Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Pozycjonowanie i inne sposoby na promocję biznesów lokalnych

· · 3 min
Pozycjonowanie i inne sposoby na promocję biznesów lokalnych

Prowadzisz biznes lokalny i szukasz sposobów na dotarcie do klientów, którzy mogą być zainteresowani twoimi usługami? Chcesz zwiększyć popularność na rynku lokalnym i pomnożyć współczynnik konwersji? Nie wiesz, od czego zacząć? Poniżej garść wskazówek. Zachęcamy do lektury!

Pozycjonowanie lokalne ‒ co to?

Pozycjonowanie lokalne, inaczej lokal SEO, zdefiniować możemy jako działania, które mają na celu zwiększenie widoczności witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania, czyli w wynikach związanych z lokalizacją. Pozycjonowanie lokalne umożliwia dotarcie do użytkowników szukających usług na konkretnym obszarze (w mieście lub dzielnicy).

W procesie pozycjonowania lokalnego wykorzystywane są frazy zawierające lokalizację, przykładami takich fraz będą: fryzjer Polanka Poznań, warsztat samochodowy Warszawa Sadyba, dentysta Piątkowo Poznań itd.

Warto tutaj wspomnieć także o geolokalizacji. Za pomocą adresu IP lub GPS Google wyświetla użytkownikowi wyniki dopasowane do miejsca, w którym aktualnie się znajduje. Dzieje się tak również wtedy, gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę frazę bez lokalizacji, na przykład restauracja włoska. Geolokalizacja sprawia, że użytkownicy znajdujący się w różnych miejscowościach po wpisaniu tej samej frazy otrzymają inne wyniki.

Pozycjonowanie lokalne ‒ na czym polega?

Pozycjonowanie lokalne przebiega bardzo podobnie do pozycjonowania ogólnopolskiego. Tak samo jak przy pozycjonowaniu ogólnopolskim prowadzimy działania onsite i offsite.

Działania onsite

Główne działania onsite to:

  • optymalizacja nagłówków ‒ w nagłówkach warto umieścić frazy kluczowe zawierające lokalizację,

  • przygotowanie treści, landingów, opisów usług zawierających odpowiednio dobrane słowa i frazy kluczowe,

  • podanie dokładnych danych adresowych i kontaktowych firmy (dobrze wykorzystać tutaj znaczniki i schematy),

  • optymalizacja adresów URL oraz meta tagów,

  • znaczniki na mapie Google,

  • sieć linków wewnętrznych,

  • dodatkowe funkcjonalności, na przykład formularz kontaktowy, integracja z mediami społecznościowymi.

Działania offsite

Działania offsite to natomiast:

  • budowa profilu linków zewnętrznych,

  • wizytówki NAP,

  • działania w mediach społecznościowych, 

  • optymalizacja profilu Profil Firmy w Google (dawniej Google Moja Firma).

Oczywiście wszystkie prace powinny przebiegać zgodnie z dobrze przemyślaną strategią, przygotowaną na podstawie audytu SEO i analizy konkurencji.

Pozycjonowanie lokalne ‒ kiedy warto?

Pozycjonowanie lokalne będzie doskonałym wyborem w przypadku firm, które kierują swoją ofertę do klientów lokalnych, firm świadczących usługi na konkretnym obszarze. Będą to między innymi:

  • restauracje

  • salony spa, kosmetyczne, fryzjerskie

  • hotele, pensjonaty

  • sklepy stacjonarne

  • warsztaty samochodowe

  • firmy remontowo‑budowlane

  • elektrycy, hydraulicy

  • żłobki, szkoły

  • lekarze, fizjoterapeuci 

  • siłownie, baseny, kluby fitness. 

Pozycjonowanie lokalne ‒ zalety

Pozycjonowanie ma wiele zalet, przede wszystkim jest inwestycją, która się zwróci. Uzyskujemy trwałe rezultaty, które nie znikają nawet po ograniczeniu czy zakończeniu działań (w przeciwieństwie do kampanii Google Ads, gdy reklamy przestają się wyświetlać po wyczerpaniu budżetu). Ponadto wysokie pozycje w wynikach lokalnych to sposób, by trafić do klientów, którzy mogą być zainteresowani naszą ofertą i skorzystać z niej. Dzięki temu pomnożymy współczynnik konwersji, w tym nasze zyski. Inne plusy to:

  • zwiększenie rozpoznawalności na rynku lokalnym

  • przewaga nad konkurencją

  • większy autorytet firmy

  • wizerunek eksperta w branży.

Inne sposoby promocji biznesu lokalnego

  • Kampanie Google Ads ‒ to sposób, by szybko zwiększyć widoczność w sieci i  dotrzeć do interesującej nas grupy docelowej. W przypadku Google Ads płacimy za każde kliknięcie reklamy. Po wyczerpaniu budżetu reklamy przestaną się wyświetlać.

  • Profil Firmy w Google (dawniej Google Moja Firma) ‒ prawidłowo zoptymalizowany profil to sposób, by użytkownicy mogli zobaczyć ofertę naszej firmy już z poziomu wyszukiwarki. Jest to bezpłatne, dające wiele możliwości narzędzie marketingowe. Na profilu możemy zamieścić zdjęcia, informacje na temat naszej oferty, prowadzić minibloga. Klienci mają też możliwość zamieszczania komentarzy.

  • Działania w mediach społecznościowych ‒ publikacja wpisów na Facebooku i w  innych mediach społecznościowych to droga to nawiązania relacji z  potencjalnymi klientami, doskonały sposób komunikacji i zwiększania rozpoznawalności firmy.

1stplace ‒ e‑marketing dla Ciebie

Prowadzisz biznes lokalny i szukasz specjalistów, którzy kompleksowo zadbają o e‑marketing twojej firmy? Interaktywna agencja 1stplace służy pomocą! Zespół zajmuje się zarówno omawianym dziś pozycjonowaniem lokalnym, jak i pozycjonowaniem ogólnopolskim, a nawet pozycjonowaniem na rynki zagraniczne. Usługi 1stplace to także projektowanie i budowa stron oraz sklepów internetowych, a również kampanie Google Ads.

Zwiększ widoczność w sieci. Zadbaj o to, by twoja firma stała się gigantem. Postaw na e‑marketing z 1stplace!