Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

E-commerce Software House - klucz do sukcesu Twojego sklepu online

· · 3 min
E-commerce Software House - klucz do sukcesu Twojego sklepu online

Sukces sklepu WWW zależy od wielu czynników. Twoja witryna musi być dopracowana i zapewniać internautom oczekiwane rozwiązania. Równie ważna jest ścieżka produktu, na której ich doświadczenia będą wyłącznie pozytywne. Duży wpływ na efekt całego przedsięwzięcia ma wybór odpowiedniego software house’u. Dlaczego to tak istotne? Na co warto zwrócić uwagę i o co pytać, zanim zdecydujesz się na danego wykonawcę sklepu?

E‑commerce software house – co to jest?

Do wykonania sklepu potrzebujesz specjalistów. Prostą witrynę, opartą na bezpłatnym systemie CMS, możesz uruchomić nawet bez pomocy ekspertów, ale pamiętaj, że strona ma sprzedawać. Według PwC sprzedaż online produktów lub usług prowadzi już około 150 tys. polskich przedsiębiorstw. Trudno o branżę, w której nie ma dużej konkurencji. Jeśli Twój sklep nie będzie dopracowany, nie masz większych szans, aby pokonać marki, które mają udoskonalane, istniejące od lat serwisy.

E‑commerce software house to firma, która specjalizuje się w projektowaniu rozwiązań właśnie dla e‑commerce, czyli m.in. Twojego sklepu WWW. Składa się z zespołu, który obejmuje m.in. deweloperów, osobę zarządzającą, specjalistę odpowiedzialnego za kontakt z klientem. Taka firma jest w stanie zrealizować duże projekty i zazwyczaj może się pochwalić bogatym portfolio.

E‑commerce software house, a może freelancer?

To pytanie, które zadaje sobie wielu zlecających projekty stron WWW. E‑commerce software house zapewnia zespół doświadczonych specjalistów, którzy poradzą sobie z każdym problemem i wdrożą rozwiązania oczekiwane przez klienta. Taką firmą jest np. agencja Smartbees. Natomiast freelancer jest ekspertem w określonym zakresie, nie może znać się na wszystkim. Część takich specjalistów realizuje zlecenia po godzinach stałej pracy, co powoduje, że czas wykonania jest długi. Problemem może być również regularny kontakt. Podczas realizacji niektórych zadań freelancer będzie potrzebować wsparcia innych specjalistów, których zazwyczaj na stałe zatrudnia e‑commerce software house.

Ogromne znaczenie ma wybór technologii dla projektu. Należy dokładnie omówić tę kwestię z potencjalnym wykonawcą. Ma to znaczący wpływ na możliwości rozwoju projektu, koszty utrzymania i wydatki na usługi specjalistów. Agencja korzysta najczęściej z kilku różnych technologii i pozwala wybrać odpowiednią. Freelancerzy specjalizują się zazwyczaj w jednej konkretnej. Będzie to dobre rozwiązanie, jeśli akurat ta odpowiada Twoim potrzebom. Biorąc to pod uwagę, lepszym wyborem jest współpraca z software house, gdyż daje większe możliwości wyboru.

Możliwe, że zlecenie wykonane przez freelancera będzie tańsze, ale to też nie jest regułą. Natomiast nie warto brać pod uwagę wyłącznie ceny. Znaczenie ma również czas realizacji, dopasowanie technologii czy portfolio.

Jeśli wykonawca nie ma bogatego doświadczenia, trudno ocenić czy podoła realizacji. Oczywiście nawet ono tego nie gwarantuje, ale na pewno zmniejsza ryzyko. Więcej o kosztach stworzenia i utrzymania sklepu możesz przeczytać na stronie.

E‑commerce software house – zalety korzystania z usług agencji

Skorzystanie z usług agencji ma wiele plusów. Jeśli wybierzesz sprawdzoną, doświadczoną firmę, możesz się spodziewać wysokiej jakości realizacji na każdym etapie zlecenia. Do zalet takich agencji należy zaliczyć:

wybór technologii – e‑commerce software house zazwyczaj umożliwia skorzystanie z różnych. Zanim dojdzie do realizacji zlecenia, agencja pomoże Ci wybrać takie technologie, które najlepiej się sprawdzą w danym projekcie,

wiele usług w ramach jednej oferty – to nie tylko realizacja projektu sklepu, ale także consulting, testowanie, czy też kwestie związane z dostosowaniem witryny pod kątem widoczności w wyszukiwarce Google,

realizacja od początku do końca – zlecenie jest wykonywane zgodnie z ustalonym procesem i obejmuje pracę wielu specjalistów. W międzyczasie przeprowadzana jest kontrola jakości, konsultacje, powstają raporty i ustalane są kolejne kroki. Dzięki wielu ekspertom zatrudnionym przez agencję łatwiejsze jest terminowe realizowanie prac,

bogate portfolio – agencja najczęściej ma za sobą wiele realizacji mniej i bardziej skomplikowanych. Warto skontaktować się ze zleceniodawcami i zapytać o przebieg współpracy. Oczywiście możesz też trafić na agencję, która nie posiadają jeszcze bogatego portfolio, ale lepiej brać pod uwagę tych wykonawców, którzy mają za sobą realizacje podobne do Twojego zlecenia.

Outsourcing takich działań jest korzystnym rozwiązaniem również pod względem finansowym. Nie musisz zatrudniać do tego specjalistów, nadzorować ich pracy, szukać eksperta, który oceni poziom realizacji. Z góry wiesz, ile będzie kosztować wykonanie sklepu i w jakim czasie projekt zostanie ukończony. Poza tym firma może również zapewniać wsparcie po realizacji. W razie problemów ekspresowo je rozwiąże.

Zanim zdecydujesz się na dany e‑commerce software house

Znaczenie przy podejmowaniu decyzji powinno mieć wspomniane portfolio. Warto brać pod uwagę agencje, które masz z polecenia, doświadczone, posiadające dobre opinie. Zanim jednak zdecydujesz, odpowiedz sobie na kilka pytań. To Ci ułatwi podjęcie decyzji.

Jakich potrzebujesz specjalistów? Czy chcesz zlecić agencji całość prac, czy jednak wymagasz wyłącznie konkretnych ekspertów? Konieczne będzie zastosowanie określonych technologii? Oczywiście, możesz tego nie wiedzieć. Przedstawiciel agencji zapyta Cię o projekt i zaproponuje odpowiednie rozwiązania.

Jaki masz budżet i skąd weźmiesz na to środki? Czy dysponujesz nimi od razu, czy stopniowo będą wpływać na Twój rachunek? E‑commerce software house może wycenić realizację na różne kwoty. Możliwe, że nie wszystkie firmy będą w Twoim zasięgu finansowym.

Jakie są Twoje wymagania w stosunku do realizacji zlecenia? Jak często chcesz się kontaktować z agencją, spotykać na prezentacje etapów prac, zgłaszać uwagi? To wszystko ma wpływ na koszt i czas realizacji.

Nie decyduj pochopnie. Wybierz e‑commerce software house po dokładnej analizie, a wtedy szanse na udaną współpracę będą większe.