Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

7 skutecznych zasad efektywnego zarządzania projektami w organizacji

· · 1 min
7 skutecznych zasad efektywnego zarządzania projektami w organizacji

7 skutecznych zasad efektywnego zarządzania projektami w organizacji

Na czym polega prowadzenie projektów? Jakie czynniki sprawiają, że okazuje się niezbędne w każdej firmie? W jaki sposób kierować zespołem projektowym, aby udało się osiągać zamierzone cele? Dlaczego prawidłowa organizacja pracy jest tutaj tak ważna? Podpowiadamy, jak powinno wyglądać efektywne, sprawne i zwinne zarządzanie projektami w przedsiębiorstwie – poznaj 7 najważniejszych zasad, a potem zastosuj je w praktyce, żeby skutecznie planować i kontrolować działania podwładnych!

Czym jest proces zarządzania projektem w organizacji?

Zarządzanie projektem (project management) to złożony system, na który składa się szereg czynności związanych z koordynacją ludzi, narzędzi i zadań. Przyjmując taką strategię, zwraca się uwagę na jednoczesną maksymalizację użycia zasobów oraz minimalizowanie ryzyka i negatywnego wpływu ewentualnych ograniczeń. Ten wieloetapowy i rozłożony w czasie proces można obrazowo porównać do układania puzzli, a profesjonalne prowadzenie projektów jest kluczową umiejętnością współczesnych managerów.

Co jest celem zarządzania projektami?

Zarządzanie projektami w organizacji stawia sobie za cel przeprowadzenie całego procesu od A do Z. Obejmuje realizację sformalizowanego przedsięwzięcia zgodnie z pierwotnymi założeniami, optymalne wykorzystanie dostępnych zasobów, terminowe dostarczenie pożądanych rezultatów oraz wykonanie poszczególnych zadań na akceptowalnym poziomie jakościowym. W ramach prowadzenia projektów można wyróżnić zarówno cele główne, jak i pośrednie.

Prowadzenie projektów w organizacji – najważniejsze zasady

Podstawowe reguły, jakich trzeba się trzymać, jeśli chce się prowadzić projekty w umiejętny sposób, to:

1.      Zdefiniowanie zakresu, czyli uzgodnienie konkretnego celu.

2.      Opracowanie realistycznego harmonogramu działania i elastyczne aktualizowanie go.

3.      Świadome zaplanowanie komunikacji pomiędzy uczestnikami.

4.      Zaakceptowanie dynamicznej natury projektów i bycie przygotowanym na zmiany (zarządzanie ryzykiem).

5.      Motywowanie wysoko wykwalifikowanych pracowników zgodnie z ich potrzebami.

6.      Określenie dopasowanych do projektu standardów oraz procedur i zaprezentowanie ich wszystkim zainteresowanym.

7.      Efektywny przydział pracy.

Kieruj się tymi zasadami w praktyce, a przekonasz się, że zarządzanie projektami w organizacji to przedsięwzięcie, które może zakończyć się sukcesem i przynieść oczekiwane wyniki.