Aranżacja biura jest dla firm nie tylko szansą na wyróżnienie. To także uzasadniona biznesowa decyzja, która ma realny wpływ na rozwój organizacji.
Firma Workplace Solutions odebrała w połowie lutego nagrodę Property Design Awards 2017. Została nagrodzona w kategorii „design wnętrze – biuro” za realizację siedziby domu mediowego MediaCom. O tej szeroko komentowanej realizacji pisaliśmy na łamach HBRP.
Spotkanie zarządu w Sali Kongresowej, konferencja na placu Zbawiciela czy chwila wyciszenia w jednym z domków fińskich na Jazdowie? Firma Workplace Solutions po przeanalizowaniu potrzeb domu mediowego MediaCom – The Content & Connections Agency stworzyła nowoczesne biuro, w którego wnętrzu można poczuć atmosferę Warszawy. Czytaj więcej: Dynamiczne miasto w biurowcu.
Postanowiliśmy zadać Boguszowi Parzyszkowi, szefowi Workplace Solutions, kilka pytań dotyczących zmian, jakie zachodzą nie tylko na rynku biur, ale także w sposobie wykonywania zadań przez pracowników. Jest bowiem tak, jak słusznie zauważa nasz rozmówca, że rośnie konieczność współpracy, wspólnego i kreatywnego rozwiązywania problemów. Jednocześnie jednak coraz bardziej paląca jest potrzeba skupienia. Jak pogodzić te dwie potrzeby?
Zapytaliśmy też o to, czy polskie firmy są gotowe na zmiany? Czy chętnie powielają zachodnie wzorce? I – co szczególnie ważne – jak przekonać nieprzekonanych? Jakie argumenty trafiają do zarządów firm? Bogusz Parzyszek przekonuje, że najsilniej działa konkret związany z przyciąganiem i utrzymywaniem pracowników. Jeśli bowiem zmniejsza się poziom retencji po transformacji biura, a to da się mierzyć, to jest to konkretny argument dla osób decydujących o zmianie.
Na koniec rozmowy pytamy także o trendy. Jakich nowości należy się spodziewać w polskich biurach? Jakie technologie będą kształtowały przestrzeń, w której pracujemy?
Zapraszamy do obejrzenia całej rozmowy.
Ten tekst jest częścią projektu Biuro: nowa definicja przestrzeni. Poznaj trendy i najlepsze praktyki związane z zarządzaniem miejscem pracy!