O roli zielonej i cyfrowej transformacji mówi Leszek Hołda, członek zarządu PKP Energetyka, odpowiedzialny za sprzedaż energii trakcyjnej i paliw, a także relacje z kluczowymi klientami oraz działania z zakresu R&D. Rozmawia Paweł Kubisiak.
PKP ENERGETYKA jest jedną z największych firm energetycznych w Polsce. Przedsiębiorstwo działa w trzech kluczowych obszarach: zajmuje się sprzedażą i dystrybucją energii elektrycznej poprzez własną sieć dystrybucyjną na terenie całego kraju oraz świadczy usługi elektroenergetyczne, w tym utrzymania trakcji kolejowej.
Po 2015 roku, gdy firma została kupiona od PKP przez międzynarodowy fundusz CVC, przeszła głęboką restrukturyzację. Celem tej transformacji było osiągnięcie najwyższych światowych standardów organizacyjnych i zarządczych w branży energetycznej oraz kolejowej, a jej kluczowym przejawem były zmiany kultury organizacyjnej i głęboka digitalizacja całej firmy. Kolejne lata pokazały jednak dodatkowe korzyści tej transformacji.
Cyfrowe i organizacyjne kompetencje pozwoliły spółce sprawnie uporać się z wyzwaniami stawianymi przez pandemię koronawirusa, a równocześnie na skuteczną realizację strategii ESG, obejmującej szereg projektów pozytywnie oddziałujących na środowisko, takich jak Program Zielona Kolej.
Obejrzyj całą rozmowę przeprowadzoną podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach: