W 2009 roku Bank Pocztowy stworzył ofertę produktową dopasowaną do potrzeb niezamożnych klientów instytucji finansowych. Rozległa sieć dystrybucji zapewniła bankowi szybki rozwój, plasując go w latach 2010–2012 w ścisłej czołówce instytucji notujących najszybszy wzrost liczby klientów. W 2013 roku bank utracił impet i potrzebował nowej strategii. Regulator wprowadził szereg zmian, które znacząco zwiększyły koszty ponoszone przez banki. Równocześnie nasiliła się konkurencja w segmencie niezamożnych klientów. Dodatkową siłą wymuszającą zmianę strategii był większościowy akcjonariusz Banku Pocztowego. Wszystkie te czynniki skłoniły zarząd do poszukiwania nowych kierunków rozwoju. Recepta na złożone i zmienne otoczenie rynkowe okazała się prostota. „Gdy postawiliśmy sobie za cel stać się najprostszym bankiem na rynku – mówi Szymon Midera, prezes Banku Pocztowego – zajęliśmy się upraszczaniem nie tylko produktów, ale także całej organizacji, na czele z procedurami, procesami i komunikacją”. Strategia upraszczania pozwoliła Bankowi Pocztowemu na powrót na ścieżkę wzrostu. W I półroczu 2015 roku w wielu obszarach osiągnął wyniki powyżej średniej dla sektora bankowego.
Premium
Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów
Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!
Wybierz wariant dopasowany do siebie!
Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się
ZARZĄDZANIE I PRZYWÓDZTWO · ZARZĄDZANIE FIRMĄ
·
8 min
Wyróżnianie się przez upraszczanie
Premium
· · 8 min
Zostało 91% artykułu.
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów
Dołącz do subskrybentów i korzystaj z treści Premium!
Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »