Rekomendacje

Inspiracja do zmiany praktyk zarządzania.
Priorytetem dla Pratt & Whitney Kalisz jest ciągłe doskonalenie umiejętności pracowników oraz rozwój całej organizacji. Aby jednak budować innowacyjną firmę, gotową do sprawnego funkcjonowania w czasach niepewności, niezbędna jest najnowsza wiedza z zakresu praktyk menedżerskich. Tę, z sukcesem, od 16 lat zdobywamy wraz z ICAN Institute. Przez te lata skorzystaliśmy z wielu programów – zamkniętych, przygotowywanych specjalnie pod potrzeby naszej organizacji oraz otwartych (np. First-Time Manager™, Management™, Strategic Leadership Academy™); dla menedżerów będących na początku kariery, jak i tych z dużym doświadczeniem.
Dzięki dostępowi do najnowszej światowej wiedzy oraz nowoczesnych praktyk, a także kontaktom z ekspertami reprezentującymi różne punkty widzenia szeroko pojętego zarządzania, nasi menedżerowie zdobyli cenną wiedzę z zakresu zarządzania innowacyjnością czy zarządzania w ciągle zmieniającej się rzeczywistości. To pozwoliło nam zbudować sprawnie działającą i elastyczną firmę, jak również przygotować się na przyszłe wyzwania.
Jako nowoczesna firma stale poszukujemy przestrzeni do doskonalenia procesów poprzez porównanie ich do najlepszych światowych praktyk. Szkolenia ICAN Institute zmieniają nastawienie oraz sposób myślenia. To ogromna ich zaleta.

Jacek Kwieciński
dyrektor personalny, członek zarządu, Pratt & Whitney Kalisz Sp. z o.o.

Teraz wiemy, w jakim kierunku się rozwijać: dla nas i dla naszych klientów. Wraz z rosnącą konkurencją i wymaganiami klientów Grupa Park-M wymagała drastycznej zmiany sposobu zarządzania. Kilkuosobowy zespół przeistoczył się w kilkusetosobową organizację, która potrzebowała nowych drogowskazów na różnych poziomach swojej struktury.
Pomimo wykształcenia ekonomicznego odczuwałem brak wystarczającej wiedzy i doświadczenia, by przez ten trudny proces przeprowadzić organizację samodzielnie. Potrzebowałem praktycznego wsparcia. Znalazłem je w Strategic Leadership Academy™. Rozwiązania zaprezentowane w programie stały się dla mnie i moich współpracownikównarzędziami analiz i optymalizacji bieżącej działalności, a także kreślenia przyszłości Grupy Park-M. Uporządkowana dzięki nim praca koncepcyjna pozwoliła nam skoncentrować się na działaniach, które z punktu widzenia klientów są najbardziej unikalne i przez nich cenione.

Krzysztof Mróz
prezes zarządu , Grupa Park-M

Grupa Unity w ciągu 20 lat przeszła drogę od firmy studenckiej do rosnącej rok do roku organizacji zatrudniającej ponad 200 osób. Pomimo ciągłego rozwoju kadry zarządzającej i naszych pracowników czuliśmy, że są obszary, w których brakuje nam wiedzy i popełniamy niepotrzebne błędy. W związku z tym wraz z pozostałymi członkami zarządu zdecydowaliśmy się na udział w Strategic Leadership Academy™. Program pokazał nam, które obszary zarządzania stra-tegicznego są naszą mocną stroną, a które wymagają zagospodarowania. Np. koncepcja oburęczności organizacji pomogła nam w rozlokowaniu inwestycji na innowacje podtrzymujące (w tradycyjnych dla nas obszarach, takich jak budowa rozwiązań e-commerce, integracja systemów czy digitalizacja procesów) oraz rozpoczęciu inwestycji mających potencjał przełomowy (np. start-up UPSAILY z obszaru machine learning). Dzięki temu mogę powiedzieć, że dziś, po wdrożeniu różnych rozwiązań, korzyści z programu czerpie cała firma.

Grzegorz Kuczyński
prezes zarządu, Grupa Unity

Management pomógł mi zupełnie inaczej spojrzeć na zawodowe wyzwania. Przyjazna atmosfera podczas zajęć, świetni prowadzący i wartościowe treści przekazywane w przystępny sposób ułatwiły mi przyswojenie niezwykle praktycznej wiedzy. Ciągłe odniesienia do realnych sytuacji biznesowych rozjaśniły mi ważne kwestie z zakresu komunikacji, negocjacji czy podejmowania decyzji. Wiele usłyszanych sugestii i wskazówek towarzyszy mi do dziś w codziennej pracy.
W trakcie programu korzystałam z konsultacji telefonicznej z trenerami. Nie podejrzewałam nawet, że spojrzenie eksperta z innej branży może pomóc w rozwiązywaniu skomplikowanych problemów, do których czasami samemu trudno się zdystansować.
Management cenię za jeszcze jedno: możliwość poznania ciekawych i inspirujących osób, których nie brakowało wśród uczestników.

Anna Pawłowicz
buyer senior, Carefleet S.A.

Na co dzień zarządzam pracą zespołu, w którego skład wchodzą ludzie z różnych szczebli: od menedżera do specjalisty. Zajmuję się również tworzeniem oferty wartości oraz zarządzaniem relacjami z klientami, którym tę wartość dostarczamy. Wybrałem program ManagementTM, by rozwinąć swoje kompetencje menedżerskie w powyższych obszarach i spełnił on moje oczekiwania w stu procentach.
Program jest mocno narzędziowy. Za jego najcenniejszy element uważam trenerów, którzy posiadają najaktualniejszą wiedzę oraz bogate doświadczenie w obszarach, których dotyczyły sesje. Możliwość zadawania im pytań i dyskusji podczas zajęć dostarczyła mi ogromną część całej wiedzy zdobytej podczas szkolenia. Drugą zaletą są studia przypadków, które w doskonały sposób odzwierciedlają informacje przekazywane nam przez prowadzących. Po trzecie, lwia część przykładów była oparta na solidnych danych naukowych, które uwiarygadniały przekazywane nam treści. Natomiast czwarty powód, dla którego zdecydowałem się nie tylko wejść w ten program, ale także z niecierpliwością wyczekiwałem kolejnych sesji, to uczestnicy. W miarę upływu czasu rozwinęły się miedzy nami nie tylko koleżeńskie, ale też biznesowe relacje.
O praktyczności szkolenia może świadczyć fakt, że krótko po zakończeniu Managementu miałem już okazję korzystać z narzędzi zdobytych podczas sesji – m.in. z poradnika rekrutacyjnego. Dzięki niemu rekrutacja przebiegła znacznie sprawniej.
Zdecydowanie poleciłbym ten program każdemu menedżerowi na każdym szczeblu kariery, nie tylko żeby nauczyć się czegoś nowego, ale także by podzielić się swoją wiedzą z innymi.

Łukasz Kutrzeba
dyrektor rozwoju, Jagiellońskie Centrum Innowacji

ITS Sales Management Program™ to odpowiedź na bardzo istotną potrzebę rozwoju kompetencji
liniowych menedżerów sprzedaży, którzy są kluczowi dla osiągania wyników.

Ja sam wielokrotnie szukałem takiego programu, ale były zbyt ogólne – dużo teorii i mało konkretów. Liniowi menedżerowie muszą dziś umieć zarządzać w górę, w dół i w poziomie, uwzględniając cele organizacji oraz zmieniające się uwarunkowania rynkowe i oczekiwania klientów, by prześcignąć konkurencję. Muszę przyznać, że udaje się to moim siłom sprzedaży.
Jako uczestnik programu ICAN Total Selling™ (poziom dyrektora sprzedaży) wiele skorzystałem, gdy zastosowałem nową wiedzę w swojej organizacji. W mojej ocenie ITS Sales Management Program™ wygląda bardzo ciekawie . Na podstawie własnych doświadczeń mogę śmiało polecić programy ICAN Institute.

Michał Wronka
head of business excellence & innovation, Bayer Sp. z o.o.

Wyniki przyszły szybciej, niż myślałem!

Udział w programie ICAN Total Selling™ dał mi nowe spojrzenie na proces sprzedaży i dostarczył praktyczne narzędzia, które od razu zacząłem wykorzystywać. Podam przykład. Akurat w trakcie mojego uczestnictwa w programie musieliśmy zrekrutować i wyszkolić kilkudziesięciu handlowców na potrzeby nowego projektu w firmie. Mieliśmy na to tylko 3 miesiące. To, co początkowo wydawało się wręcz niemożliwe, szybko stało się rzeczywistością – wszystko dzięki wiedzy i narzędziom, które zdobyłem podczas sesji poświęconej rekrutacji sił sprzedażowych.

Rozwiązania przedstawione podczas zajęć były dla mnie absolutną nowością, ale szybko sprawdziły się w praktyce. Rekrutacja zakończyła się pełnym sukcesem! Dla mnie ICAN Total Selling™ to prawdziwy strzał w dziesiątkę –
serdecznie polecam udział w programie!

Radosław Adamczyk
dyrektor sprzedaży w Wydawnictwie Nowa Era, absolwent programu ICAN Total Selling™

I Ty możesz zarządzać sprzedażą na światowym poziomie

Program ICAN Total Selling™ (poziom executive – dla dyrektorów sprzedaży) dał mi możliwość kontaktu z najnowszymi trendami w obszarze zarządzania sprzedażą. Dostarcza praktyczne rozwiązania bazujące na doświadczeniach światowych guru sprzedaży. Co ważne, wszystko to przełożone jest na realia polskiego rynku.

Szkolenie przekazuje wskazówki, w jaki sposób w procesie sprzedaży oferować klientowi nową jakość, wartość oraz jak budować z nim długofalową współpracę. Doświadczenie i umiejętności zdobyte podczas ICAN Total Selling™ pozwalają mi w codziennej pracy stosować nowe podejście do sprzedaży na dynamicznym rynku energii. Serdecznie polecam udział w programie osobom odpowiedzialnym w firmie za sprzedaż!

Grzegorz Bujnowski
Kierownik biura handlu gazem w ANWIL S.A., kierownik projektu w PKN ORLEN S.A.

Konkretne narzędzia, konkretne efekty!

W programach rozwojowych ICAN Institute cenię to, że nie są tylko teorią. Wiedza przekazywana w trakcie zajęć to wynik pracy oraz doświadczeń ekspertów, którzy przez wiele lat budowali w swoich firmach efektywny proces i zespół sprzedaży. Jako uczestnicy możemy skorzystać z ich doświadczenia i na podstawie zdobytej wiedzy wprowadzić nowe rozwiązania we własnych firmach. Program ICAN Total Selling™ pomógł mi na przykład lepiej podzielić zadania w zespole handlowców, aby były zgodne z ich predyspozycjami. To poprawiło komfort i jakość ich pracy, a tym samym wyniki sprzedaży. Udało nam się również zwiększyć efektywność procesu wdrażania nowych sprzedawców. Skróciliśmy go z 12 do 6 miesięcy. Szybciej wyłapujemy błędy rekrutacyjne, a nowi handlowcy zaczynają osiągać rezultaty zbliżone do pracownikow z wieloletnim stażem już w pierwszym roku pracy.

Paweł Węcłowski
dyrektor ds. sprzedaży w Volvo Trucks Poland,, absolwent programow First-Time Manager™ i ICAN Total Selling™

Solidna podstawa rozwoju menedżerskiego

W programie First-Time Manager™, który podobnie jak IT Manager™ skupia się na rozwoju kompetencji miękkich , wziąłem udział jako menedżer z pięcioletnim stażem. Szkolenie pozwoliło mi uporządkować i uzupełnić wiedzę, którą wcześniej zdobywałem w praktyce, nierzadko ucząc się na własnych błędach. Jestem pewien, że gdybym skorzystał z niego wcześniej, uniknąłbym wielu pomyłek, a część problemów rozwiązał o wiele szybciej i skuteczniej.

Program w niezwykle przystępny sposób przekazuje wiedzę, która według mnie powinna być podstawą szkolenia każdego menedżera. Sukces szkolenia tkwi w świetnych materiałach wspierających oraz w wykładowcach – są to ludzie o ogromnej wiedzy, zawsze chętni do interakcji z uczestnikami. Polecam programy ICAN Institute uwadze wszystkich menedżerów, którzy poważnie traktują swoją karierę, oraz właścicieli firm, którzy chcą, by stanowiska kierownicze w ich organizacjach piastowali eksperci wysokiej klasy, świadomi swoich działań.

Przemysław Drygalski
menedżer kategorii komponenty IT, absolwent programu First-Time Manager™

Programy ICAN Institute to oczekiwania spełnione w 100%!

Jestem absolwentem programu First-Time Manager™. Już w jego trakcie wykorzystywałem na bieżąco nowo poznane techniki, które dziś są ważną częścią mojego menedżerskiego warsztatu pracy. Obecnie, bazując na wiedzy zdobytej podczas programu, pracuję nad zupełnie nową strategią zarządzania moim zespołem.

Bardzo wysoko oceniam zaplecze materiałów, z których mogłem korzystać w trakcie szkolenia: zarówno tych dostarczanych na zajęciach, jak i tych dostępnych online, które pozwoliły mi w dogodnym czasie pogłębiać wiedzę, niezależnie od lokalizacji, w jakiej się znajdowałem. Zdecydowanie największym atutem programu są prowadzący, którzy dzielą się z uczestnikami wieloletnim doświadczeniem oraz nieszablonowym podejściem, zapraszając do kontaktu również po zakończeniu sesji.

Uczestnictwo w programie pozwoliło mi zapoznać się z nowymi narzędziami oraz praktykami, które zdecydowanie podniosły poziom mojego komfortu w roli menedżera. Program spełnił moje oczekiwania w 100%!

Michał Sarna
technology manager, Hicron Spółka z o.o., absolwent programu First-Time Manager™

Program bezkonkurencyjny na polskim rynku

Od dawna szukaliśmy szkolenia, które tak kompleksowo ujmowałoby temat marketingu i sprzedaży w połączeniu z nowymi technologiami. Ale nie tylko dlatego go wybraliśmy: wiedzieliśmy, że marki ICAN Institute i „Harvard Business Review Polska” to gwarancja najnowszej wiedzy na światowym poziomie, a także świetnej jakości materiały szkoleniowe oraz dobrze przemyślane formy warsztatów i ćwiczeń.
Początkowo myślałem, że program przeznaczony jest wyłącznie dla szefów sprzedaży i marketingu. Po jego ukończeniu mogę z pełnym przekonaniem powiedzieć, że skorzystają z niego wszyscy menedżerowie i właściciele firm B2B, którym zależy na zwiększaniu przychodów z wykorzystaniem najnowocześniejszych narzędzi na rynku.

Przemysław Kołodziejczyk
prezes zarządu GECOS, absolwent B2B Business Development Program™

Konkretne narzędzia wdrożenia

Aktualne przykłady rozwiązań problemów biznesowych to najważniejszy element szkolenia. Dzięki niemu mogłam usprawnić mechanizmy, które na co dzień stosuję w swojej pracy, i na bieżąco wdrażać rozwiązania istotne z mojego punktu widzenia. Cała baza wspierających materiałów e-learningowych oraz networking to dodatkowe korzyści, które również bardzo cenię. Strategic Leadership Academy™ szczególnie polecam prezesom i dyrektorom, od których zależy biznes i rozwój organizacji.

Malgorzata Milczarek
dyrektor ds. personalnych, Sandoz

I Ty możesz być świetnym mówcą!

W programie Personal Leadership Academy™ otrzymają Państwo najnowsze sprawdzone narzędzia i metody Communispond™, które uzbroją Państwa w pewność siebie i siłę przekonywania podczas wystąpień publicznych. W czasie trwania programu będą Państwo nagrywać swoje wystąpienia i obserwować na własne oczy, jak szybko można osiągnąć poprawę, stosując proste techniki wykorzystywane przez liderów na całym świecie.

Jeff Felice
EVP, partners & alliances , Logical Operations

Źródło wiedzy i nowych narzędzi biznesowych

Dzisiaj w biznesie liczą się nie tylko wieloletnie doświadczenie i wiedza, ale przede wszystkim szybka zdolność do adaptacji w zmieniającym się otoczeniu biznesowym, niestandardowe myślenie oraz umiejętność dynamicznego wdrażania najskuteczniejszych praktyk. Moja decyzja o udziale w szkoleniu Strategic Leadership Academy™ nie była przypadkowa. Wiedziałem, że wykładowcy ICAN Institute to grono doświadczonych praktyków biznesu, którzy wnikliwie analizują bieżącą sytuację na rynku i na tej podstawie są w stanie precyzyjnie określić, w jakie rozwiązania warto inwestować czas i środki. Program Strategic Leadership Academy™ był dla mnie kolejnym etapem rozwoju kariery – bardzo ważnym dla budowania świadomości oraz poszerzania wiedzy i zestawu biznesowych narzędzi.

Tomasz Wojtkiewicz
prezes zarządu Nextbike Polska Sp. z o.o., absolwent Strategic Leadership Academy™

Ścieżka dynamicznego rozwoju

Programy rozwojowe ICAN Institute towarzyszą mi od początku kariery. Jako młody menedżer odbyłem szkolenie First-Time Manager™, które pozwoliło mi pewnym krokiem wejść w nowy rozdział w moim życiu. Później przyszła kolej na program Management™, dzięki któremu miałem okazję pogłębić swoją wiedzę i zdobyć kompetencje potrzebne w związku ze zwiększającym się spektrum obowiązków i rosnącą odpowiedzialnością. Dziś zarządzam czterema spółkami. Wybór Strategic Leadership Academy™ był dla mnie oczywisty – udział w tym programie potraktowałem jako następny etap mojego rozwoju.

Paweł Tupalski
członek zarządu Brand Distribution Group, Absolwent programow rozwojowych ICAN Institute

Ścieżka rozwoju dla ambitnych liderów

Trafiając do programu Management™, mogłem zobaczyć siebie nie tylko na tle innych menedżerów, ale przede wszystkim na tle wiedzy, jaka została przekazana uczestnikom. Jej szeroki zakres w znaczący sposób wpłynął na mnie i na moją wizję lidera, jakim chciałbym się stać. Wiele znaczyła dla mnie możliwość pracy w oparciu o system e-learningowy. Poza tym po raz pierwszy mogłem zobaczyć całość firmy przez pryzmat najlepszych praktyk, co wzmocniło moje kompetencje w obszarach merytorycznych.
Skróciło to moją drogę w poszukiwaniu adekwatnych i efektywnych rozwiązań. Teraz, gdy wiem, które metody działają, mogę kompilować najlepsze opcje i wdrażać je do własnego modelu biznesowego. Dzięki udziałowi w programie zorientowałem się, że muszę jeszcze wiele zrobić, by we właściwy sposób odnajdywać się w pokorze wśród ludzi, którzy chcą osiągnąć coś w życiu w oparciu o własne podmioty gospodarcze. Odnalazłem w programie podejście, które jest mi bliskie: należy traktować siebie samego jako nieskończony projekt. Jako kogoś, kto jest w nieustannej drodze.

Bartosz Nowak
prezes zarządu My Way Jewellery, absolwent programu Management™

ITL Personal Leadership Academy

Coraz większa liczba menedżerów zastanawia się nad budową własnej marki. Ale co za tym się kryje?
Nie jest to po prostu lepszy PR i obecność w mediach. Marka lidera (leadership brand) jest wynikiem świadomego działania, które jest połączeniem autorefleksji, celów i aspiracji oraz wykorzystania różnych narzędzi budowy własnego wizerunku. Bardzo łatwo jest tu popełnić błędy, które później trzeba z dużym wysiłkiem naprawiać. W programie Personal Leadership Academy™ podzielę się z Państwem moim praktycznym doświadczeniem i narzędziami. Obiecuję, że już w trakcie trwania programu zwiększymy wartość Państwa osobistych marek!

Joanna Malinowska-Parzydło
ekspert i wykładowca Personal Leadership Academy™

Szerokie spojrzenie na teraźniejszość i przyszłość firmy

Program Management™ pokazał mi, jak podchodzić do problemów i projektów w sposób wieloaspektowy – prawny, ekonomiczny, psychologiczny, emocjonalny, analityczny, logistyczny… Każda z tych perspektyw może okazać się kluczowa w problematycznej sytuacji, dlatego menedżer powinien umieć patrzeć jak najszerzej na zagadnienia, z którymi na co dzień się styka. Udział w programie uświadomił mi również, że nawet bogata wiedza uniwersytecka staje się mało przydatna bez należytego interpretowania i analizowania zachodzących zjawisk społeczno-gospodarczych. Łączy się to z najważniejszą według mnie cechą sprawnego menedżera: ze zdolnością przewidywania. Fundamentalną zaletą szkolenia Management™ jest to, że uczy ono dalekosiężnego patrzenia zarówno na teraźniejszość, jak i przyszłość firmy.

Paweł Gabryel
prezes zarządu, CEO WIMED Sp. z o.o., absolwent programu Management™

Rozwiń swoje umiejętności i mierz się z nowymi wyzwaniami

Kompetencje miękkie zawsze były dla mnie ważne. Nie słyszałam jeszcze, by zespół podążał z zaufaniem za kimś, kto nie umie budować relacji z pracownikami. W trakcie programu Management™ miałam okazję przyjrzeć się swoim umiejętnościom komunikacyjnym i przywódczym w zestawieniu z najlepszymi wzorcami. Zajęcia z trenerami ICAN Institute przyniosły mi w tym zakresie wiele inspiracji i motywacji do pracy. Inaczej zaczęłam też postrzegać własną efektywność oraz elastyczność w kontekście zmian. Zdobyta podczas programu Management™ wiedza obecnie pomaga mi zrealizować najtrudniejsze w dotychczasowej karierze zadanie. Zajmuję się przebudową działu prawnego: poprawą jego współpracy z pozostałymi działami, zwiększeniem efektywności zespołu oraz ułożeniem relacji naszych prawników z kancelariami zewnętrznymi.

Małgorzata Gatz
zastępca dyrektora generalnego w Krajowej Społdzielczej Kasie Oszczędnościowo-Kredytowej w Sopocie, właścicielka kancelarii prawnej, absolwentka programu Management™