Skuteczne dotarcie do świadomości odbiorcy, a przede wszystkim wzbudzenie w nim zainteresowania oferowanym produktem lub usługą, nigdy nie było zajęciem łatwym. Współczesny rynek jeszcze bardziej podniósł poprzeczkę, co stawia reklamodawców przed naprawdę niełatwym zadaniem. Jakie metody wybrać, aby poniesione koszty kampanii reklamowej przyniosły oczekiwany zwrot? Czy lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z klasycznych nośników reklamowych, czy też skuteczniejsze okaże się zaufaniem najnowocześniejszym propozycjom przygotowanym przez ekspertów branży marketingowej?
Reklama dostosowana do specyfiki odbiorców
Jesteśmy świadkami swoistej rewolucji informacyjnej. Klasyczne środki przekazu, takie prasa, radio, czy telewizja tracą na znaczeniu, a tym samym z punktu widzenia reklamodawców, stają się coraz mniej efektywne. Kluczem do sukcesu jest zauważalność i umiejętność przykucia uwagi grupy potencjalnych klientów. Z tak postawionym zadaniem z trudem radzą sobie stacje telewizyjne, które przez lata przyzwyczaiły nas do coraz to większego nasycenia spotami reklamowymi. W efekcie widz nie tylko nie wykazuje zainteresowania prezentowanymi treściami, ale te wręcz budzą jego niechęć i irytację. Podobna zasada dotyczy reklam radiowych, natomiast rola wydawnictw drukowanych ulega sukcesywnemu zmniejszeniu wraz z postępującą marginalizacją tego środka przekazu. Gdzie zatem należy szukać alternatyw?
Indeks górny Zdjęcie: materiały prasowe Indeks górny koniecZdjęcie: materiały prasowe
Zanim odpowiemy na tak postawione pytanie, warto przez chwilę zastanowić się nad tym, w jaki sposób zmienił się styl życia większości odbiorców reklam. Coraz mniej czasu spędzamy w domach, zdecydowanie za to zwiększyła się mobilność oraz aktywność zewnętrzna. Ten trend jest szczególnie zauważalny wśród mieszkańców dużych skupisk ludzkich, którzy znaczną część dnia, a nierzadko również nocy, spędzają, przemierzając ulice i arterie ośrodków miejskich. To tu toczy się życie, naturalnym więc staje się wykorzystanie przestrzeni miejskiej w charakterze nośnika reklamowego. Czy jednak dobrze znane banery i wyklejone plakatami tablice reklamowe w należyty sposób wywiązują się z tego zadania? Te tradycyjne nośniki nadal cieszą się sporą popularnością jednak, jak pokazują badania rynkowe, znacznie skuteczniejsze są ich współczesne odpowiedniki, czyli telebimy i ekrany LED oferujące możliwość przekazywania treści dynamicznych.
Krok w przyszłość
Wspomniane badania nie pozostawiają złudzeń. Dynamicznie wyświetlane treści są aż 11 razy lepiej zauważalne, a ⅔ odbiorców uważa, że są one również bardziej angażujące, co sprawia, że skuteczniej docierają do świadomości. Na tak wysoki wynik z pewnością ma wpływ fakt wskazujący, że 80% badanych uważa je za rozwiązania świeże i nowoczesne. Nie są więc one w odróżnieniu od swoich statycznych odpowiedników opatrzone, nie budzą zniechęcenia, przeciwnie — przykuwają uwagę i zapadają w pamięć. Jednak współczesna reklama Digital Out of Home to coś więcej niż tylko krótkie spoty reklamowe wyświetlane na telebimach. O tym, jak duże możliwości oferuje ta technologia, możemy się przekonać dzięki ofercie przygotowanej przez Screen Network.
Reklama wizualna proponowana przez Screen Network skutecznie przełamuje granicę między przekazem reklamowym a odbiorcą. Wykorzystanie interaktywnych rozwiązań pozwala na stworzenie instalacji, które w żywy sposób reagują na zmieniające się otoczenie, tym samym stając się aktywnym elementem rzeczywistości. To właśnie takie, wychodzące poza schematy, działania wytyczają dziś nowe ścieżki rozwoju branży reklamowej. Zdecydowanie warto wyprzedzić konkurencję i skorzystać z nowoczesnych kanałów komunikacji oferowanych przez Screen Network.