjność biznesową miasta,
jak ewoluowała działalność Orange Polska i z jakimi wyzwaniami wiązało się to na poziomie zarządczym,
jaką rolę odrywają kobiety w rewolucji smart cities i jak Oragne wspiera ich rozwój w obszarach STEM.
Nagranie zostało zrealizowane podczas XXXI Forum Ekonomicznego w Karpaczu.