Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Kultura zjada strategię na śniadanie [RECENZJA]

· · 1 min

Przedsiębiorstwa w poszukiwaniu przewagi konkurencyjnej uczestniczą w wyścigu technologicznym, ekonomicznym i osobowym. Wymuszają transformację w środowisku biznesowym, w której często pomijany jest aspekt świadomego zarządzania kulturą organizacyjną.

„Kultura zjada strategię na śniadanie” – w taki sposób Peter Drucker określa faktyczne znaczenie kultury organizacyjnej. Może być ona czynnikiem wzrostu, ale i porażki organizacji. Może doprowadzić bądź pozbawić przedsiębiorstwo przewagi konkurencyjnej. Wiedzę, w jaki sposób zarządzać kulturą organizacyjną i uniknąć porażki, na bazie przykładów największych światowych korporacji oraz badań empirycznych, daje książka „Kultura firmy”, wydana przez ICAN Institute.

Niewątpliwą zaletą książki jest możliwość analizy rozwiązań, które przyczyniły się do sukcesu największych i najbardziej dochodowych organizacji bądź stanowiły jego najważniejszy element. Z tego właśnie względu wykorzystujemy pochodzące z książki przykłady i wskazówki, pracując nad kulturą organizacyjną Metropolitan Investment SA. Jak dokładnie wygląda to w naszym przypadku?

Pracę nad kulturą organizacyjną zapoczątkowaliśmy regularnymi badaniami satysfakcji i zaangażowania. Interesujemy się naszymi pracownikami. Chcemy wiedzieć, co jest silną stroną organizacji, co wymaga poprawy. Przekazujemy także głos pracownikom – pozwalamy się wypowiedzieć, przekazać uwagi lub pomysły bądź zarekomendować nowe rozwiązania.

Niemniej ważnym elementem kształtującym kulturę organizacyjną są wartości, które wypracowywaliśmy z zarządem oraz zespołem menedżerów. Dbamy o to, by każdy pracownik, już od momentu procesu rekrutacji, wiedział, jakie konkretnie wartości są nam bliskie oraz w jaki sposób je rozumiemy. Wartości są nieodłącznym elementem naszych codziennych wyzwań – są drogowskazem ukazującym właściwe kierunki działania. Dlatego wdrażamy nowe inicjatywy oraz projekty, których celem jest kreowanie kultury organizacyjnej bazującej na wartościach firmy.

Dla młodej organizacji kreowanie oraz zarządzanie kulturą organizacyjną to początek długiej drogi. Dlatego oprócz doświadczenia ważne są rzetelne źródła informacji, które podpowiedzą, jakich błędów nie popełniać oraz jaki obrać kierunek, aby osiągnąć sukces biznesowy. Takie właśnie informacje znajdują się w książce „Kultura firmy”. Jestem przekonany, że połączenie praktycznej biznesowej wiedzy oraz akademickich badań będzie stanowić cenną lekturę dla każdej osoby zainteresowanej podniesieniem wyników przedsiębiorstwa.

Polecane artykuły