Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Wielokanałowe dotarcie do klienta

Premium

· · 3 min
Wielokanałowe dotarcie do klienta

Zmianę w spojrzeniu na konsumenta determinują dwa zjawiska. Po pierwsze, nowe trendy w zachowaniach i postawach klientów; po drugie, zachodzący na naszych oczach rozwój technologiczny. Tak wynika z badań i analiz prowadzonych przez Accenture Research oraz Grupę Unity, dotyczących wielokanałowej sprzedaży (Omnichannel Commerce, badanie poziomu wielokanałowości w wybranych branżach, Grupa Unity, jesień 2014).

Wspomniane adanie wykazało, że w obszarze dotyczącym zachowań konsumentów warto zwrócić uwagę na pięć kluczowych postaw i oczekiwań nowoczesnego klienta. To one właśnie stanowią dziś najważniejsze wyzwania zarówno dla producentów dóbr, jak i dystrybutorów oraz sprzedawców.

1. Relacja ceny i jakości

Klient oczekuje dziś rozsądnej ceny za oferowany produkt i bez względu na swój potencjał zakupowy ma świadomość, że bez trudu można zweryfikować cenę, porównać ją w unternecie z konkurencją i błyskawicznie znaleźć najtańszą alternatywę. Coraz większą rolę odgrywa nie rekomendacja sprzedawcy, lecz innych klientów (prosumentów), a głównym źródłem wiedzy i inspiracją do zakupu stają się media społecznościowe i blogosfera oraz porównywarki cen w sieci.

2. Nieograniczony wybór

Podjęcie decyzji zakupowej nie jest dziś sprawą łatwą. Konsument jest bowiem przekonany o niemal nieograniczonej liczbie źródeł (sklepów), w których może nabyć produkt bądź usługę. W tym kontekście ciekawy jest również problem „porzuceń” koszyka zakupowego (klient e‑sklepu wybiera produkty, jednak nie finalizuje zakupów). Skłonienie klienta do zamknięcia transakcji jest ważnym wyzwaniem stojącym przed branżą e‑commerce.

Zostało 67% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Krzysztof Murzyn

Lider centrum kompetencyjnego e-commerce Grupy Unity.

Polecane artykuły