Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Content marketing – 6 błędów, które być może popełniasz

· · 2 min
Content marketing – 6 błędów, które być może popełniasz

Brak określonego celu

Strategia content marketingowa powinna być stworzona z myślą o osiągnięciu konkretnego celu. Dzięki temu będziesz w stanie zaplanować poszczególne działania w taki sposób, aby przyniosły określone rezultaty. Brak celu to częsty błąd, który rzutuje na całą kampanię marketingową. Zanim zaczniesz tworzyć i publikować content, zastanów się, co chcesz osiągnąć w kontekście biznesowym. Następnie ukierunkuj content na wyznaczone cele i trzymaj się planu.

Błędne formatowanie tekstów

Odpowiednie formatowanie tekstu ma ogromne znaczenie zarówno w kontekście SEO, jak i transparentności publikowanego contentu. Aby Twoje treści były przyjazne zarówno dla algorytmów Google, jak i odbiorców, pamiętaj o wyeksponowaniu nagłówków zgodnie z przyjętą hierarchią (H1—H6). Zadbaj także o czytelny podział tekstu. Stosuj krótkie akapity i listy punktowane, w których zawrzesz najważniejsze informacje dotyczące danego zagadnienia. Na czytelność tekstu wpływa ponadto rodzaj i wielkość czcionki oraz kolor tła.

Content marketing niezgodny z zasadami SEO

Content to w dużej mierze treści publikowane na wewnętrznych blogach lub portalach zewnętrznych. Zawartość merytoryczna tekstów jest oczywiście bardzo ważna, jednak podczas pisania należy pamiętać także o zasadach SEO. Optymalizacja treści pod algorytmy Google ma ogromny wpływ na pozycjonowanie witryny. Jakie są najczęściej popełniane błędy w tym zakresie?

  • Przesycenie tekstu frazami kluczowymi lub zbyt małe natężenie słów kluczowych — w  jednym i drugim przypadku roboty Google negatywnie ocenią tekst. Pamiętaj, że algorytmy są stale udoskonalane i bez problemu wykrywają teksty stworzone jedynie w celu wypozycjonowania strony. Z kolei zbyt mała liczba fraz kluczowych może sprawić, że roboty nie będą w stanie dopasować treści do żadnego zagadnienia, które jest wyszukiwane przez użytkowników.

  • Zły dobór nagłówków — niejednokrotnie są one zbyt długie lub pozbawione fraz kluczowych. Pamiętaj, że tytuł artykułu i nagłówki stosowane w środku tekstu (H1—H6) to doskonała przestrzeń na umiejscowienie słów kluczowych.

  • Brak linkowania — w tekście powinny znajdować się linki, które przeniosą odbiorcę w konkretne miejsce na witrynie.

Publikacje o nikłej wartości merytorycznej

Zasady SEO są bardzo ważne, jednak pamiętaj, że piszesz nie tylko dla robotów Google, ale przede wszystkim dla ludzi. Wygenerowanie ruchu na stronie i wypozycjonowanie jej w wyszukiwarce wymaga eklektycznych działań, łączących w sobie treść merytoryczną z wymogami SEO.

Swego czasu dużą popularnością cieszyły się tzw. precle, czyli teksty o znikomej wartości merytorycznej, których głównym zadaniem było zapełnienie strony treścią przesyconą frazami kluczowymi. Obecnie takie teksty są negatywnie oceniane przez Google, a tym bardziej realnych użytkowników. Tworząc treści lub zlecając ich stworzenie, zadbaj o to, aby odpowiadały na pytania nurtujące wybranych odbiorców, były angażujące i oryginalne.

Jednostajna forma content marketing

Marketing treści kojarzony jest przede wszystkim z publikacją różnorakich artykułów blogowych, eksperckich i sponsorowanych. Warto jednak urozmaicić formę publikowanego contentu, wdrażając w ramach kampanii marketingowej treści audiowizualne. W tym aspekcie świetnie sprawdzają się materiały wideo. Wykorzystaj treści, którymi dysponujesz i stwórz na ich podstawie serię angażujących filmików lub infografik. Content tego rodzaju możesz publikować m.in. na profilach swojej marki w mediach społecznościowych.

Język niedostosowany do grupy docelowej

Sukces kampanii marketingowej jest ściśle powiązany z odpowiednim określeniem grupy docelowej. Jednak poza określeniem targetu musisz „wejść w jego buty”. Dostosuj język do odbiorców i powagi poruszanych zagadnień. Teksty lifestylowe skierowane do młodzieży rządzą się zupełnie innymi prawami niż specjalistyczny content z zakresu prawa pracy.

Teksty powinny być przejrzyste i zrozumiałe. Nie sil się na modne powiedzonka, jeśli nie masz pewności co do ich znaczenia i kontekstu, w jakim powinny być użyte. Wystrzegaj się także specjalistycznej nomenklatury, jeśli można zastąpić ją prostszymi synonimami. Tworząc content, postaw się w roli swojego odbiorcy, a z pewnością twój przekaz do niego dotrze!

Potrzebujesz wsparcia w zaplanowaniu i realizacji content marketingu dla twojej firmy? Skontaktuj się z agencją content marketingową Kohai.pl, która pomoże dobrać odpowiednie działania do celów.