Pozycję lidera na rynku gier w Europie Środkowej i inne rynkowe sukcesy grupa CD Projekt zawdzięcza wprost dwóm cechom: bliskiemu kontaktowi z klientem i innowacyjności. Cechom, które kojarzone są z małymi firmami, w których właściciele i pracownicy łączą pracę z realizacją wspólnej pasji.
Dzięki uważnej obserwacji i analizie procesów oraz dzięki stopniowej rezygnacji z pewnych powszechnych rozwiązań zarządczych, po blisko 15 latach od rozpoczęcia działalności, firma CD Projekt znalazła się w punkcie wyjścia, jeśli chodzi o wewnętrzną organizację. Jej liderzy powrócili do idei małej, samodzielnej i dynamicznej firmy, choć tym razem takich spółek mają kilka. W sumie zatrudniają one kilkaset osób, tworzą holding, jak na branżę gier całkiem sporej wielkości, choć żadna z osób nie odczuwa negatywnych
skutków dużej skali przedsiębiorstwa. Mimo bardzo niehomogenicznej organizacji brak jest też w spółkach typowo korporacyjnych, negatywnych postaw i zachowań, takich jak: walka o wpływy, unikanie odpowiedzialności, tworzenie się wszelkiego rodzaju stronnictw i podgrup. Zamiast w konflikty pracownicy zdają się wkładać więcej energii w tworzenie.
Z witalności i energii charakterystycznych dla małych start‑upów wcale nie muszą rezygnować znacznie większe firmy. Kluczem jest znalezienie własnej drogi do uwolnienia tej niesamowitej energii, która potrafi przewracać do góry nogami skostniały rynkowy porządek.