Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Barometr CDO: czym w polskich firmach zajmuje się Chief Digital Officer?

· · 1 min

Cyfrową transformację kojarzymy z modyfikacją środowiska IT. Tymczasem związana jest z człowiekiem, który stoi w centrum tych zmian.

W miesiącach od kwietnia do lipca br. firma Bilot przeprowadziła badanie wśród 500 największych firm w Polsce, którego wefektem jest raport Barometr CDO. Celem badania było określenie obszarów i potencjału transformacji cyfrowej w polskich przedsiębiorstwach, a także określenie jakie zadania i wyzwania stoją przed CDO w niedalekiej przyszłości. Kim jest CDO? Jakie role ma do spełnienia w organizacji?

Harvard Business Review Polska to prestiżowy magazyn dla tych, którzy są głodni sukcesu. Inwestując w wiedzę harvardzką, robisz krok w dobrym kierunku. Sprawdź teraz!

Zgodnie z wynikami badania funkcję Chief Digital Officer, dyrektora ds. digitalizacji, oficjalnie pełni tylko pięciu respondentów. Kolejnych 67 odpowiada za działania właściwe dla CDO, czyli za cyfrową transformację, choć ich stanowiska zostały nazwane inaczej.

Dostosuj sprzedaż do nowych zwyczajów kupujących »

Cieszy to, że ponad połowa badanych, których można określić skrótem CDO, należy do zespołów zarządzających i współpracuje z kierownictwem. Ci ludzie współdecydują o kierunku rozwoju firm – mówi Paweł Stapf, dyrektor rozwoju biznesu cyfrowego w spółce Bilot.

A co studzi optymizm? „Od CDO oczekuje się innowacyjności, która obejmuje nie tylko z gruntowną wiedzę technologiczną, ale także doświadczenie biznesowe” – wynika z raportu. Problem w tym, że otwartość na zmiany, kompetencje i praktyka (co drugi CDO pracował wcześniej w IT) mogą nie wystarczyć. Dobre chęci poparte umiejętnościami to za mało, gdy ciągle napotyka się na bariery. Według sondażu, 36 proc. przedsiębiorstw jeszcze nie ma stałego rocznego budżetu na transformację cyfrową. 39 proc. uczestników narzeka na brak zasobów wewnętrznych i zewnętrznych.

Z pełną treścią raportu zapoznać się można pod tym adresem.