Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Jak zdrowie pracowników wpływa na organizację

Premium

· · 2 min
Jak zdrowie pracowników wpływa na organizację

Portret typowego polskiego menedżera nakreślony na podstawie raportu Praca. Zdrowie. Ekonomia opracowanego przez Medicover przedstawia mężczyznę w wieku około czterdziestu lat narażonego na poważne, choć często lekceważone, problemy zdrowotne. Wśród dolegliwości nękających Polaków na stanowiskach decyzyjnych najpowszechniejsze są nadwaga i otyłość. Ponad połowa (56%) badanych menedżerów ma nieprawidłowy wskaźnik masy ciała (BMI). Wśród nich w znacznie gorszej sytuacji są mężczyźni – wskaźnik ten na prawidłowym poziomie ma zaledwie 34% badanych, wśród kobiet natomiast 64%.

Blisko 20% menedżerów ma nieprawidłowe ciśnienie tętnicze. Najczęściej podwyższone wartości ciśnienia tętniczego występują u pracowników branży produkcyjnej, w najmniejszym zaś stopniu – pracowników biurowych. Badanie wykazało również, że powszechnym problemem w polskich firmach jest podwyższony poziom cholesterolu. Zjawisko dotyczy aż 54% pracowników, przy czym u 24% osiąga on wartości kwalifikujące do zażywania leków.

Zostało 70% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów i korzystaj z treści Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

Piotr Soszyński

Doktor nauk medycznych, dyrektor ds. medycznych i członek zarządu grupy Medicover.

Katarzyna Gorzelak-Kostrzewska

Kierownik ds. profilaktyki i medycyny pracy w Medicover.

Agnieszka Motyl

Kierownik ds. jakości medycznej w Medicover.

Polecane artykuły