Planowanie strategiczne
Złoty środek – czy można znaleźć najlepszy moment na ekspansję zagraniczną?
Korzystny wpływ ekspansji zagranicznej został potwierdzony w badaniach oraz praktyce biznesowej. W wyniku internacjonalizacji firmy zyskują dostęp do nowych rynków i strumieni przychodów. Może też być to sposób na optymalizację kosztów i dywersyfikację ryzyka, a także pozyskanie nowych zasobów – materialnych i niematerialnych – jak wykwalifikowani pracownicy, technologie, patenty czy alianse strategiczne. Połączenie powyższych korzyści przekłada się w efekcie na wyższą produktywność oraz większe możliwości rozwoju przedsiębiorstw.
Kiedy warto wycofać się z biznesu
W świecie biznesu niewielu przedsiębiorców jest zadowolonych z momentu sprzedaży swojego biznesu. Jedni skarżą się, że zrobili to za wcześnie, inni za późno. Czy da się w ogóle ustalić najlepszy czas na sprzedaż firmy?
Coffee with CFO - elitarne spotkanie dyrektorów finansowych
Jak planować strategię firmy w niepewnych czasach? Jaką rolę w tym obszarze pełnią dyrektorzy finansowi? To główne tematy poruszane na ostatnim spotkaniu Klubu CFO.
Można wytrenować strategiczny sposób myślenia
Co sprawia, że jedni potrafią planować i stosować strategie metapoznawcze, podczas gdy inni muszą się ich uczyć? Odpowiedzią jest odpowiednie podejście i ciągłe zadawanie kluczowych pytań: Co mogę zrobić, aby sobie ułatwić pracę? W jaki inny sposób mogę wykonać to zadanie? Czy istnieje sposób na zrobienie tego lepiej? Tylko tyle i aż tyle.
Gdy STRATEGIA łączy się z TAKTYKĄ – nowy numer "ICAN Management Review"
Szósty już numer magazynu „ICAN Management Review” poświęcamy zacierającym się różnicom między strategią a taktyką. Wynikają one ze znacznie większej zmienności i nieprzewidywalności otoczenia biznesowego, co zmusza liderów do łączenia myślenia strategicznego z elastycznym zarządzaniem firmą.
Czas zastąpić atlas nawigacją
Recenzja książki Chrisa Outrama „STRAKTYKA. Jak w cyfrowych czasach strategia połączyła się z taktyką”.
Jakie planowanie w nowej normalności? Dobre praktyki foresightu strategicznego
Choć nowa normalność to slogan, który w świecie marketingu funkcjonuje od jakiegoś czasu, już dziś należy zacząć przygotowywać się i zmieniać sposoby planowania zarówno na potrzeby strategiczne, strategicznych innowacji produktowych, jak i transformacji cyfrowej w kontekście różnych funkcji przedsiębiorstwa. Obejrzyj wideo i dowiedz się, jak tego dokonać.
Jak planować w czasach rosnącej niepewności - rozmowa z Kacprem Nosarzewskim
Foresight strategiczny to niedoceniany proces, który pomaga firmom spojrzeć w przyszłość i dokonać właściwych zmian na długo przed innymi. O tym, dlaczego warto myśleć o przyszłości, jak zyskać przewagę informacyjną i wykorzystać ją na swoją korzyść, opowiada nam futurysta Kacper Nosarzewski.
Jak wykorzystać kryzys do budowania przewagi konkurencyjnej firmy? Rola CFO w zmianie strategii firmy
O tym, jakie działania warto podjąć, by przekształcić negatywne doświadczenie kryzysu w szansę wzrostu firmy, rozmawialiśmy podczas webinarium Klubu CFO.
Efektywne zarządzanie kapitałem obrotowym na czas kryzysu i wyjścia z niego
Utrzymanie płynności zarówno w zakresie działań, jak i finansów nigdy wcześniej nie było tak istotne jak dziś. Nowe wyzwania wymagają zupełnie nowego podejścia do zarządzania kapitałem obrotowym. Temu ważnemu tematowi było poświęcone ostatnie webinarium Klubu CFO.
Przyszłość biznesu i strategie rozwoju na 2021
Dziś funkcjonujemy w nowej normalności – z powodu pandemii zmiany zaszły w każdym obszarze naszego życia. Zmieniły się potrzeby i zachowania klientów, organizacja pracy i sposoby wykonywania obowiązków. Większość pracowników zauważyła wzrost swojej efektywności i chętnie będzie kontynuowała pracę zdalną, co ma znaczący wpływ na współpracę w zespołach i realizację celów. Dlatego teraz jak nigdy wcześniej liczą się precyzja myślenia, umiejętność podejmowania decyzji i opracowywania strategii. Jak działać w nowej normalności 2.0?
Siła zwinności
Wielu twórców start-upów obawia się, że opóźnianie komercjalizacji pomysłu doprowadzi do fiaska ich biznesu.
Zamówienia nas przytłaczają. Co robić?
Producent sprzętu sieciowego AEiS Group wyszedł z ofertą poza granice kraju, co zapewniło mu skokowy wzrost sprzedaży. Niestety, firma przestała sobie radzić z rosnącym wolumenem zamówień.
Kierujemy się najwyższymi standardami
Skuteczna realizacja strategii CSR wymaga pełnego zaangażowania wszystkich interesariuszy: pracowników, dostawców i klientów. Wyznając tę zasadę, Lyreco podejmuje różnorodne działania na rzecz współpracy, co przynosi wymierne korzyści.
Konwergencja celów
O skutecznej transformacji w duchu „goal congruence” mówi Bogusław Białowąs, prezes Banku Ochrony Środowiska.
Rozwijamy się przez pączkowanie
Jednym z najbardziej perspektywicznych, ale zarazem najtrudniejszych segmentów branży farmaceutycznej są badania kliniczne, które owocują nowymi lekami i metodami terapii. W tej dziedzinie szybko rośnie polski oddział firmy AstraZeneca, który wypracował unikalną umiejętność kreowania nowych ról i kompetencji.
Outsourcing dziś i jutro
Outsourcing jest potężnym narzędziem do poprawy efektywności i napędzania zmian biznesowych. Wbrew pozorom wymaga od obu stron kontraktu inwestycji "z góry".
Bezpieczeństwo lekowe kraju
Krajowy przemysł farmaceutyczny odgrywa kluczową rolę w polskim systemie ochrony zdrowia. Jest także niezmiernie istotny dla naszej gospodarki i ma znaczenie strategiczne z punktu widzenia interesów państwa.
Przyjazna JSW
Strategiczne cele JSW to umocnienie pozycji wiodącego i innowacyjnego producenta węgla koksowego i czołowego dostawcy koksu na rynku europejskim, który wyznacza kierunki rozwoju dla całej branży poprzez najwyższe standardy działania.
Z narzędzi do kreowania nowych rozwiązań korzystają nieliczni
Wszystkie firmy szukają produktu lub usługi, które całkowicie przeobrażą rynek. Mimo to, budując strategię biznesową na kolejne lata, najczęściej sięgają „do korzeni”, czyli bazują na tym, co jest znane i bliskie dotychczasowemu biznesowi.