Marketing i sprzedaż
Dotychczasowe techniki marketingowe i sprzedażowe straciły dawną efektywność. Poznaj i wprowadź nowe rozwiązania, z których korzystają globalni liderzy.
Pokaż więcejOsiem trendów w zarządzaniu doświadczeniami klientów
Od kilku lat koncepcja budowy kultury klientocentrycznej w firmach na całym świecie zyskuje coraz więcej zwolenników. Dbanie o lojalność klientów i ich doświadczenie znajduje się na liście priorytetów firm niezależnie od branży, w jakiej działają. Co roku, w pierwszy wtorek października wiele z nich świętuje Dzień Doświadczenia Klienta, podsumowując działania podejmowane na rzecz poprawy doświadczeń klientów.
Nowy algorytm znacznie skuteczniej angażuje klientów przy sprzedaży online
Naukowcy z uniwersytetu w Toronto badali, w jaki sposób zwiększyć poziom zainteresowania klientów przeglądających ofertę sklepów online. Skuteczność nowego zestawu algorytmów była jednak dla nich zaskoczeniem.
Poznaj najnowsze trendy w e-commerce – i rozwiń swój biznes
E-commerce w Polsce odnotował rekordowy wzrost w minionym roku. Według prognoz, wartość polskiego rynku e-commerce w 2026 roku będzie wynosić 162 mld zł, a 85% Polaków deklaruje chęć dalszych zakupów online. Co to oznacza dla twojego biznesu?
Kto zyska, a kto straci na powrocie niedziel handlowych? I jak wpłynie to na e-commerce?
Po ponad trzech latach obowiązywania zakazu handlu w niedzielę widać, że ograniczenie nie działa. Kolejne placówki kombinują jak obejść ustawę, a opinia publiczna sprzyja tego typu działaniom. Co dalej?
Jak zaangażować się w relacje z klientami w innowacyjny i osobisty sposób?
Pandemia stworzyła nowy typ klientów – bardziej „cyfrowych” niż kiedykolwiek wcześniej. Organizacje, które szybciej dostrzegą tę zmianę i wykorzystają możliwości, jakie za sobą niesie, skutecznie zdobędą ich lojalność.
Firmy nisko oceniają własne działy obsługi klienta
Obsługa jest tym etapem w cyklu życia klienta, który ma największy wpływ na to, jak klienci oceniają markę, a w rezultacie na to, czy wciąż będą korzystać z danych produktów i usług. Niestety, we wszystkich branżach jest to etap najsłabiej oceniany.
Siła rekomendacji, którą możesz wykorzystać w biznesie
Silniki rekomendacji. Niewiele o nich wiemy, choć wszyscy się z nimi spotykamy, kiedy Netflix zadziwiająco trafnie proponuje nam kolejny film do obejrzenia, Spotify domyśla się, czego chcielibyśmy jeszcze posłuchać, a Amazon sugeruje dokupienie produktów, które okazują się zaskakująco przydatne.
E-commerce w Polsce: chwilowe przyśpieszenie czy trwała zmiana?
W 2020 polski rynek e-commerce był warty aż 70 mld zł. Po wielu latach wzrostu w tempie kilkunastu procent rocznie okres epidemii COVID-19 przyniósł niemal jego trzykrotne przyspieszenie! Co to oznacza dla firm? Jakie są wizje przyszłości e-commerce i jego ekosystemu?
Konsumenci w czasach pandemii
Pandemia diametralnie odmieniła oblicze polskiego handlu, zmieniając zarówno działania sprzedawców i producentów, jak i nabywców, czyli gospodarstw domowych.
Co zmienił wirtualny model sprzedaży?
Wybuch pandemii koronawirusa i narzucony lockdown sprawiły, że wirtualna sprzedaż przestała być alternatywą, a stała się koniecznością. Jednak nawet jeśli nie planowaliśmy tak szybkiej transformacji w swoich firmach, to po roku mało kto tęskni za wcześniejszym modelem sprzedaży.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś – zainwestuj w e-commerce
W marcu Polacy zamierzają częściej kupować produkty spożywcze, leki i artykuły gospodarstwa domowego. Rzadziej planują wydawanie pieniędzy na meble, urządzenia elektroniczne i ubrania, ale jeśli to zrobią, chętniej zdecydują się na zakupy online.
Chcesz skutecznie sprzedawać online? Załóż... sklep stacjonarny
W zeszłym roku w obszarze polskiej sieci internetowej pojawiło się aż 12 tysięcy nowych sklepów internetowych. Mimo to klienci nie rezygnują z zakupów w placówkach stacjonarnych, chętnie sięgają także po rozwiązania hybrydowe.
Jak COVID-19 wpłynął na decyzje zakupowe
Konsumenci działają zgodnie z przekonaniem, że w warunkach izolacji społecznej będą funkcjonować przez wiele miesięcy – wynika z badania KPMG w Polsce.
W 2021 roku klienci wydadzą w internecie 5 bilionów dolarów
Ubiegły rok okazał się czasem gwałtownej transformacji modelu sprzedaży wielu firm i wynikającego z niej rozwoju e-commerce. Wygląda na to, że pandemia na stałe zmieniła sposób robienia zakupów, a najbliższe miesiące mają jeszcze utrwalić ten trend poprzez rozwój platform sprzedażowych.
Przesyłka kurierska i e-commerce. Badania opinii internautów
Obostrzenia sanitarne wprowadzone z powodu pandemii oraz wywołane przez nią słuszne obawy o ryzyko zakażenia w miejscach publicznych skłoniły wiele osób do częstszego dokonywania zakupów on-line. Kim są klienci polskiego e-commerce i jak dokonują zakupów?
Galopujący e-commerce przyśpieszył w listopadzie
W Polsce od kilku dobrych lat Czarny Piątek jest wydarzeniem trwającym dłużej niż jeden tylko dzień. To co najmniej tydzień wyprzedaży, ale niektórzy sprzedawcy rozciągają go jeszcze bardziej. Tym bardziej, że w czasie intensyfikacji zakupów online szał zakupowy nie ma granic.
Black Friday jako stały element strategii marketingowej
Black Friday i Cyber Monday to dla sprzedawców nie tylko dobry pretekst do przewietrzenia magazynów, ale także okazja przyciągnięcia nowych klientów. Od kilku lat również polskie firmy próbują zarazić swoich klientów zakupowym entuzjazmem.