Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Trudna droga do sprzedaży wielokanałowej

Premium

· · 9 min
Trudna droga do sprzedaży wielokanałowej

Prezes firmy TIM SA, będącej jednym z największych w Polsce dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych, doszedł do wniosku, że w najbliższych latach Internet stanie się podstawowym kanałem zakupowym – nie tylko dla odbiorców detalicznych, ale również w segmencie B2B. Dlatego, zamiast czekać, aż nowoczesne technologie zmienią oblicze branży, postanowił zrobić krok naprzód. E‑commerce uczynił głównym kanałem sprzedaży firmy, burząc przy tym struktury sprzedażowe i dystrybucyjne oparte na kontakcie bezpośrednim między klientami a sprzedawcami, które budował przez 25 lat. Chociaż pierwsza platforma służąca do składania zamówień przez Internet nie była idealna, jej wdrożenie i późniejsze udoskonalenie pomogło we wprowadzeniu prawdziwie wielokanałowej sprzedaży oraz zautomatyzowaniu możliwie dużej części procesu dystrybucji. Oparcie sprzedaży przede wszystkim na Internecie wymagało od firmy żelaznej konsekwencji, ale ten wysiłek się opłacił. Dzięki niemu w 2014 roku przychody TIM SA przekroczyły rekordowy poziom 0,5 miliarda złotych.

Zostało 93% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »