Przyszłość sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem internetu zapowiada się niezwykle ciekawe, głównie za sprawą technologii takich jak algorytmy sztucznej inteligencji, daleko posunięta personalizacja oraz rozpoznawanie i przetwarzanie mowy. Tylko czy rzeczywiście chodzi o przyszłość, a nie o teraźniejszość? Rozmawiamy o tym z Michałem Blakiem, CEO firmy edrone.
Po co właściwie stosować w sklepie interfejs głosowy?
Jakie są zastosowania technologii „voice” w biznesie? Czym jest „voice commerce”?
Co z prywatnością? Czy jesteśmy podsłuchiwani?
Technologia „Voice Search” – jak to działa i jakie są jej zalety?
Czym jest NLU?
Jak uruchomić inteligentnego asystenta w eCommerce?
To tylko niektóre z pytań, na które odpowiedział Michał Blak, CEO edrone w trakcie naszego wywiadu:
Czym zajmuje się edrone
edrone to założona w 2016 roku przez Michała Blaka i Rahima Blaka platforma SaaS wykorzystująca rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji, dostarczająca rozwiązania Instant ROI i Customer Experience dla eCommerce. Zajmuje się usprawnianiem i automatyzowaniem procesów sprzedażowych w sklepach online, z wykorzystaniem rekomendacji produktowych, funkcjonalności on‑site i off‑site, scenariuszy marketing automation oraz zaawansowanych narzędzi do segmentacji. Z technologii oferowanych przez edrone korzysta obecnie ponad 1000 marek w 25 krajach na całym świecie.
Firma ma swoją główną siedzibę w Krakowie, ale biura edrone znajdują się także w São Paulo i Barcelonie. Zatrudnia ponad 110 osób. Obecnie prace badawczo‑rozwojowe firmy ukierunkowane są na rozwój technologii przetwarzania mowy naturalnej (NLP). Umożliwią one stworzenie AVA – platformy pozwalającej na dostarczanie wirtualnych asystentów sprzedaży dla eCommerce. We wrześniu 2020, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, udzieliło na projekt grantu w wysokości 12,5 mln złotych. Dodatkowo od października 2020 roku edrone jest wspierane finansowaniem serii A w wysokości 2,5 miliona dolarów, pochodzącym od PortfoLion, VC z grupy OTP.