Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Publiczne e-zdrowie podąża za sektorem prywatnym

Premium

· · 2 min
Publiczne e-zdrowie podąża za sektorem prywatnym

Elektroniczna dokumentacja medyczna, telemedycyna, portale ułatwiające umówienie wizyty u lekarza i inne rozwiązania IT są coraz częściej wykorzystywane we współczesnych placówkach medycznych, choć głównie w prywatnych. Publiczna służba zdrowia jest na początku cyfrowej transformacji.

Grupa LUX MED jako lider prywatnego sektora opieki medycznej od wielu lat rozwija się dużo szybciej niż rynek. Właśnie z powodu tempa rozwoju pięć lat temu stanęliśmy przed szeregiem wyzwań technologicznych, które przy naszej skali i szybkim wzroście jasno uwidoczniły wyzwania dla całego sektora. Postawiliśmy sobie wówczas kilka strategicznych pytań, m.in.: w jaki sposób zapewnić ciągłość działania przy zdecydowanie większej skali biznesu i jednocześnie zagwarantować jakość dostarczanych usług?, na jakie tory skierować organizację w relacji biznes‑IT, aby raz uruchomiona zmiana była trwała, a firma szybko i z sukcesem reagowała na pojawiające się trendy i potrzeby rynkowe?. Szukając odpowiedzi na te pytania, patrzyliśmy z trzech perspektyw – pacjenta, lekarza i systemu.

Rezultatem analiz była wymiana wszystkich platform informatycznych wspierających kluczowe procesy biznesowe. Zmieniliśmy system billingowy i finansowo‑księgowy oraz główny system operacyjno‑medyczny, który zarządzał dokumentacją medyczną pacjentów, dostępnością gabinetów, planowaniem grafików, rezerwacjami i zrealizowanymi usługami medycznymi. Wdrożyliśmy platformę Master Data Management, która pozwala efektywniej zarządzać danymi pacjentów i klientów. Zrealizowaliśmy wiele przedsięwzięć innowacyjnych, których celem była poprawa doświadczeń pacjentów, m.in. wdrożyliśmy platformę telemedyczną, rozbudowaliśmy portal pacjenta i wdrożyliśmy rozwiązanie self check‑in, które upraszcza proces rezerwacji wizyty u lekarza. To były bardzo kapitałochłonne inwestycje, ale z punktu widzenia długofalowych celów Grupy i jej pacjentów konieczne.

...

Zostało 50% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »