Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, planując strategię marketingową, a także pokazujemy, jak dzięki internetowi można zwiększyć skuteczność sprzedaży.
93% polskich klientów informacje o produktach kosmetycznych znajduje w wyszukiwarkach internetowych. Polacy poszukują zarówno konkretnych marek, jak i fraz dotyczących upiększania wyglądu. Popularne w sieci polskie marki kosmetyków, takie jak Neonail czy Semilac, wyszukiwane są ponad 100 tysięcy razy miesięcznie. Istotne jest także pozycjonowanie się w wyszukiwarce i walka o top 10 oraz top 3 – jak zawsze, im wyżej się znajdziemy na pierwszej stronie wyszukiwania Google, tym większa szansa, że klient odwiedzi sklep i dokona zakupu.
Indeks górny Polscy producenci kosmetyków walczący o jak największą widoczność ich produktów w wyszukiwarce Google. Źródło: K2 Precise Indeks górny koniecPolscy producenci kosmetyków walczący o jak największą widoczność ich produktów w wyszukiwarce Google. Źródło: K2 Precise
Załóż firmowego bloga
Zaskakujące jest natomiast to, że wciąż jedynie 60% sklepów z branży beauty prowadzi swoje blogi. To duże przeoczenie i niewykorzystany potencjał – w ten sposób stosunkowo łatwo można zwiększyć widoczność marki/sklepu i dotrzeć do klientów, a także w ciekawy sposób poprowadzić kampanię marketingową, łącząc różne formy reklamy. Spośród wszystkich przebadanych sklepów, tylko 11 wykorzystuje blogi do linkowania wewnętrznego, a zaledwie 6 prezentuje reklamy własnych produktów w postaci boxów reklamowych w artykułach.
OBEJRZYJ TAKŻE » » »
(E)commerce przyszłości - dlaczego warto zaprzyjaźnić się z robotem?
Jak połączyć sprzedaż online ze sprzedażą offline? Jak dać klientowi więcej za mniej? W jaki sposób z powodzeniem wykorzystywać możliwości transformacji cyfrowej w sprzedaży? W końcu jaką strategię przyjąć, gdy e-commerce przeobraża się w commerce? Dowiedz się, co zrobić, aby nadal osiągać sukcesy w biznesie.
Influencer marketing
Jednym z nowych narzędzi, które zyskuje popularność, a jednocześnie dobrze sprawdza się w branży beauty, jest influencer marketing. Już 20% polskich marek korzysta z internetowych celebrytów, promując w ten sposób swoje produkty. Dobrze przygotowana kampania w mediach społecznościowych, połączona z atrakcyjnymi ofertami, może być skutecznym narzędziem do zaprezentowania klientowi nowych kosmetyków.
Trzy czwarte polskich marek reklamuje się natomiast w mediach społecznościowych. Najpopularniejszą formą są reklamy dynamiczne, bazujące na katalogu produktów, oraz reklamy statyczne. Z formy wideo w mediach społecznościowych korzysta co trzeci producent.
Indeks górny Źródło: K2 Precise Indeks górny koniecŹródło: K2 Precise
Polscy klienci korzystają z zakupów na Allegro i Amazonie
Produkty prawie wszystkich przebadanych marek można też znaleźć na platformie Allegro, choć w większości sprzedażą zajmują się dystrybutorzy – oficjalny sklep marki w tym serwisie wykorzystuje jedynie 35% badanych. Jeszcze mniej, bo jedynie co piąty producent prowadzi oficjalny sklep w serwisie Amazonu.
Poza wystawianiem w serwisach sprzedażowych produktów bazowych, producenci powinni też rozważyć oferowanie kosmetyków w różnych wariantach – różniących się np. pojemnością – a także sprzedawania swoich produktów w zestawach, które są bardziej atrakcyjne dla internautów niż pojedyncze egzemplarze.
Poczta elektroniczna nadal drogą do sukcesu
E‑mail ciągle pozostaje narzędziem, które sprawdza się w e‑commerce. Dzięki zbudowaniu odpowiedniej bazie klientów i dobrze prowadzonemu newsletterowi można w łatwy sposób uruchomić kampanię reklamową. I choć większość polskich marek ma swój newsletter, jednak nie wszyscy wykorzystują to narzędzie z odpowiednią częstotliwością. Za pomocą poczty elektronicznej warto też przypomnieć o sobie klientowi, który porzucił koszyk w trakcie procesu zakupowego, np. oferując rabat na produkty, które go zainteresowały, ale z jakiegoś powodu zdecydował się zrezygnować z zakupu.
Wielokanałowość do poprawy
Jak wynika z badania, wielu polskich producentów nie korzysta z Google Ads, czego powodem mogą być błędy przy wdrażaniu sprzedaży wielokanałowej w przedsiębiorstwie. Zwiększenie sprzedaży można zatem osiągnąć, dopracowując integrację kanałów sprzedaży w taki sposób, aby narzędzia online i offline się dopełniały. Dzięki temu można też poprawić user experience, a co za tym idzie, liczbę sprzedanych produktów.
Indeks górny Źródło: Wnioski pochodzą z raportu agencji K2 Precise „E‑commerce polskich producentów kosmetyków - Marzec 2021”, bazującego na danych z serwisów Senuto.com, ahrefs.com, SimilarWeb, Kantar, Google Analytics, Facebook Ads Library, Helium 10 oraz własnych narzędzi analitycznych. Dokonana analiza dotyczy okresu od stycznia 2020 do stycznia 2021. Indeks górny koniecŹródło: Wnioski pochodzą z raportu agencji K2 Precise „E‑commerce polskich producentów kosmetyków - Marzec 2021”, bazującego na danych z serwisów Senuto.com, ahrefs.com, SimilarWeb, Kantar, Google Analytics, Facebook Ads Library, Helium 10 oraz własnych narzędzi analitycznych. Dokonana analiza dotyczy okresu od stycznia 2020 do stycznia 2021.
PRZECZYTAJ TAKŻE » » »
E-commerce w B2B: jak zmniejszyć koszty i zwiększyć zyski?
Gdy zapytamy o sprzedaż internetową w B2B, najczęściej opisuje się sprzedaż tych samych produktów, ale... w ilości hurtowej i najlepiej na paletach.
Gotowość na e-commerce
Jak w rekordowo krótkim czasie stworzyć platformę e-commerce, wyznaczyć kierunek rozwoju firmy, budować jej markę w sieci i poza nią?
E-commerce w czasach koronawirusa
Pandemia zmieniła zachowania zakupowe klientów na całym świecie.