Zarządzanie i przywództwo
Nigdy nie potrzebowaliśmy liderów bardziej niż dziś. Poznaj najlepsze zasady sztuki dowodzenia i wznieś swoją firmę na nowy poziom.
Pokaż więcejCztery sposoby na przełożenie informacji zwrotnej menedżera na konkretne działania
Co zrobiliście z tą informacją zwrotną, którą ostatnio przekazał wam menedżer, np. w związku z projektem, prezentacją czy w ramach oceny wydajności? Zignorowaliście ją i przeszliście do swoich obowiązków, czy może zastanowiliście się chwilę nad tym, jak ją wykorzystać? Przeprowadzone niedawno badania ankietowe pokazały, że jedynie 14% respondentów zdecydowanie zgadza się z twierdzeniem, że okresowa ocena wydajności zachęca ich do podjęcia działań mających na celu poprawę.
Zarządzanie wiedzą w inteligentnej organizacji
Podobno wykorzystujemy tylko 10% możliwości naszego mózgu – to oczywiście mit, ale wciąż bardzo popularny, mimo wielu prób sprostowania tej błędnej informacji. A jak jest z potencjałem intelektualnym organizacji? Czy wykorzystujemy więcej niż 10% jej inteligencji? Może 20%? Albo 60%? Jak wykorzystywać tę wiedzę najefektywniej?
Nie bój się zadawać pytań – nawet tych z pozoru głupich i niedyskretnych
W miejscu pracy obowiązuje nas pewien savoir vivre, a także zapisane w Kodeksie Pracy zasady dotyczące uszanowania prywatności współpracowników. Okazuje się jednak, że pytania dotyczące drażliwych, osobistych tematów nie przeszkadzają innym w takim stopniu, jak mogłoby się nam wydawać.
Uważaj na emocjonalne fałszerstwa
To smutne, choć prawdziwe: jako liderzy mamy skłonność do 3 emocjonalnych fałszerstw. Co to oznacza? Jak radzić sobie z tym problemem?
Jak przekazywać krytykę tak, by inni byli nam za nią wdzięczni?
Niejeden lider ma problem z przekazywaniem konstruktywnej krytyki swoim pracownikom. Wielu z nich w ogóle tego nie potrafi, a to negatywnie odbija się na całym zespole.