Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

JAK POLSKIE FIRMY PODBIJAJĄ NOWE RYNKI – nowy numer "ICAN Management Review"

· · 1 min
JAK POLSKIE FIRMY PODBIJAJĄ NOWE RYNKI – nowy numer "ICAN Management Review"

Gdy w 2020 roku pandemia COVID‑19 sparaliżowała ruch transgraniczny, firmy działające na rynkach międzynarodowych stanęły przed widmem katastrofy. Ale już po kilku miesiącach okazało się, że globalny biznes oparł się pandemii, a polskie przedsiębiorstwa działające ponad granicami mają się całkiem dobrze. Na dodatek zyskowność połowy spośród tych firm okazała lepsza na rynkach zagranicznych niż w Polsce!

Te zaskakujące wnioski płyną z raportu zatytułowanego Ekspansja odporna na kryzys, który redakcja „ICAN Management Review” przygotowała przy współpracy z jednostką badawczą ICAN Research. Już od kilku lat monitorujemy działania polskich firm za granicą i nasze badania bez żadnej wątpliwości wskazują, że obecność na rynkach zagranicznych to konieczność dla firm myślących o trwałym wzroście. Dlatego w bieżącym wydaniu naszego magazynu przygotowaliśmy obszerny blok tekstów poświęcony w całości polskim doświadczeniom na zagranicznych rynkach.

Zacznę od największych. Bank PKO BP wypracował interesujące podejście do ekspansji, polegające na podążaniu tropem klientów. Zagraniczne doświadczenia największego polskiego banku przedstawiamy w artykule Podbijanie nowych rynków śladami klientów. Zupełnie inne podejście prezentuje Asseco. Największy polski producent oprogramowania podbił Europę i nie tylko poprzez akwizycje połączone z aliansami z lokalnymi partnerami, o czym piszemy w artykule Federacja ponad granicami. PKO BP i Asseco to firmy z wieloletnią historią, ale doskonale na zagranicznych rynkach radzą sobie również firmy znacznie mniejsze i młodsze. Opisujemy je w artykułach Kryzys to dobra okazja do ekspansji oraz Wirtualna świetlica z milionami uczniów. Z kolei w artykule Chcesz wyjść za granicę? Spodziewaj się pułapek szeroko omawiamy bariery, z jakimi mogą spotkać się firmy planujące przekroczenie granic państwowych.

Jednak nie samą ekspansją firmy żyją, dlatego zachęcam Państwa również do lektury pozostałych artykułów, gdzie skupiamy się m.in. na tematyce przywództwa i napędzanych przez technologię przełomowych innowacji. A ponieważ sezon wakacyjny nadchodzi wielkim krokami, życzę Państwu udanego wypoczynku w słonecznej i bezpiecznej destynacji!

Dr Witold B. Jankowski, redaktor naczelny

Ponadto w numerze m.in:

- Frank Cespedes: Jak sprzedawać w świecie, który nieustannie się zmienia

- Piotr Baczyński, Robert Więcławski: Co kraj, to obyczaj

- Brian Solis: Zdyscyplinowane myśli

- Michael Chaskalson, Chris Nichols, Philippa Hardman: Mądry lider

- Jeff Bezos: Tajemnica sukcesu Amazona: niechciana dojrzałość

- Scott Galloway: Jak firmy technologiczne burzą status quo

- Andrzej Falkowski: Jak skojarzenia negatywne wpływają na postrzeganie marek

- Joanna Koprowska: Wykorzystaj siłę wpływu (mądrze!)

- Tomasz Kulas: Uwaga! Praca kontrolowana

Witold B. Jankowski

Prezes ICAN Institute. Redaktor naczelny "ICAN Management Review" i "MIT Sloan Management Review Polska". Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. 

Polecane artykuły

Polecane artykuły