Sukces Amazona to nie kwestia przypadku. Twórca firmy Jeff Bezos od pierwszego dnia konsekwentnie przekłada swoją wizję rozwoju na kulturę organizacyjną. Czego warto uczyć się od internetowego giganta?
Pierwszy dzień roku, szkoły, nowej pracy… Wszyscy bardzo dobrze znamy zapał towarzyszący nam na początku wszelkich przedsięwzięć. Dobrze też wiemy, że często gaśnie on w miarę realizowania kolejnych wyzwań. Pod ciężarem codzienności i nowych zadań zapominamy o istotnych długoterminowych celach. Jeff Bezos rozszyfrował ten mechanizm, dlatego od chwili założenia Amazona w lipcu 1995 roku bezterminowo panuje w nim dzień pierwszy. Dzień, w którym nie ma rzeczy niemożliwych.
W corocznym liście do udziałowców Jeff Bezos dzieli się swoją koncepcją Day 1 („Dzień pierwszy”), na której w dużej mierze opiera sukces swojej firmy. Biznesman od początku miał wizję, że Amazon stanie się liderem sprzedaży internetowej na świecie. Zrealizował ją dzięki kilku zasadom kultury organizacyjnej. Oto one.
...
TO JEST TYLKO FRAGMENT ARTYKUŁU. Przeczytaj całość »
Jeff Bezos zdradza sekret dominacji Amazona
Sukces Amazona to nie kwestia przypadku, lecz konsekwentnie wdrażanej wizji założyciela.