Decydując się na wprowadzenie kultury organizacyjnej wspierającej różnorodność, Telko Service powinna zastanowić się nad procesowym podejściem do problemu i opracowaniem spójnej strategii działania. Dzięki temu różnorodność nie będzie jedynie zapisem w wewnętrznych regulacjach, pozostając w sferze deklaracji, lecz będzie realizowana w codziennym życiu przedsiębiorstwa.
Aby zmobilizować menedżerów wysokiego i średniego szczebla do poszanowania różnorodności, Marta powinna przeprowadzić dogłębny audyt obecnej sytuacji w przedsiębiorstwie, szukając odpowiedzi na szereg kluczowych pytań, na czele z następującymi: Jaki jest stosunek kadry zarządzającej wyższego szczebla oraz pracowników do zagadnień różnorodności? Jak wygląda obecna kultura organizacyjna firmy? Do jakiego stopnia istniejące struktury i procesy sprzyjają angażowaniu pracowników w bieżące działania firmy? Znając odpowiedzi na te pytania, Marta będzie mogła przystąpić do zdefiniowania celów, do których powinna dążyć firma w ramach aktywnego wdrażania zasad przyjętych poprzez podpisanie Karty Różnorodności i tym samym dobrać odpowiednie narzędzia do ich wdrożenia. Dzięki analizie wyników audytu Marta będzie mogła określić wizję firmy w zakresie zarządzania różnorodnością – dla przykładu mogłaby zaproponować, żeby firma Telko Service została liderem w obszarze zatrudnienia kobiet w swojej branży (tj. co najmniej trzydziestoprocentowy udział kobiet wśród wszystkich zatrudnionych osób). W ślad za tak sformułowaną wizją można już zdefiniować konkretne cele, np.:
...