Tomasz Kulas
Redaktor prowadzący "ICAN Management Review" oraz redaktor "MIT Sloan Management Review Polska"
Praktyczne wskazówki w zarządzaniu flotą. Mobilność i redukcja kosztów
Rynkiem samochodowym wstrząsają kolejne kryzysy, związane z pandemią, zakłóceniami w łańcuchach dostaw, ograniczeniem w dostępności półprzewodników, a ostatnio – wojną w Ukrainie. Nie ulega zatem wątpliwości, że sposób zarządzania flotą również powinien zostać całkowicie przedefiniowany.
Sankcje, jakich nie znał świat. Lista firm, które zakończyły lub zawiesiły swoją działalność w Rosji
Oprócz czynnej pomocy świadczonej przez wiele firm działających na terenie Polski równie istotnym sposobem działań na rzecz Ukrainy jest przyłączenie się do sankcji nałożonych na Rosję i (w przypadku części organizacji) Białoruś.
Czego warto nauczyć się od Rolls-Royce'a, czyli zrównoważony rozwój na bogato
Rolls-Royce nie ma w ofercie żadnego samochodu z napędem elektrycznym czy choćby hybrydowym (jeszcze). Mimo to pod pewnymi względami stanowi świetny przykład zrównoważonego rozwoju – autentycznie, głęboko zrównoważonego.
Twoi pracownicy nie są otwarci na zmiany? Wykorzystaj storytelling
Przyśpieszona transformacja cyfrowa, wymuszona przez wydarzenia ostatnich kilkunastu miesięcy, dotyczy większości polskich firm. Często jednak łatwiej jest wprowadzić nowy program czy system komputerowy niż przekonać pracowników do akceptacji zmian. Rozwiązaniem może być storytelling.
Aric Dromi: biznesowe strefy komfortu – i jak z nich wyjść
Aric Dromi to futurolog, który sam siebie określa mianem "professional troublemaker". Rzeczywiście, jego poglądy na biznes, zwłaszcza w kontekście nowych technologii, nie zawsze są komfortowe w odbiorze i często burzą pewne sfery komfortu – ale głęboko inspirują do zmian.
LIDERZY JUTRA – oto laureaci drugiej edycji konkursu!
"Liderzy Jutra" to projekt, którego głównym zadaniem jest odnalezienie i wyróżnienie mistrzów i bohaterów polskiego biznesu. Ludzi, którzy już dziś inspirują i pokazują nam, jak prowadzić firmy gotowe na wszystko, co przyniesie niepewna i zmienna przyszłość. Oto laureaci drugiej edycji tego konkursu!
Czego warto nauczyć się od sów i skowronków, czyli sztuka podejmowania dobrych decyzji
Każdy człowiek dysponuje mechanizmem wewnętrznym, który określamy mianem zegara aktywności dobowej. I u każdego z nas zegar ten wyregulowany jest nieco inaczej, co ma ogromny wpływ na podejmowanie (nie)właściwych decyzji biznesowych.
Nowy algorytm znacznie skuteczniej angażuje klientów przy sprzedaży online
Naukowcy z uniwersytetu w Toronto badali, w jaki sposób zwiększyć poziom zainteresowania klientów przeglądających ofertę sklepów online. Skuteczność nowego zestawu algorytmów była jednak dla nich zaskoczeniem.
Jak zwinnie zarządzać w czasach dużej zmienności? Weź przykład z nowoczesnej armii
Justin Maciejewski jest ekspertem o wyjątkowych kompetencjach – ma zarówno ogromne doświadczenie wojskowe (współczesna armia brytyjska), jak i biznesowe (McKinsey). Gdy ktoś taki opowiada o zwinnym zarządzaniu, warto go posłuchać.
Social selling w B2B – jak zacząć, dlaczego warto i jakich pułapek się wystrzegać?
O wdrażaniu i wykorzystywaniu sprzedaży społecznościowej, jej zaletach, jak i pułapkach, rozmawiamy z Dariuszem Borowskim, aktywnym od dwudziestu lat w obszarze w marketingu B2B specjalistą patrzącym na social selling z trzech perspektyw.
Dlaczego właśnie zysk jest najważniejszy
Kiedy Hermann Simon, ekspert zarządzania, mistrz strategii i światowy autorytet w zakresie polityki cenowej mówi stanowczo "dość tego bałaganu!" i przypomina o fundamencie każdego solidnego biznesu, naprawdę warto go posłuchać. To pewny zysk – dla ciebie i twojej firmy.
Liczba samobójstw w Kanadzie podczas pandemii wyraźnie... spadła. Czego uczy nas to w obszarze biznesu?
Pandemia spowodowała wyraźny wzrost liczby samobójstw, zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. Na całym? Nie, istnieje co najmniej jedno państwo, które skutecznie przeciwstawiło się temu trendowi, a sposób, w jaki to zrobiło, pokazuje, jak skutecznie wspierać pracowników w trudnych czasach.
Poznaj najnowsze trendy w e-commerce – i rozwiń swój biznes
E-commerce w Polsce odnotował rekordowy wzrost w minionym roku. Według prognoz, wartość polskiego rynku e-commerce w 2026 roku będzie wynosić 162 mld zł, a 85% Polaków deklaruje chęć dalszych zakupów online. Co to oznacza dla twojego biznesu?
To nie rozwój technologiczny napędza automatyzację, lecz... demografia
Nowe badania naukowców z MIT i Boston University pokazują, że robotyzacja i automatyzacja stosowane są najchętniej w starzejących się społeczeństwach. Ich zadaniem staje się wypełnianie luk demograficznych, zwłaszcza w przemysłowej sile roboczej.
Dokąd zmierzają technologie wykorzystywane w e-commerce?
Przyszłość sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem internetu zapowiada się niezwykle ciekawe, głównie za sprawą technologii takich jak algorytmy sztucznej inteligencji, daleko posunięta personalizacja oraz rozpoznawanie mowy. Tylko czy rzeczywiście chodzi o przyszłość, a nie o teraźniejszość? Rozmawiamy o tym z Michałem Blakiem, CEO firmy edrone.
Siła rekomendacji, którą możesz wykorzystać w biznesie
Silniki rekomendacji. Niewiele o nich wiemy, choć wszyscy się z nimi spotykamy, kiedy Netflix zadziwiająco trafnie proponuje nam kolejny film do obejrzenia, Spotify domyśla się, czego chcielibyśmy jeszcze posłuchać, a Amazon sugeruje dokupienie produktów, które okazują się zaskakująco przydatne.
Małe firmy chętniej wrócą do modelu pracy w biurze
Według najnowszych badań 58% pracowników zatrudnionych w małych firmach zakłada, że po ustaniu pandemii będzie pracować z biura. Z kilku powodów.
Wolisz mieć rację czy skutecznie zarządzać?
Powodzenie projektu zależy od dobrej współpracy mniejszej lub większej grupy osób o różnych charakterach. Niektórzy z nich mogą wydawać ci się denerwujący, zbyt często narzekający i kontestujący twoje decyzje i polecenia. Uwaga! To właśnie dzięki nim możesz osiągnąć poprawę efektywności zespołu, a największy malkontent ulepszy twoje produkty.
Sprzedaż wirtualna i hybrydowa (Elite Sales Program)
Podczas konferencji w ramach Elite Sales Program eksperci opowiedzą jak powinien wyglądać efektywny model sprzedaży hybrydowej, tak aby kontakt fizyczny i wirtualny z klientem przenikały się i uzupełniały.
Memento mori, czyli YOLO – ostatni efekt pandemii
Początkowym efektem pandemii było to, że ludzie tracili pracę. Efekt długoterminowy jest odwrotny – ludzie rzucają pracę.