Zatrudnianie
Employer branding w walce o pracownika
„Szanuj szefa swego, możesz mieć gorszego” – brzmiało porzekadło w przeszłości. Dziś funkcjonuje ono również, ale z małą zmianą. W miejsce „szefa” należy wstawić „pracownika”. W dobie przewagi popytu nad podażą na rynku pracy to firma musi dbać o to, by być miejscem, w którym chce się pracować.
Zatrudnianie osób z Ukrainy. Polski rynek pracy potrzebuje mądrego zarządzania migracją
W ostatnich latach rynek pracy w Polsce został zdominowany przez dwa sprzeczne ze sobą zjawiska: bezrobocie, a równocześnie niedobór pracowników w konkretnych branżach. Tak było jednak do niedawna, ponieważ wiemy już, że możemy spodziewać się istotnych zmian związanych z napływem do Polski wojennych uchodźców z Ukrainy. Czy przepisy polskiego prawa dotyczące zatrudniania cudzoziemców sprawdzą się w praktyce? A może powinno się uregulować te kwestie w inny sposób?
Employer branding jako jedno z narzędzi HR
Działania employer branding mają na celu przede wszystkim zbudowanie pozytywnego wizerunku organizacji. To z kolei powinno się przełożyć na wizerunek firmy przyjaznej dla kandydatów i pracowników.
Marka rekrutera w mediach społecznościowych
Czy do funkcjonowania w świecie biznesu niezbędne są pozytywny wizerunek w sieci i własna marka osobista? Czy też można się bez nich obejść? Teoretycznie nie są niezbędne, można się więc nimi nie zajmować i nie przejmować. Ale jak nas widzą, tak nas piszą i dotyczy to także sytuacji służbowych.
Znaczenie firmowej strony „kariera” w procesie rekrutacyjnym
Wykorzystywanie firmowej zakładki „kariera” powinno stanowić zadanie o wysokim priorytecie dla każdego działu HR. Aby jednak taka strona spełniała właściwie swoją rolę, należy ją rzetelnie przygotować.
Jak zatrudniać pracowników w czasach home office?
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez ADP, w skali globalnej pandemia doprowadziła do czterokrotnego wzrostu liczby przepisów z zakresu prawa pracy. To postawiło działom HR nowe zadania, Dowiedz się, w jaki sposób firmom w krótkim czasie udało się zoptymalizować swoje działania i uzyskać przewagę rynkową.
Jak skutecznie zatrudnić nowych menedżerów – i utrzymać ich w firmie?
40% menedżerów wyższego szczebla rezygnuje pracy przed upływem 18 miesięcy. Przyczynia się to do poważnej destabilizacji i zwiększenia kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa, dlatego warto zadać sobie pytanie – jak temu przeciwdziałać?
Claudio Fernández-Aráoz: człowiek, który pomógł wybrać papieża
Co jest najważniejsze podczas wyboru kandydata do pracy? Poznaj wnioski z 20 tysięcy rozmów kwalifikacyjnych.
Krowa w kropki, czyli trudna kwestia wizerunku pracownika
Wartościowi fachowcy często nie dbają o swój wizerunek, nie grają w polityczne rozgrywki, przez co w procesach rekrutacyjnych mają trudniejszy start.
Odpowiedni człowiek na odpowiednim miejscu: jak rekrutować do działów sprzedaży?
Stworzenie skutecznego zespołu sprzedażowego to duże wyzwanie dla organizacji.
Marta Badura: dobre biuro nie kończy się na salce rekrutacyjnej
Jakie elementy wyposażenia biurowego wpływają na to, że pracuje się wygodnie i efektywnie? Dlaczego przestrzeń musi być dziś różnorodna?
Wyzwania w rekrutacji kandydatów wąskich specjalizacji
Pozyskanie talentów i dotarcie do specjalistów wyższego szczebla stanowi dziś nie lada wyzwanie.
Poszukiwany potencjał pracowników
Przedsiębiorcy chcą zatrudniać najbardziej wartościowych ludzi. Czyli jakich?
Rozwój pracowników idzie w parze z rozwojem organizacji
Ludzie, którzy mogą w firmie rozwijać skrzydła, przynoszą biznesowi największe zyski. Ta zależność jest kluczem do realizacji celów organizacji, a także spełnienia ambicji pracowników.
Biuro: pole bitwy [DEBATA]
Czy dzięki temu, jak wygląda przestrzeń biurowa twojej firmy, możesz pozyskać utalentowanych pracowników?
Doświadczenia kandydatów budują reputację pracodawcy
Co, zdaniem kandydatów, najbardziej zawodzi w procesie rekrutacyjnym?
Kompleksowe podejście do zatrudnienia
Na pracownikach działów personalnych spoczywa dziś duża odpowiedzialność, bo to w głównej mierze od nich zależy, jakie działania podejmuje organizacja w zakresie rozwoju kompetencji pracowników.
Zły rekruter jest gorszy niż rzut monetą
O tym, jak wygrywać bitwę o talenty nawet z dużo silniejszymi rywalami, mówi Claudio Fernández-Aráoz.
Employer branding – magnetyzująca moc wizerunku pracodawcy
To ludzie są najważniejszym czynnikiem decydującym o jakości przedsiębiorstwa.
Przed rozpoczęciem rekrutacji warto określić więcej niż stanowisko kandydata
Zadaniem organizacji jest zdefiniowanie rodzaju asymilacji pracownika w firmie.