Obecnie wdrażanie innowacji jest uznawane za podstawowy czynnik rozwoju przedsiębiorstwa, pozwalający na zajęcie lepszej pozycji konkurencyjnej na rynku krajowym i międzynarodowym. Innowacje to nic innego jak podważanie status quo.
Zdolność przedsiębiorstw do pozyskiwania i wdrażania innowacji umożliwia ich prawidłowe funkcjonowanie i rozwój w przyszłości. Polskie przedsiębiorstwa coraz częściej zadają sobie pytanie Piotra Markowskiego, prezesa sieci detalicznej Monday, czy szukać innowacji wewnątrz organizacji czy poza nią.
W wielu firmach popularne było opracowywanie nowego produktu lub technologii własnymi siłami. Powstawały działy badań i rozwoju i to właśnie one określały stopień atrakcyjności biznesu. Dziś wiele organizacji zdaje sobie sprawę, że ogromne zasoby wiedzy istnieją również poza zamkniętymi laboratoriami dużych firm i że nie wszyscy najlepsi ludzie w danej dziedzinie pracują w jednym przedsiębiorstwie.