Dzięki obecności w obu segmentach rynku OS Card posiada zdywersyfikowaną ofertę, czym ogranicza ryzyko uzależnienia się od niewielkiej grupy klientów. Dlatego, zamiast rezygnować z obsługi jednej z grup klientów, firma powinna poszukać oszczędności w optymalizacji posiadanych zasobów.
Dylemat firmy OS Card występuje na rynku bardzo często, nie tylko w branży finansowej. Więksi klienci generują duży obrót przy z reguły stosunkowo niskich marżach, dużą kontrybucję, niezbędną do pokrycia kosztów działalności firmy. Mniejsi klienci zapewniają wyższe marże na jednostkowej transakcji, jednak dla ich obsługi potrzebne jest zaangażowanie większych zasobów, co z kolei może skutkować mniejszą łączną rentownością tego segmentu. I choć udział mniejszych klientów w zyskach firmy może być niezadowalający, to nie można zapominać, że małe przedsiębiorstwa są z reguły bardziej elastyczne i dynamiczne, przez co mogą łatwiej dostosować się do warunków dekoniunktury.
...