Analiza setek tysięcy danych gromadzonych w systemach IT pomogła zwiększyć rentowność naszego biznesu i redukować koszty partnerów.
Wiele przedsiębiorstw logistycznych w Polsce jest wciąż zarządzanych w sposób tradycyjny, nie wykorzystuje tak ważnej dziś dokładnej analizy olbrzymich zbiorów danych. Co więcej, w tradycyjnym modelu biznesowym firmy przewozowej od lat pewne grupy kosztów uznaje się za stałe i niemożliwe do optymalizacji. Do nich dokłada się marżę i w ten sposób wylicza cenę za usługę. Dzięki systemom teleinformatycznym pozwalającym na bieżącą analizę danych udało nam się zmienić podejście, co pozwoliło na dużą optymalizację kosztów bez utraty najważniejszych parametrów współpracy, czyli jakości i czasu dostaw.
VIVE Transport, spółka z Grupy VIVE, wyłoniła się przed dekadą z działu transportu zakładu przetwarzającego tekstylia, w celu obsługi klientów zewnętrznych. Kiedy firma wprowadziła wymienne nadwozia, zaczęła pozycjonować się jako przewoźnik specjalistyczny. Nadwozia poza transportowaniem towaru pełnią też rolę tymczasowego magazynu klienta, co umożliwia dynamiczne łączenie obu funkcji w łańcuchu dostaw. Pięć lat temu nowy zarząd przedstawił inną wizję zarządzania przedsiębiorstwem i dostosował strategię oraz działania operacyjne do nowych celów. Wprowadziliśmy w życie zwinne zarządzanie oparte na wykorzystywaniu okazji oraz kooperacji z firmami, które wcześniej były uważane za konkurentów. Nasz model biznesowy przekształcił się z typowego przedsiębiorstwa transportowego w przedsiębiorstwo logistyczne oferujące zwinny łańcuch dostaw i budujące w nim wartość dodatkową.