ICAN First Time Manager™

Zdobądź pewność w roli lidera: inspiruj, motywuj, zarządzaj. Teraz możesz uczyć się również online - z każdego miejsca na świecie

Grafika szkolenia
5 dwudniowych sesji

Lokalizacja:

Warszawa, Kraków, Wrocław, Gdańsk, Poznań

Sprawdź harmonogram
Okładka broszury

Szkolenie dla młodych menedżerów ułatwiające start w karierze

ICAN First-Time Manager™ to szkolenie dla początkujących menedżerów, którzy stawiają pierwsze kroki w karierze. Pomaga odnaleźć się w nowej roli i zyskać pewność na stanowisku kierowniczym. Szkolenie wyposaża w mocny fundament wiedzy i kompetencji niezbędnych każdemu menedżerowi z obszarów zarządzania sobą i zespołem, komunikacji, motywacji, roli i zadań menedżera.

Twoja kariera nabiera tempa? A może jesteś szefem i masz takie osoby w zespole lub chcesz kogoś awansować? Szkolenie zapewni uczestnikowi dobry start w karierze, a firmie pewność, że nowo mianowany lider sprawdzi się w swojej roli. Do tej pory ICAN First-Time Manager™ pomógł z sukcesem rozwinąć karierę aż 4000 menedżerów.

Jakie problemy i błędy młodych menedżerów rozwiązuje szkolenie

Według badań od 40% do aż 70% nowo mianowanych menedżerów zawodzi oczekiwania zarządu i traci stanowisko w ciągu pierwszych 24 miesięcy. Dlaczego tak się dzieje? Na katastrofę młodego menedżera składają się głównie trzy czynniki:

Ikona_1

Brak niezbędnych umiejętności kierowniczych

Często na stanowisko menedżera awansuje najlepszy specjalista w zespole, który nie jest odpowiednio przygotowywany do nowej roli. Brak znajomości podstawowych narzędzi zarządzania najczęściej daje o sobie znać już w pierwszych tygodniach pracy: poprzez błędy decyzyjne, nieumiejętny podział zadań w zespole oraz zaniedbanie własnych obowiązków w wyniku złego gospodarowania czasem.

Ikona_2

Trudności w relacjach interpersonalnych

Awansowany pracownik staje się szefem dla niedawnych współpracowników. Sam też odpowiada przed nowym przełożonym. Nowe położenie w hierarchii organizacyjnej sprzyja konfliktom zarówno z podległym zespołem, jak i z menedżerami równego oraz wyższego szczebla.

Ikona_3

Wypalenie zawodowe

Wraz z awansem zmieniają się oczekiwania względem pracownika. Konieczna jest reorientacja myślenia: od indywidualnego wpływania na osiągane wyniki w stronę realizacji celów poprzez zespół. Nieumiejętność poradzenia sobie z nowym rodzajem obowiązków w skrajnych przypadkach kończy się frustracją menedżera, który usiłuje samodzielnie realizować zadania całego zespołu.

Ile kosztują błędy młodego menedżera?

Zobacz infografikę i dowiedz się, jakie błędy najczęściej popełniają nowo mianowani menedżerowie i ile mogą kosztować Twoją firmę.

Zobacz całą infografikę

Podgląd infografiki
Podgląd infografiki

Korzyści ze szkolenia dla początkujących menedżerów

Na rozwoju młodego menedżera zyska cała firma! Lider otrzyma wsparcie w nowej roli, a firma uniknie ryzyka obsadzenia stanowiska nieodpowiednią osobą.

Grafika szkoleniowa

Korzyści dla menedżera

Zaliczysz udany debiut w roli menedżera. Zyskasz zaufanie zespołu oraz uznanie przełożonego i innych menedżerów.

  • Zyskasz gotowe narzędzia i metody zarządzania, dzięki którym wypracujesz swój autorytet, zorganizujesz pracę zespołu, ustalisz zasady, zadbasz o dobrą komunikację i zaangażowanie.
  • Ograniczysz stres związany ze zmianą i nową rolą. Poczujesz się pewnie, co pozwoli Ci działać ze spokojem ducha i skoncentrować się na pracy.
  • Znacząco zmniejszysz ryzyko błędów typowych dla młodych menedżerów. Będziesz działać efektywnie, a swoim przygotowaniem zaimponujesz szefowi i współpracownikom.
  • Zapewnisz sobie dobry start w karierze – nie stracisz szansy na pomyślny rozwój kariery oraz spełnisz oczekiwania. Pokażesz, że Twój awans był słuszną decyzją.
Grafika szkoleniowa

Korzyści dla firmy

Dobrze przygotowany lider nie naraża firmy na dodatkowe koszty, a pomaga zwiększyć przychody i dba o lepsze funkcjonowanie organizacji dzięki sprawnemu zarządzaniu.

  • Unikniesz strat związanych z błędami menedżera lub nieudanym obsadzeniem stanowiska. Nietrafiona rekrutacja może kosztować nawet 200% rocznego wynagrodzenia.
  • Wyeliminujesz ryzyko porażki młodego menedżera i jego wypalenia, co mogłoby spowodować utratę pracownika o dużym potencjale, który przy odpowiednim wsparciu zostałby świetnym menedżerem.
  • Zyskasz pewność, że została awansowana lub zatrudniona właściwa osoba, która podoła obowiązkom i wyzwaniom.
  • Nie stracisz cennych specjalistów, którzy mogliby odejść z powodu nieumiejętnie zarządzającego menedżera.
Grafika szkoleniowa

Korzyści dla zespołu

Utalentowani specjaliści cenią dobrych menedżerów, którzy stawiają jasne cele i są wsparciem w ich realizacji, a nie przeszkodą z powodu swojej niekompetencji.

  • Zespół nie będzie tracić czasu i energii na źle zorganizowaną pracę przez menedżera, co mogłoby obniżać motywację i zaangażowanie.
  • Będą otrzymywali informację zwrotną przedstawioną w sposób merytoryczny, co poprawi efektywność na poziomie zespołowym i indywidualnym.
  • Unikną nieproduktywnych konfliktów na linii zespół – lider związanych z błędami szefa, np. niejasną komunikacją, nierealnymi oczekiwaniami, mikrozarządzaniem itd.
  • Pracownicy nie będą chcieli odejść na skutek niekompetencji szefa, a zespół nie rozpadnie się, zwłaszcza w sytuacji odziedziczenia teamu po innym liderze.

Dla kogo jest szkolenie First-Time Manager™

Uczestnicy pracują w gronie osób z różnych branż, ale stojących przed podobnymi wyzwaniami. To okazja do wymiany cennych doświadczeń i inspiracji!

Zarezerwuj miejsce
Ikona - lider

Dla menedżerów o krótkim stażu w nowej roli

Ikona - biuro

Dla specjalistów przygotowywanych do awansu na stanowisko kierownicze

Ikona - rosnące akcje

Dla menedżerów chcących zweryfikować swoje umiejętności zarządzania

Ikona - absolwent

Dla przedsiębiorców, którzy rozwijając biznes, zwiększają zespoły pracowników

Historie liderów, którzy odnieśli sukces z ICAN

Zobacz, jak szkolenie pomogło młodym menedżerom sprostać wyzwaniom w nowej roli i rozwinąć karierę.

Polski Związek Firm Deweloperskich

KONRAD PŁOCHOCKI

KONRAD PŁOCHOCKI

Dyrektor Generalny

Na początku swojej drogi menedżerskiej tonąłem w bieżących zadaniach. Próba uporania się z nimi zajmowała 100% mojego czasu, nierzadko zmuszając do pracy po godzinach. Nie miałem ani chwili na to, by pomyśleć bardziej strategicznie. Blokowało to zarówno rozwój mojej organizacji, jak i rozwój mojej kariery. Do udziału w programie First-Time Manager™ zachęciły mnie rekomendacje znajomych menedżerów. Zależało mi na wysokim poziomie szkolenia…i te oczekiwania zostały spełnione! Program szybko pomógł mi zwalczyć niedoskonałości w codziennej praktyce zarządzania, wskazując najlepsze wzorce.

Pandora Jewelry CEE

ALICJA KACZMAREK

ALICJA KACZMAREK

Head of Commercial Department

Serdecznie polecam ICAN First-Time Manager™ osobom, które w niedługim czasie mają zacząć zarządzać zespołem. A także tym, które od razu zostały rzucone na głęboką wodę i już zmagają się z obowiązkami lidera – ten program to dla nich cenne „koło ratunkowe”! Program ITL First-Time Manager™ daje uczestnikom bezcenną wiedzę na temat ich samych: ich kompetencji, predyspozycji, charakterów… Biorąc w nim udział, poznałam nie tylko praktyczne metody kierowania zespołem. Dowiedziałam się także, w jaki sposób mogę wykorzystywać moje indywidualne cechy, by być lepszym menedżerem.

Recman

WOJCIECH TULWIN

WOJCIECH TULWIN

E-commerce Director

Awans na stanowisko menedżerskie oznacza przyjęcie na siebie bardzo dużej odpowiedzialności. Program First-Time Manager™ pozwolił mi na skuteczne podjęcie tego wyzwania oraz lepsze zrozumienie funkcji, jaką powinien pełnić menedżer. Obecnie zarządzanie coraz liczniejszym zespołem. Rekomenduję program osobom, które stawiają pierwsze kroki na stanowisku menedżerskim. Wiedza i narzędzia, które przekazywane są uczestnikom przez doświadczonych profesjonalistów, doskonale przygotowują do roli kierowniczej.

Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka SA

KATARZYNA BIELAWA

KATARZYNA BIELAWA

Kierownik Działu Szkoleń

Szkolenia ICAN Institute od wielu lat są cenione w naszej firmie ze względu na indywidualne podejście do rozwoju uczestników i duży nacisk na praktyczną wiedzę. Udział w programie First-Time Manager™ dał mi nowe spojrzenie na to, jak powinna wyglądać praca menedżera, jak powinnam komunikować się z moimi podwładnymi i budować dobre relacje w zespole oraz co mogę robić lepiej, by uzyskiwać pożądane rezultaty. Ogromna dawka gotowej do natychmiastowej implementacji wiedzy, niezwykła atmosfera zajęć i prowadzący, których będę wspominać pewnie do końca życia, sprawiły, że już zastanawiam się nad udziałem w kolejnych szkoleniach.

Cushman & Wakefield

KAROLINA SAMCZYŃSKA-FIŚLAK

KAROLINA SAMCZYŃSKA-FIŚLAK

Associate Director, Head of Marketing and Business Development

Program First-Time Manager™ jest idealnie dostosowany do potrzeb menedżerów, którzy pragną udoskonalić swoje umiejętności zarządcze, a nie dysponują nadmiarem wolnego czasu. Zajęcia prowadzone są w formie praktycznych warsztatów rozwijających kluczowe umiejętności kierownicze, m.in. umiejętność zarządzania zespołem, budowania relacji, rozwiązywania konfliktów, panowania nad stresem. Wiedza przekazywana jest w sposób zwięzły, konkretny, ale interesujący, pozwalający na natychmiastowe zastosowanie rozwiązań w praktyce. To dobrze zainwestowany czas!

Program szkolenia dla menedżerów o krótkim stażu

Zobacz, czego się dowiesz i jakie kompetencje zdobędziesz.

SESJA 1

Rola menedżera

Dowiesz się, na czym polega praca menedżera oraz jak bycie liderem różni się od bycia specjalistą. Poznasz popularne mity i błędne wyobrażenia o roli menedżera, które obniżają efektywność i prowadzą do porażek. Sprawdzisz, jakie błędy popełniają menedżerowie w nowej roli i dowiesz się, jak ich uniknąć. Otrzymasz narzędzia i metody zarządzania, które pozwolą Ci poradzić sobie ze zmianą w hierarchii (wczoraj kolega – dziś przełożony) oraz budować autorytet i relacje w zespole po awansie. Nauczysz się dopasowywać styl kierowniczy do poziomu dojrzałości zespołu. Rozwiążesz także case study i skorzystasz z narzędzi diagnostycznych.

SESJA 2

Komunikacja i relacje

Nauczysz się zasad skutecznej komunikacji oraz poznasz wady i zalety różnych sposobów komunikacji, co pozwoli Ci dobierać najlepszą formę do sytuacji. Poznasz bariery dobrej komunikacji i dowiesz się, jak je pokonać dzięki technikom pozwalającym unikać nieporozumień. Dowiesz się, jak budować relacje i wpływ, uwzględniając różnice w osobowościach współpracowników. Nauczysz się, jak godzić oczekiwania przełożonych i pracowników, a także zarządzać konfliktem w zespole. Dzięki narzędziom diagnostycznym zweryfikujesz swój sposób wywierania wpływu i swoje indywidualne cechy osobowości.

SESJA 3

Praca z zespołem

Dowiesz się, jak budować zgrany zespół i nim kierować, by osiągać założone cele. Poznasz metodę zarządzania zespołem zorientowane na rezultaty i jak wdrożyć ją krok po kroku. Ekspert pokaże Ci, jak w praktyce delegować zadania, ustalać obszary odpowiedzialności członków zespołu, cele i KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności. Nauczysz się przekazywać informacje zwrotną i dokonywać oceny okresowej pracowników. Poznasz też typowe pułapki i błędy pracy zespołowej oraz sposoby na ich uniknięcie.

SESJA 4

Motywacja i zaangażowanie

Podczas tej sesji zdiagnozujesz efektywność stosowanych przez Ciebie technik motywacyjnych i popracujesz nad zwiększeniem ich skuteczności. Nauczysz się, jak zarządzać zaangażowaniem pracowników, uwalniać pełnię ich potencjału i zaplanować ich rozwój w strukturach organizacji. Poznasz czynniki obniżające motywację i zaangażowanie pracowników oraz sposoby im zapobiegania. Dowiesz się, jak przygotować exposé menedżera oraz komunikować wartości w zespole i wizję jego rozwoju. Sprawdzisz też, na czym polega coaching menedżerski i jak w procesie rekrutacji wybierać najlepszych kandydatów.

SESJA 5

Zarządzanie sobą

Czy „skuteczny menedżer” i „szczęśliwy człowiek” to pojęcia sprzeczne? Absolutnie nie! Poznaj sprawdzone narzędzia, które każdego dnia pozwalają liderom zwiększać własną efektywność. Naucz się, jak zarządzać swoją energią, kontrolować emocje i stres oraz co robić, aby stale czerpać satysfakcję z pracy i chronić się przed wypaleniem zawodowym. Dowiesz się też, jak właściwie ustalać priorytety, by nie utonąć w masie zadań i zmartwień, tylko skupić się na tym, co najważniejsze. Podczas sesji sprawdzisz też swoje objawy przeciążenia i nauczysz się je rozpoznawać.

Pobierz broszurę i zobacz, jakie warsztaty czekają na uczestników. Sprawdź też, czy Twoja firma popełnia typowe błędy w rozwoju menedżerów.

Pobierz broszurę
Broszura full

Poznaj naszych ekspertów

To właśnie oni: uznani praktycy, badacze i liderzy będą pracować z Tobą w trakcie naszego szkolenia.

portret Piotr Cielecki

Piotr Cielecki
Trener, psycholog, coach

portret Magdalena Kieferling

Magdalena Kieferling
Strateg i trener w obszarze zarządzania i komunikacji

portret Izabela Stachurska

Izabela Stachurska
Międzynarodowy konsultant i trener przywództwa

portret Aleksandra Ślifirska

Aleksandra Ślifirska
Strateg komunikacji, konsultantka biznesowa, mentorka

portret dr Hubert Malinowski

dr Hubert Malinowski
Psycholog, trener, coach, psychoterapeuta i konsultant

portret Jacek Gwóźdź

Jacek Gwóźdź
Konsultant biznesowy oraz Coach

Pokaż więcej

Zdobyte przez Ciebie kompetencje potwierdza certyfikat ICAN Institute

Każdy uczestnik programu rozwojowego ICAN Institute otrzyma prestiżowy certyfikat. Jest to dokument ceniony na rynku pracy i pożądany zarówno w procesach rekrutacyjnych, jak i wewnętrznych planach sukcesyjnych.

Lokalizacja szkolenia

Lokalizacja szkolenia ICAN First-Time Manager™

Szkolenie odbywa się w największych miastach Polski: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku i Poznaniu. Dzięki temu uczestnicy nie będą mieć problemu z dojazdem. To także mniejszy koszt związany z transportem czy ewentualnym zakwaterowaniem.

ICAN First-Time Manager™ składa się z 5 dwudniowych sesji zajęciowych (łącznie 10 dni), które odbywają się raz w miesiącu w cyklach środa-czwartek lub piątek-sobota. Z wyprzedzeniem zaplanujesz udział w zajęciach lub skorzystasz z możliwości odrobienia danej sesji w innym terminie. Sprawdź harmonogram szkolenia i dowiedz się, kiedy startuje grupa w Twoim mieście!

Grafika gwarancyjna

Gwarancja jakości: zero ryzyka i zwrot kosztów

Wiemy, że inwestycja w szkolenie może wiązać się z obawami. Dlatego jako jedyni w Polsce oferujemy Ci unikalną gwarancję jakości: jeśli po 1 sesji (2 dni zajęciowe) uznasz, że szkolenie nie spełnia Twoich oczekiwań, możesz zrezygnować z udziału i otrzymać całkowity zwrot kosztów.

Tak, zwrócimy Ci pieniądze w 100%. Z udziałem w szkoleniu nie wiąże się żadne ryzyko, a tylko możliwości rozwoju i realne efekty.

dr Witold Jankowski

Prezes zarządu ICAN Institute

Witold Jankowski - podpis

Klub biznesowy dla absolwentów

Po ukończeniu szkolenia możesz dołączysz do Klubu Absolwenta. Nasza społeczność skupia liderów, managerów, prezesów i dyrektorów z całej Polski. To elitarna grupa osób, które stawiają na rozwój, wymianę idei i wzajemne wspieranie się. Właśnie tutaj tworzą się prawdziwe przyjaźnie, partnerstwa biznesowe i mentoring. Zobacz, że warto być z nami!

Dowiedz się więcej

Chcesz wiedzieć jeszcze więcej?

Masz pytania? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z ekspertem. Omówimy Twoje potrzeby rozwoju i pomożemy podjąć decyzję o udziale w programie.

Magdalena Witek

Magdalena Witek

Dyrektor Struktury Sprzedaży, ICAN Institute
Od 25 lat nieustannie dzielimy się najlepszymi praktykami w zakresie zarządzania i sprzedaży. Jedno jest niezmienne - właściwy dobór szkoleń zaczyna się od otwartej rozmowy. Porozmawiajmy o Twoich potrzebach, a pomogę wskazać Ci właściwy kierunek rozwoju.

Wypełnij formularz,
a my skontaktujemy się z Tobą!

Często zadawane pytania

To pytanie wymaga dokładnej diagnozy problemów obecnych w Twojej karierze lub firmie. Jakiego obszaru dotyczą Twoje wyzwania? Jakie próby rozwiązań były już testowane? Co jest barierą w rozwoju? Aby dokładnie zdiagnozować swoje potrzeby rozwojowe, skontaktuj się z naszym doradcą.
Już po pierwszych sesjach szkoleniowych. Na przykład na pierwszych warsztatach programu Strategic Leadership Academy™ uczestnicy (prezesi i członkowie zarządów) mieli za zadanie „stworzyć” konkurenta, który pokonałby ich na rynku. Następnie zastanawiali się, jakie ich firmowe zasoby mogą zmniejszyć siłę rażenia rywala. Te 2 dni warsztatów pozwoliły uczestnikom spojrzeć z lotu ptaka na swoją organizację i zbudować podstawy strategiczne, na które wcześniej nie było czasu z powodu codziennej gonitwy.
To świetnie! Spotykając osoby z konkurencyjnej firmy, widzimy, jakie mają problemy i jak sobie z nimi radzą. Takich informacji nie da się uzyskać z żadnego innego źródła. To przenikanie się branż, zarówno konkurencyjnych, jak i zupełnie ze sobą nie związanych, pozwala na generowanie wyjątkowych pomysłów.
To zależy od tego, czy problem jest ujawniony czy nie. Często uczestnikom wydaje się, że pewne problemy obecne w firmie wynikają z przyczyn niezależnych od nich, podczas gdy w rzeczywistości mogą być efektem ich własnych błędów menedżerskich, luki kompetencyjnej czy stosowania zdezaktualizowanych metod zarządzania itd. Nawet jeśli problem nie zostanie od ręki rozwiązany, to na pewno zostanie poprawnie zdiagnozowany. Wspólnie znajdziemy odpowiednie sposoby i narzędzia do jego rozwiązania.
Oczywiście. Tę potrzebę realizuje nasz Klub Absolwenta, w ramach którego uczestnicy szkoleń mogą korzystać wzajemnie ze swojej wiedzy i doświadczeń. Oprócz tego każdy absolwent otrzymuje od ICAN spersonalizowane treści, dzięki którym zawsze ma pod ręką najciekawsze dla niego artykuły, raporty i analizy. Co więcej, uczestnicy szkoleń wielokrotnie tworzyli swoje własne grupy na LinkedIn lub Whatsapp w celu poszerzenia networkingu poza salę szkoleniową.
Czas to jedno z najbardziej oczywistych ograniczeń dotyczących naszych uczestników. Dlatego programy najczęściej odbywają się co 2 tygodnie lub 1 raz w miesiącu. Pozwala to złapać oddech w nauce, zastanowić się nad swoją karierą i firmą, a także usystematyzować zdobytą wiedzę i zacząć wdrażać ją w firmie, by na następnej sesji podzielić się efektami.

Wystawiamy fakturę w pierwszym dniu szkolenia. Dzięki temu firma może szybko wliczyć szkolenie w koszty. Możliwa jest płatność ratalna. Istnieje także możliwość uzyskania dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego, do którego pomagamy przygotować wnioski.
Do każdego szkolenia otrzymujesz gwarancję, która pozwala Ci po 1 sesji lub 2 sesjach (zależnie od programu) zrezygnować z dalszej nauki i otrzymać 100% zwrot kosztów. Możesz także zmienić program na inny, który będzie bardziej dopasowany do Twoich potrzeb.
Tak, w zależności od indywidualnych potrzeb możesz wykupić pojedyncze sesje szkoleniowe.

Zastanawiając się nad wyborem szkolenia dla managerów i kierowników, warto najpierw określić, jakie kompetencje powinni oni rozwijać. Czy będą to kompetencje miękkie, m.in. z zakresu komunikacji, motywowania, przekazywania feedbacku, odporności psychicznej lidera, czy też kompetencje twarde, związane z znajomością konkretnych metod zarządzania, ustalania celów, oceny pracowników czy podstawami analizy finansowej i ekonomicznej. Dlatego, aby wybrać najlepsze szkolenie dla pracownika, należy wziąć pod uwagę jego stanowisko, doświadczenie, etap kariery, zakres obowiązków i cele biznesowe, jakie ma realizować.

Warto wybrać szkolenia z certyfikatem, które kończy się uzyskaniem przez managera dokumentu potwierdzającego zdobycie wiedzy i kompetencji. Certyfikat jest dla firmy gwarancją, że szkolenie cechuje się wysoką jakością i poziomem merytorycznym, a dla pracownika cennym elementem do wpisania CV i narzędziem budującym jego wizerunek eksperta w swojej dziedzinie.