Tradycyjny sposób prowadzenia projektów informatycznych zgodnie z rygorystycznymi założeniami sprawia, że trudno nadążyć za zmieniającymi się oczekiwaniami klientów. Rozwiązaniem może być zarządzanie zwinne.
Ze względu na nieustanną zmienność współczesnych rynków firmy powinny szybko reagować na ewoluujące potrzeby swoich klientów, dlatego coraz częściej projekty informatyczne rozpoczęte przed rokiem lub nawet kilkoma miesiącami są w momencie finalizacji przestarzałe. Nie dziwi więc, że coraz popularniejszą metodą realizacji projektów biznesowo‑technologicznych staje się zarządzanie zwinne (agile management), polegające między innymi na rozwoju produktów i usług w formie niewielkich i częstych zmian, z których każda dostarcza wartość klientom i użytkownikom. Dzięki takiemu sposobowi organizacji pracy firma może nie tylko szybciej dostarczać wartość użytkownikom, ale w procesie tworzenia produktu uwzględniać płynące od nich sygnały zwrotne. Zaletą takiego podejścia jest też organizacja pracy usprawniająca komunikację i oddająca zespołowi dużo większą odpowiedzialność, co nie tylko stanowi silny czynnik motywacyjny, ale przekłada się na znacząco lepsze rezultaty.