Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

E-commerce w polskiej branży beauty – które rozwiązania okazują się najskuteczniejsze?

· · 3 min
E-commerce w polskiej branży beauty – które rozwiązania okazują się najskuteczniejsze?

Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, planując strategię marketingową, a także pokazujemy, jak dzięki internetowi można zwiększyć skuteczność sprzedaży.

93% polskich klientów informacje o produktach kosmetycznych znajduje w wyszukiwarkach internetowych. Polacy poszukują zarówno konkretnych marek, jak i fraz dotyczących upiększania wyglądu. Popularne w sieci polskie marki kosmetyków, takie jak Neonail czy Semilac, wyszukiwane są ponad 100 tysięcy razy miesięcznie. Istotne jest także pozycjonowanie się w wyszukiwarce i walka o top 10 oraz top 3 – jak zawsze, im wyżej się znajdziemy na pierwszej stronie wyszukiwania Google, tym większa szansa, że klient odwiedzi sklep i dokona zakupu.

E-commerce w polskiej branży beauty – które rozwiązania okazują się najskuteczniejsze?

Indeks górny Polscy producenci kosmetyków walczący o jak największą widoczność ich produktów w wyszukiwarce Google. Źródło: K2 Precise Indeks górny koniec

Załóż firmowego bloga

Zaskakujące jest natomiast to, że wciąż jedynie 60% sklepów z branży beauty prowadzi swoje blogi. To duże przeoczenie i niewykorzystany potencjał – w ten sposób stosunkowo łatwo można zwiększyć widoczność marki/sklepu i dotrzeć do klientów, a także w ciekawy sposób poprowadzić kampanię marketingową, łącząc różne formy reklamy. Spośród wszystkich przebadanych sklepów, tylko 11 wykorzystuje blogi do linkowania wewnętrznego, a zaledwie 6 prezentuje reklamy własnych produktów w postaci boxów reklamowych w artykułach.

OBEJRZYJ TAKŻE » » »

(E)commerce przyszłości - dlaczego warto zaprzyjaźnić się z robotem? 

Witold B. Jankowski PL

Jak połączyć sprzedaż online ze sprzedażą offline? Jak dać klientowi więcej za mniej? W jaki sposób z powodzeniem wykorzystywać możliwości transformacji cyfrowej w sprzedaży? W końcu jaką strategię przyjąć, gdy e-commerce przeobraża się w commerce? Dowiedz się, co zrobić, aby nadal osiągać sukcesy w biznesie. 

Influencer marketing

Jednym z nowych narzędzi, które zyskuje popularność, a jednocześnie dobrze sprawdza się w branży beauty, jest influencer marketing. Już 20% polskich marek korzysta z internetowych celebrytów, promując w ten sposób swoje produkty. Dobrze przygotowana kampania w mediach społecznościowych, połączona z atrakcyjnymi ofertami, może być skutecznym narzędziem do zaprezentowania klientowi nowych kosmetyków.

Trzy czwarte polskich marek reklamuje się natomiast w mediach społecznościowych. Najpopularniejszą formą są reklamy dynamiczne, bazujące na katalogu produktów, oraz reklamy statyczne. Z formy wideo w mediach społecznościowych korzysta co trzeci producent.

E-commerce w polskiej branży beauty – które rozwiązania okazują się najskuteczniejsze?

Indeks górny Źródło: K2 Precise Indeks górny koniec

Polscy klienci korzystają z zakupów na Allegro i Amazonie

Produkty prawie wszystkich przebadanych marek można też znaleźć na platformie Allegro, choć w większości sprzedażą zajmują się dystrybutorzy – oficjalny sklep marki w tym serwisie wykorzystuje jedynie 35% badanych. Jeszcze mniej, bo jedynie co piąty producent prowadzi oficjalny sklep w serwisie Amazonu.

Poza wystawianiem w serwisach sprzedażowych produktów bazowych, producenci powinni też rozważyć oferowanie kosmetyków w różnych wariantach – różniących się np. pojemnością – a także sprzedawania swoich produktów w zestawach, które są bardziej atrakcyjne dla internautów niż pojedyncze egzemplarze.

Poczta elektroniczna nadal drogą do sukcesu

E‑mail ciągle pozostaje narzędziem, które sprawdza się w e‑commerce. Dzięki zbudowaniu odpowiedniej bazie klientów i dobrze prowadzonemu newsletterowi można w łatwy sposób uruchomić kampanię reklamową. I choć większość polskich marek ma swój newsletter, jednak nie wszyscy wykorzystują to narzędzie z odpowiednią częstotliwością. Za pomocą poczty elektronicznej warto też przypomnieć o sobie klientowi, który porzucił koszyk w trakcie procesu zakupowego, np. oferując rabat na produkty, które go zainteresowały, ale z jakiegoś powodu zdecydował się zrezygnować z zakupu.

Wielokanałowość do poprawy

Jak wynika z badania, wielu polskich producentów nie korzysta z Google Ads, czego powodem mogą być błędy przy wdrażaniu sprzedaży wielokanałowej w przedsiębiorstwie. Zwiększenie sprzedaży można zatem osiągnąć, dopracowując integrację kanałów sprzedaży w taki sposób, aby narzędzia online i offline się dopełniały. Dzięki temu można też poprawić user experience, a co za tym idzie, liczbę sprzedanych produktów.

Indeks górny Źródło: Wnioski pochodzą z raportu agencji K2 Precise „E‑commerce polskich producentów kosmetyków - Marzec 2021”, bazującego na danych z serwisów Senuto.com, ahrefs.com, SimilarWeb, Kantar, Google Analytics, Facebook Ads Library, Helium 10 oraz własnych narzędzi analitycznych. Dokonana analiza dotyczy okresu od stycznia 2020 do stycznia 2021. Indeks górny koniec

PRZECZYTAJ TAKŻE » » »

E-commerce w B2B: jak zmniejszyć koszty i zwiększyć zyski? 

Marcin Rutkowski PL

Gdy zapytamy o sprzedaż internetową w B2B, najczęściej opisuje się sprzedaż tych samych produktów, ale... w ilości hurtowej i najlepiej na paletach.

Gotowość na e-commerce 

Piotr Kwiatkowski PL

Jak w rekordowo krótkim czasie stworzyć platformę e-commerce, wyznaczyć kierunek rozwoju firmy, budować jej markę w sieci i poza nią?

E-commerce w czasach koronawirusa 

Magdalena Krasoń-Wałęsiak PL

Pandemia zmieniła zachowania zakupowe klientów na całym świecie.