Joanna Koprowska
Redaktorka „ICAN Management Review” oraz „MIT Sloan Management Review Polska”.
Janek Sikora, Plente: „Każdy może się nauczyć kreatywności”
Kreatywność stała się jedną z najbardziej pożądanych umiejętności w świecie biznesu zdominowanym przez nowe technologie. O tym, jak ją pielęgnować na płaszczyźnie zawodowej i prywatnej, opowiada kolejny gość Sekretów Mistrzów – Janek Sikora.
Iwona Jacaszek-Pruś: „Firmy, które chcą się rozwijać, muszą zadbać o różnorodność zespołów”
Profit, portfolio, planeta i ludzie to cztery filary strategii Przyszłość 2030 ogłoszonej przez Kompanię Piwowarską trzy lata temu. Iwona Jacaszek-Pruś, pełniącą funkcję dyrektorki ds. korporacyjnych, opowiada o tym, jak od tego czasu w firmie ewoluowało zarządzanie różnorodnością.
Jacek Hutyra, Orange Polska: „Jedyny rodzaj działalności bez wpływu na klimat to jej brak”
O wpływie firm technologicznych na środowisko i klimat, a także o działaniach Orange Polska podejmowanych w celu redukcji emisji dwutlenku węgla mówi Jacek Hutyra, Climate Officer.
Katarzyna Dubno, Adamed Pharma: „Bez inwestycji farmacja nie istnieje”
Branża farmaceutyczna boryka się z wieloma problemami, ale mimo to nie ustaje w wysiłkach na rzecz innowacyjności. O tym, jak pogodzić imperatyw inwestowania w badania i rozwój z mocami produkcyjnymi, mimo niesprzyjających okoliczności, opowiada Katarzyna Dubno, dyrektorka ds. relacji zewnętrznych i ekonomiki zdrowia w firmie Adamed Pharma.
Małgorzata Ciechomska, Orange: „Rozwiązania smart nie są zarezerwowane wyłącznie dla metropolii”
O rosnącej otwartości polskich miast na technologie z zakresu IoT oraz o inteligentnej transformacji naszego otoczenia opowiada Małgorzata Ciechomska, dyrektorka sprzedaży i marketingu IoT i Smart Cities z Orange Polska.
Katarzyna Kowalska, KUKE: „Trzeba umieć rozmawiać ze wszystkimi”
KUKE udało się stworzyć różnorodny, wielopokoleniowy i otwarty na różne poglądy zespół. Wiceprezeska zarządu Katarzyna Kowalska twierdzi, że nie był to przypadek, a efekt uboczny kultury organizacyjnej firmy.
Przemysław Oczyp, KPMG: „Ambitne firmy od dawną dążą do ograniczenia śladu węglowego”
O najnowszych trendach kształtujących działania firm na rzecz zrównoważonego rozwoju i dążenia do neutralności klimatycznej Europy mówi Przemysław Oczyp, ekspert w zakresie ESG i kwestii klimatu reprezentujący KPMG.
Michał Popiołek, mBank: „Coraz więcej źródeł energii będzie zielonych. Taka przyszłość jest nieunikniona”
Jaką rolę w zrównoważonej transformacji odegrają banki? Z jakimi oczekiwaniami z ich strony będą się musiały liczyć firmy chcące pozyskać finansowanie zewnętrzne? Na te pytania oraz kilka innych odpowiada Michał Popiołek z mBanku.
Michał Gembal: „Uczenie się do końca życia jest naszym obowiązkiem”
Z Michałem Gembalem z firmy Arcus oraz Federacji Inicjatyw Oświatowych rozmawiamy m.in. o kompetencjach przyszłości, w które warto inwestować już dziś.
Małgorzata Bieniaszewska, MB Pneumatyka – Liderka nieidealna
Jak się odnaleźć w męskiej branży, nie mając doświadczenia i autorytetu? Dlaczego warto przyznawać się do błędów przed sobą i innymi? Jak budować autentyczny styl przywództwa? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań dotyczących świadomego zarządzania sobą i zespołem udziela Małgorzata Bieniaszewska w kolejnym odcinku „Sekretów Mistrzów”.
Bartosz Rosłoński, Immersion Games – Zaczynał jako trener tenisa, dziś jest prezesem spółki notowanej na giełdzie
Jak sportowa pasja pomaga w biznesie? Jak regularne treningi mogą ukształtować nawyki sprzyjające sukcesowi zawodowemu? Z jakimi wyrzeczeniami trzeba się liczyć, chcąc łączyć karierę sportową z biznesową? O tym w „Sekretach Mistrzów” opowiada Bartosz Rosłoński, na co dzień prezes Immersion Games i pasjonat sportu, który ma na swoim koncie medal Mistrzostw Polski w tenisie ziemnym, a obecnie reprezentant naszego kraju w padla.
Błażej Fiecek, E.ON Foton: „Fotowoltaika nadal się opłaca”
Transformacja energetyczna jest nieunikniona, a jej tempo przyspiesza chęć uniezależnienia się od paliw kopalnych pochodzących z Rosji. O tym, jakie miejsce zajmie w tym procesie fotowoltaika oraz jak pod wpływem pandemii i wojny w Ukrainie zmieniło się podejście do inwestycji w wytwarzanie prądu z energii słonecznej, mówi Błażej Fiecek, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy E.ON Polska.
Tomasz Woźniak, Future Mind: Kiedyś didżej, dzisiaj prezes
Jak łączyć zarządzanie dynamicznie rozwijającą się firmą doradztwa technologicznego z byciem tatą, mężem, tenisistą, wykładowcą i jeszcze z kilkoma innymi rolami? O tym w „Sekretach Mistrzów” opowiada Tomasz Woźniak, prezes Future Mind, który nie wierzy w magiczne recepty na efektywność, relaks czy work-life balance.
Piotr Kuba, PFR TFI: „Zawsze warto być gotowym na najgorsze”
Z badań ICAN Research wynika, że polskie przedsiębiorstwa pod koniec 2021 roku oceniały swoją sytuację coraz lepiej. Świętowanie jednak nie trwało długo, bo wraz z wybuchem wojny w Ukrainie pojawiło się wiele nowych wyzwań związanych z zarządzaniem emocjami pracowników, niesieniem pomocy Ukraińcom, ale też załamanymi łańcuchami dostaw czy nadchodzącymi kłopotami z dostępem do surowców. O tym, jak zarządzać oraz dokonywać ekspansji nawet w trudnych czasach, opowiada nam Piotr Kuba, członek zarządu PFR TFI.
Jarosław Rot, BNP Paribas Bank Polska: „Zrównoważony rozwój nie jest modą, lecz megatrendem”
Zrównoważona transformacja biznesu, świata i społeczeństwa jest nieunikniona. Jednak jej tempo zależy od wspólnych wysiłków wielu podmiotów. O tym, jaka jest rola banków w tej zmianie, opowiedział nam Jarosław Rot, dyrektor wykonawczy obszaru zrównoważonego rozwoju w BNP Paribas Bank Polska.
Ryszard Hordyński, Huawei Polska: „Bez działań w zakresie ESG firmom będzie się coraz trudniej rozwijać”
Zrównoważony rozwój staje się nieodzowną częścią strategii postępowych firm. Działać trzeba tu i teraz, często bez drogowskazów w postaci regulacji, które nie nadążają za zmieniającymi się okolicznościami. Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji z Huawei Polska opowiada nam o dobrych praktykach i wyzwaniach związanych z działalnością na rzecz środowiska, społeczeństwa i ładu korporacyjnego.
Zwyczaje zakupowe różnych pokoleń, które warto znać
Kamila Gębik – ekspertka ds. e-commerce – opowiada o tym, jak prowadzić działania marketingowe i sprzedażowe, które precyzyjnie trafią w potrzeby poszczególnych pokoleń. Rozmawia Joanna Koprowska z redakcji „ICAN Management Review” oraz „MIT Sloan Managament Review Polska”.
Nowe miejsce pracy, do którego wrócą Twoi pracownicy
Przedstawiamy zapis webinaru, w którym zaproszeni przez ICAN Institute goście odpowiadają na pytania dotyczące tego, jakie warunki powinno spełniać biuro, by ułatwiało pracę w modelu hybrydowym.
Firma we mgle wojny. Jak prowadzić biznes w świecie VUCA 3.0
Rosyjska napaść na Ukrainę zmieniła świat i przyniosła ze sobą nowe zagrożenia, ale też nowe możliwości. Żeby pomóc menedżerom podejmować trafne decyzje w złożonych warunkach niepewności, redakcja „ICAN Management Review” przygotowała bezpłatne webinarium „Firma we mgle wojny. Jak prowadzić biznes w świecie VUCA 3.0”.
Aplikacje mobilne to jego specjalność – Tomasz Woźniak z Future Mind
Tomasz Woźniak z Future Mind opowiada o dobrych praktykach w świecie mobile oraz dzieli się wskazówkami dotyczącymi podejmowania trafnych decyzji biznesowych.