Szkolenie dla managerów z zarządzania zespołem i firmą
Chcesz rozwijać się, zdobyć nowe kompetencje i awansować, ale czujesz, że studia są zbyt teoretyczne albo nie możesz poświęcić na nie aż 2 lat? Poznaj szkolenie ICAN Management™ - praktyczną i szybszą alternatywę dla programów MBA!
ICAN Management™ to szkolenie dla managerów, które pokazuje, jak patrzeć na rozwój organizacji w sposób całościowy, integrując różne funkcje biznesowe: przywództwo, strategię, sprzedaż i komunikację. Pozwoli Ci rozwinąć kluczowe umiejętności menedżerskie potrzebne do zarządzania firmą, zespołem i własną efektywnością. To tylko 12 zjazdów raz w miesiącu, dzięki czemu w łatwy sposób pogodzisz rozwój z obowiązkami zawodowymi.
Czy wiesz, że...
absolwentów uzyskało większe zarobki po ukończeniu szkolenia
uczestników odnotowało zwiększenie efektywności w zarządzaniu zespołem i realizacji celów
managerów uważa, że poznane narzędzia pozwoliły im zwiększyć skuteczność organizacji
Porównaj ICAN ManagementTM z MBA
Zapoznaj się z infografiką porównującą Management™ i studia MBA pod kątem kosztów, jakości przekazywanej wiedzy, rezultatów i możliwości, jakie zyskasz po ich ukończeniu. Przekonaj się sam, co lepiej wybrać, jeśli zależy Ci na praktycznym rozwoju i realnych efektach!
Zobacz całą infografikę
Korzyści ze szkolenia dla managerów
Na rozwoju kompetencji managera skorzysta cała firma, co pozytywnie wpłynie na Wasze wyniki biznesowe.
Dla kogo jest szkolenie ICAN Management™
Podczas programu spotkasz managerów o podobnym stażu, z którymi wymienisz cenne doświadczenia i kontakty biznesowe.
Zarezerwuj miejsceDla liderów, którzy chcą rozwijać swoje firmy przy użyciu najbardziej zaawansowanych metod zarządzania.
Dla managerów poszczególnych działów, awansowanych do zarządu lub stojących przed taką perspektywą.
Dla osób zarządzających firmami, które poszukują formalnego wykształcenia menedżerskiego (bez względu na wiek).
Dla absolwentów akademickich programów biznesowych, którzy uznali, że potrzebują więcej praktycznych narzędzi zarządzania.
Historie liderów, którzy odnieśli sukces z ICAN
Przeczytaj, co uczestnicy osiągnęli dzięki udziałowi w ICAN Management™ i za co cenią szkolenie.
Zobacz, czego się dowiesz i jakie kompetencje zdobędziesz.
Strategia: nowy model w szybkim i turbulencyjnym świecie
Dowiesz się, czym jest strategia firmy na poziomie firmy, funkcji biznesowej i zespołu. Poznasz metody tworzenia wygrywających strategii – od określenia misji i wizji firmy po jej wdrożenie w życie. Eksperci prowadzący sesję pokażą Ci, jak powinien wyglądać proces formułowania strategii dla dużych, średnich i małych firm. Poznasz odpowiedzi na kluczowe dylematy związane z tworzeniem strategii. Przekonasz się także, dlaczego strategia nie polega tylko na dodawaniu aktywów i projektów, ale to także sztuka pozbywania się ich.
Tworzenie wygrywających strategii: narzędzia i kluczowe elementy
Nauczysz się przeprowadzać analizę strategiczną i tworzyć profil konkurencyjny, pozwalający zidentyfikować mocne i słabe strony firmy na tle jej branży i otoczenia biznesowego. Dowiesz się, jak identyfikować czynniki oddziałujące na branże i firmę oraz jak określać, które z nich są szansą, a które zagrożeniem. Poznasz cztery rodzaje niepewności i sprawdzisz, czy możesz nimi zarządzać. Przećwiczysz także metodę scenariuszy do oceny sytuacji firmy i jej przyszłości, która pomoże Ci przewidzieć zmiany w Twoim środowisku biznesowym i odpowiednio przygotować się na nie.
Strategia firmy a strategia kapitału ludzkiego: operacjonalizacja i wdrożenie
Poznasz metodę czterech pól, która pomoże Ci określić, jakich ludzi potrzebujesz w kontekście swojej strategii. Nauczysz się przekładać cele strategiczne na zadania zespołu i pojedynczych pracowników. Dowiesz się, na czym polega „luka strategiczna” i jak z nią walczyć. Przećwiczysz metodę OKR (Objectives and Key Results) do ustalania celów w dużych, średnich i małych firmach oraz do oceny wyników pracowników. Prześledzisz także wzlot i upadek metod MBO (zarządzanie przez cele) i BSC (strategiczna karta wyników), a także dowiesz się, czy warto je stosować.
Skuteczne przywództwo: wymiar organizacyjny i indywidualny
Sprawdź, jaki jest Twój styl przewodzenia i czy na pewno jest to model najefektywniejszy dla Twojego zespołu i organizacji. Poznasz style przywódcze według Daniela Golemana i sprawdzisz, w których sytuacjach są przydatne i warto je stosować, a kiedy nie. Dowiesz się także, czym różni się przywództwo od zarządzania. Uzupełnisz swoją codzienną praktykę o proste rozwiązania, które od razu przełożą się na Twoją skuteczność w roli lidera. Nowe umiejętności przećwiczysz podczas symulacji biznesowej związanej z zarządzaniem zespołem.
Pracownicy jako kluczowy czynnik sukcesu firmy: pozyskanie, rozwój i zaangażowanie
Poznasz sposoby na przeprowadzanie udanych kampanii wizerunkowych i szybkie, efektywne pozyskanie wartościowych kandydatów. Dowiesz się, jak przyciągać do firmy prawdziwe talenty w obliczu ostrej konkurencji i rynku pracownika. Otrzymasz metody zarządzania wielopokoleniowym zespołem (millenialsi, baby boomers, Y i zetki) oraz budowania kultury zaangażowania i odpowiedzialności. Zmierzysz się także z case study. Dowiesz się także, co oznacza marka pracodawcy w malej, średniej i dużej firmie oraz jak ją budować.
Zarządzanie zespołami i wprowadzanie zmian
Poznasz etapy powstania zespołu oraz otrzymasz metody ustalania misji i zasad w zespole, które zapewnią wysokie zaangażowanie i dobrą współpracę. Pod okiem trenera przećwiczysz przekazywanie zasad zespołowi. Otrzymasz także metody do analizy funkcjonowania zespołu w kontekście oceny wyników i zgodności działania z zasadami. Nauczysz się wspierać komunikację w zespole i zapewnić efektywny przepływ informacji. Dowiesz się, jak zarządzać konfliktem w zespole i osiągać porozumienie. Poznasz różne rodzaje zmian oraz model zarządzania zmianą Levina.
Marketing strategiczny: analiza, planowanie i realizacja
Na tej sesji poznasz podstawy nowoczesnego marketingu i podejście oparte na danych. Dowiesz się, jak zapewnić spójność między strategią marketingową, sprzedażową i ogólną firmy, a także jak jest podział pracy między działami marketingu i sprzedaży. Nauczysz się segmentować klientów i wybierać właściwą strategię targetowania klientów (od specjalizacji jednosegmentowej do szerokiego pokrycia rynku). Dowiesz się, jak rozwijać markę firmy i sprawić, że będzie silna i godna zaufania w oczach klientów B2B i B2C zależnie od profilu działania Twojej firmy.
Klient jako centrum przychodów i zysków: od zrozumienia klienta do klientocentryczności
Zrozumiesz swojego klienta w perspektywie neuronauki, czyli wiedzy o mózgu – co tak naprawdę motywuje ludzi do zakupów, co stanowi dla nich wartość w procesie zakupowym, jak klienci podejmują decyzje zakupowe oraz jakie emocjonalne i racjonalne powody kierują ich zachowaniami. Tę wiedzę przekujesz na lepsze dopasowanie oferty do klienta, co przełoży się na większą liczbę transakcji w B2B i B2C. Dowiesz się także, jak budować lojalność konsumenta i zarządzać nią, a także jakich błędów unikać przy tworzeniu programów lojalnościowych.
Nowoczesne media i nowe technologie a pozyskiwanie, utrzymywanie i rozwój wartości klienta
Dowiesz się, jak docierać do większej liczby klientów dzięki sieciom społecznościowym i najróżniejszym portalom. Zyskasz wiedzę, która pomoże zaistnieć Twojej firmie w sieci oraz zmierzyć zwrot z inwestycji i efekty działań w nowych mediach. Otrzymasz wskazówki, jak zarządzać kryzysem w social mediach, ratować reputację i reagować w czasie rzeczywistym w kontekście PR. Poznasz takie podstawy optymalizacji działań w wyszukiwarkach internatowych (SEO i SEM) oraz automatyzacji marketingu z jednoczesnym dbaniem o jakość leadów sprzedażowych.
Rola analizy ekonomicznej w budowie wartości firmy
Dowiesz się, czym jest wartość firmy i co ją tworzy, a co niszczy. Poznasz różne modele budowy wartości organizacji i nauczysz się wybierać odpowiedni model dla Twojej firmy. Pod okiem doświadczonego eksperta opanujesz podstawy analizy ekonomicznej, finansowej i wskaźnikowej oraz budżetowania i planowania finansów. Dzięki temu lepiej zrozumiesz funkcjonowanie biznesu i zależności między Twoimi działaniami a finansami firmy. Podczas symulacji (gry biznesowej) przećwiczysz, jak poszczególne decyzje menedżerskie wpływają na wynik finansowy firmy.
Analiza ekonomiczna projektów i przedsięwzięć
Nauczysz się oceniać, czy projekty są opłacalne pod kątem kosztów i zysków, jakie mogą wygenerować. Poznasz podstawowe metody oceny: okres zwrotu (payback period), wewnętrzna stopa zwrotu (internal rate of return) i wartość zaktualizowana netto (net present value). Opanujesz także zarządzanie kosztami. Dzięki praktycznej wiedzy unikniesz typowych problemów z oceną projektów i pułapek. Pozwoli Ci to blokować projekty nieprzynoszące zysków lub obarczone ryzykiem i skupić się na tym, co przynosi zysk dla firmy.
Od komunikacji do negocjacji
Zdobędziesz umiejętności perswazyjne i negocjacyjne niezbędne na stanowisku menedżerskim. Poznasz techniki, które pozwolą Ci skutecznie komunikować się z pracownikami i kadrą zarządzającą, unikając nieporozumień i opóźnień w realizacji celów. Dowiesz się, na czym polega produktywny dialog biznesowy i staniesz się lepszym negocjatorem dzięki niezawodnym strategiom i technikom, których nauczysz się od eksperta. Ponadto weźmiesz udział w najbardziej emocjonującym warsztacie programu ICAN Management™ i zobaczysz, jak sprawdzisz się w negocjacjach na szczycie.
To właśnie oni: uznani praktycy, badacze i liderzy będą pracować z Tobą w trakcie naszego szkolenia.
Dr Witold Jankowski
Prezes ICAN Institute
Andrzej Jacaszek DBA
Wiceprezes i dyrektor zarządzający ICAN Institute
Paula Wąsowska, DBA
Ekspertka w obszarze strategii, nowych technologii, perswazji i komunikacji biznesowej
Krzysztof Sobieszek
Practice Lead, Business Transformation w Publicis Media Poland
dr Hubert Malinowski
Doktor nauk socjologicznych, psycholog społeczny, trener, coach i konsultant
Aleksandra Ślifirska
Założycielka Instytutu Komunikacji Medialnej, którego misją jest edukacja z zakresu komunikacji w biznesie
dr Piotr Wiśniewski
Uznany konsultant, menedżer i trener z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu.
Marcin Słomski, FCAA
Ekspert i wykładowca ICAN Institute
Jacek Gwóźdź
Konsultant biznesowy oraz Coach
Każdy uczestnik programu rozwojowego ICAN Institute otrzyma prestiżowy certyfikat. Jest to dokument ceniony na rynku pracy i pożądany zarówno w procesach rekrutacyjnych, jak i wewnętrznych planach sukcesyjnych.
Szkolenie odbywa się w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku i Poznaniu. Dzięki lokalizacjom w największych miastach Polski nie będziesz mieć problemu z dojazdem. To także dużo mniejsze koszty związane z podróżą czy ewentualnym noclegiem.
Zajęcia są rozłożone w ciągu roku i odbywają się w cyklach środa-czwartek lub piątek-sobota. Z wyprzedzeniem zaplanujesz udział w zajęciach, a w razie potrzeby skorzystasz z możliwości odrobienia danej sesji w innym terminie. Sprawdź harmonogram szkolenia i dowiedz się, kiedy startuje grupa zajęciowa w Twoim mieście!
Gwarancja jakości: zero ryzyka i zwrot kosztów
Wiemy, że inwestycja w kompleksowy, całoroczny program może wiązać się z obawami. Dlatego oferujemy Ci unikalną gwarancję jakości:
Jeśli po 2 sesjach (4 dni zajęciowe) uznasz, że szkolenie nie spełnia Twoich oczekiwań, możesz zrezygnować z udziału i otrzymać całkowity zwrot kosztów.
Tak, zwrócimy Ci pieniądze w 100%. Z udziałem w szkoleniu nie wiąże się żadne ryzyko, a tylko możliwości rozwoju i realne efekty.
Prezes zarządu ICAN Institute
Po ukończeniu szkolenia możesz dołączysz do Klubu Absolwenta. Nasza społeczność skupia liderów, managerów, prezesów i dyrektorów z całej Polski. To elitarna grupa osób, które stawiają na rozwój, wymianę idei i wzajemne wspieranie się. Właśnie tutaj tworzą się prawdziwe przyjaźnie, partnerstwa biznesowe i mentoring. Zobacz, że warto być z nami!
Masz pytania? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji z ekspertem. Omówimy Twoje potrzeby rozwoju i pomożemy podjąć decyzję o udziale w programie.
a my skontaktujemy się z Tobą!
Istnieje wiele kursów, które mogą być przydatne dla menedżerów, a ich wybór zależy od specyfiki branży, w której pracujesz, oraz od Twoich indywidualnych umiejętności, stanowiska, etapu w karierze i planów zawodowych.
W pracy managera cenionymi kompetencjami są te związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi i projektami, komunikacją czy budżetowaniem. Jeśli stawiasz pierwsze kroki w karierze lidera lub myślisz o awansie, to szczególnie polecamy szkolenia dla początkujących managerów, które przybliżą Ci ten zawód i nauczą podstaw o roli, zadaniach i specyfice pracy kierownika. Poniżej znajdziesz kilka rekomendacji kursów menedżerskich:
- Kurs dla początkującego menedżera z zarządzania zespołem
- Szkolenie z zarządzania strategicznego i rozwoju modelu biznesowego
- Szkolenie z neuroprzywództwa i zarządzania zmianą w organizacji
- Kurs z zarządzania zespołem handlowców: motywacja, ustalanie celów, rozwój talentów
- Szkolenie z tworzenia strategii sprzedaży, segmentacji klientów, rozwoju relacji z klientami
Przed wyborem szkolenia dla menedżera, warto najpierw przemyśleć, w którym obszarze chcesz się rozwijać i jakie kompetencje managerskie będą przydatne w Twojej sytuacji. Możesz zrobić analizę swoich mocnych i słabych stron, skonsultować się z przełożonymi, mentorami lub działem HR, by określić kierunek Twojego rozwoju zawodowego i wybrać odpowiednie kursy menedżerskie. To ważne, aby szkolenie odpowiadało zarówno na potrzeby Twoje jako lidera, jak i organizacji, w której pracujesz.
Szkolenia menedżerskie przynoszą wiele korzyści zarówno dla samego menedżera, jak i dla organizacji. Menedżer zdobywa kompetencje niezbędne od wykonywania swojej pracy i osiągania dobrych wyników. Dzięki przygotowaniu może sprostać zawodowym wyzwaniom, co ogranicza stres, frustrację i ryzyko wypalenia. Kursy menedżerskie pozwalają także zwiększyć swoją samoświadomość, np. przeanalizować swoje mocne i słabe strony oraz popracować nad nimi.
Z kolei firma zyskuje wykwalifikowanego pracownika, co zapewnia lepszą realizację strategii i celów organizacji. Zakup szkolenia dla managera to także sposób na docenienie pracownika i zwiększenie jego lojalności wobec organizacji. Odpowiednio przeszkolona kadra kierownicza zmniejsza także ryzyko błędów i nietrafionych decyzji, które mogłyby mieć negatywne skutki, chociażby finansowe czy odejścia pracowników od niekompetentnych menedżerów.