Paweł Kubisiak
Redaktor naczelny "MIT Sloan Management Review Polska"
Ciche przywództwo kobiet
9 grudnia odbyło się wydarzenie z cyklu „Kobiety w biznesie”. Podczas śniadania biznesowego redakcji „MIT Sloan Management Review Polska” power speech wygłosił Andrzej Jacaszek, DBA, wiceprezes ICAN Institute. W kolejnej odsłonie przedstawimy Państwu relację z debaty z udziałem zaproszonych liderek.
Piotr Arak, dyrektor Polskiego Instytutu Ekonomicznego: „Ryzyko pojawienia się długotrwałej i głębokiej recesji jest znikome”
Inflacja przestaje już tak dramatycznie odbiegać od prognoz, jak w poprzednich miesiącach, co zwiastuje bliskość jej szczytu. Ale spowolnienie jest nieuniknione – mówi Piotr Arak, dyrektor Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE). Rozmawia Paweł Kubisiak, redaktor naczelny „MIT Sloan Management Review Polska”.
Leszek Hołda, PKP Energetyka: „Cyfrowe kompetencje sprzyjają zielonej transformacji”
O roli zielonej i cyfrowej transformacji mówi Leszek Hołda, Członek Zarządu PKP Energetyka, odpowiedzialny za sprzedaż energii trakcyjnej i paliw, relacje z kluczowymi klientami oraz działania z zakresu R&D. Rozmawia Paweł Kubisiak.
Firma we mgle wojny. Jak prowadzić biznes w świecie VUCA 3.0
Rosyjska napaść na Ukrainę zmieniła świat i przyniosła ze sobą nowe zagrożenia, ale też nowe możliwości. Żeby pomóc menedżerom podejmować trafne decyzje w złożonych warunkach niepewności, redakcja „ICAN Management Review” przygotowała bezpłatne webinarium „Firma we mgle wojny. Jak prowadzić biznes w świecie VUCA 3.0”.
Czy sankcje nałożone na Rosję uderzą w Europę?
W obliczu napaści Rosji na Ukrainę kraje Zachodu zachowały bezprecedensową jedność, jakiej zupełnie nie spodziewał się agresor. Sankcje uderzyły z siłą tarana w gospodarkę Rosji, ale skutki są odczuwalne również dla nas, a zwłaszcza dla naszego portfela na stacjach paliwowych. Analitycy przewidują jednak, że konsekwencje sankcji dla rynków unijnych będą miały ograniczony zasięg i horyzont czasowy.
Ekspansja zagraniczna polskich przedsiębiorstw
W ramach wydarzenia realizowanego przez Think Tank „Be Polish Be Global” podzieliliśmy się najnowszą wiedzą o najskuteczniejszych metodach i kierunkach ekspansji polskich firm na rynki zagraniczne.
Przywództwo pod ostrzałem rakietowym
W czwartek nad ranem rosyjskie wojsko wtargnęło na Ukrainę, a miasta takie jak Kijów i Charków znalazły się pod obstrzałem. Wojna stała się faktem, choć wielu do końca nie wierzyło w ten najczarniejszy ze scenariuszy. Obok tragedii ludzkich i społecznych konflikt zbrojny to także ciężka próba dla biznesu. Oto jak poradził sobie w podobnej sytuacji Dov Frohman, szef Intel Israel, gdy kierowana przez niego firma znalazła się w strefie działań wojennych.
Zarządzanie flotą w 2022. Jak redukować koszty?
W 2021 roku rynek motoryzacyjny zaskoczył wszystkich. Większość trendów, które były pewne jeszcze dwa lata temu, całkowicie lub częściowo się zmieniła. Brak nowych samochodów, rekordy rejestracji samochodów sprowadzonych, wydłużające się kolejki w serwisach, rosnące ceny samochodów nowych i używanych. To tylko kilka wniosków płynących z 2021. Jaki będzie 2022? Jak się do niego przygotować?
Ekspansja zagraniczna: czy kryzys może stać się szansą?
Mówi się, że kryzys jest jednocześnie zagrożeniem i szansą. Czy polskie firmy wykorzystały obecny kryzys i następujące po nim ożywienie do wzmocnienia pozycji na zagranicznych rynkach?
Blaski i cienie ekspansji zagranicznej
W życiu wielu dobrych firm nadchodzi taki moment, w którym rynek krajowy okazuje się dla nich zbyt ciasny. Utrzymanie tempa wzrostu wymaga w tej sytuacji wyjścia na nowe rynki. Wyjście poza granice kraju to jednocześnie szansa, ale też konieczność zmagania się z barierami i pułapkami, o których nie było mowy na macierzystym rynku.
Ekspansja zagraniczna w kryzysie
Od czego zacząć, jeśli decydujemy się na podbój innych rynków i jakie wybrać kierunki rozwoju, a także jakie bariery stoją przed przedsiębiorcami planującymi międzynarodowy rozwój? Na te oraz inne pytania starali się odpowiedzieć goście Pawła Kubisiaka w webinarium Think Tanku "Be Polish, Be Global".
Flota samochodowa, złote zasady zarządzania i serwisowania
Jak będzie wyglądała przyszłość rynku motoryzacyjnego i jak wypracować realne oszczędności dzięki optymalizacji firmowej floty pojazdów. Odpowiedzi szukaliśmy podczas webinarium ICAN Institute.
Jak optymalizować koszty firmowej floty samochodowej?
Jak znaleźć odpowiednie proporcje pomiędzy kosztem a jakością w przypadku firmowej floty pojazdów? Czy warto pomyśleć o autach elektrycznych, na wodór albo LPT? A może dobrym pomysłem jest stworzenie firmowego carsharingu? Na te i inne pytania dotyczące floty odpowiedział prezes Inter Cars Fleet Services Adam Karpiński w rozmowie z Pawłem Kubisiakiem .
Firmowa flota: potencjał do optymalizacji
Pandemia zmusza przedsiębiorców do daleko idących oszczędności. Firmy muszą jednak uważać, by nie wyciąć za dużo, co mogłoby zaszkodzić biznesowi. Jednym z obszarów pozwalających na skuteczną i rozsądną optymalizację jest flota samochodowa, o czym mówi Adam Karpiński, prezes Inter Cars Fleet Services. Rozmawia Paweł Kubisiak.
Ekspansja zagraniczna w dobie pandemii – debata
Czy pandemia COVID-19 ograniczyła ekspansję zagraniczną polskich firm? A może jest to okazja do tego, by jeszcze lepiej walczyć z konkurencją, oferując lepszą jakość produktów i usług?
Liderki nowej normalności
O tym, jak pandemia wpłynęła na sytuację kobiet w biznesie oraz z jakimi wyzwaniami mierzą się ostatnimi czasy liderki rozmawialiśmy podczas wirtualnego śniadania kobiet „ICAN Management Review”.
Czas zastąpić atlas nawigacją
Recenzja książki Chrisa Outrama „STRAKTYKA. Jak w cyfrowych czasach strategia połączyła się z taktyką”.
Zarządzanie zmianą w zmieniających się czasach
Paweł Kubisiak, Editor‑at‑large w ICAN Institute, rozmawia ze Zbigniewem Jagiełło, prezesem zarządu PKO Banku Polskiego o tym jak zarządzać zmianą. Obaj rozmówcy są równocześnie autorami książki „Od skarbonki do chmury, czyli historia transformacji PKO Banku Polskiego”.
POWRÓT DO PRACY – nowy numer "ICAN Management Review"
Najnowszy, trzeci już numer "ICAN Management Review" poświęcamy sytuacji biznesu po kryzysie, funkcjonującego w ramach tak zwanej "nowej normalności".
Jak polski biznes radzi sobie z pandemią?
Jak na kryzys zareagowali polscy przedsiębiorcy? Czy mieli strategie przetrwania? Jakie widzą szanse na przyszłość?Jak ich zdaniem zmieni się rynek pracy? Poznaj wyniki badań przeprowadzonych przez ICAN Research wraz z redakcją "ICAN Management Review".