Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Liczy się potencjał, a nie doświadczenie

·

Wykładowca Harvard Business School przekonuje, że doświadczenie i edukacja nie powinny mieć kluczowego znaczenia w rekrutacji.

Firmy chcące pozyskać najlepszych kandydatów, którzy poradzą sobie w nieustannie zmieniającym się środowisku biznesowym, powinni się upewnić, że kandydat ma potencjał do rozwijania się. W rozmowie z Joanną Sochą, redaktorką „Harvard Business Review Polska”, Claudio Fernández‑Aráoz, starszy doradca Egon Zehnder, wyjaśnia, co dokładnie oznacza potencjał i jak go mierzyć.

Podejmowanie dobrych decyzji personalnych jest jednym z kluczowych elementów dla sukcesu firmy. Przecież wszystko w końcu zależy od ludzi, których zatrudnisz – przekonuje Claudio Fernández‑Aráoz, ekspert w dziedzinie pozyskiwania i utrzymania talentów. Potencjał staje się coraz ważniejszy m.in. ze względu na zmiany polityczne, gospodarcze, społeczne i technologiczne. W tak dynamicznie zmieniającym się otoczeniu edukacja i doświadczenie kandydatów schodzą na dalszy plan. Dlaczego? Bo wiedza, którą zdobyłeś podczas studiów, szybko się przedawnia, a doświadczenie nie oznacza automatycznie posiadania odpowiednich kompetencji do wykonywania danej pracy: fakt, że robiłeś coś w przeszłości, nie oznacza, że robiłeś to świetnie. Świat się zmienia, a wraz z nim kompetencje, które powinien posiadać odpowiedni kandydat do pracy.

Zdaniem Fernándeza Aráoza największe znaczenie ma potencjał, rozumiany jako zdolność do rozwijania się, uczenia i dostosowywania się do zmieniających warunków. Jedynie kandydaci, którzy będą charakteryzowali się wysokim potencjałem, będą w stanie sprostać wyzwaniom pracy w przyszłości, pracy, która zdaniem ekspertów będzie inna i na pewno bardziej skomplikowana.

Jak menedżerowie polskich firm mogą zwiększyć swoje szanse na zatrudnienie odpowiedniej osoby? Zapraszamy do obejrzenia wywiadu, w którym autor bestsellera „It’s Not the How or the What but the Who: Succeed by Surrounding Yourself with the Best” opowiada m.in. o trendach, które wpływają na rekrutację, pozyskiwaniu najlepszych pracowników oraz zwalnianiu tych, którzy nie radzą sobie w zmieniającym się otoczeniu biznesowym. W wywiadzie tym Claudio Fernández‑Aráoz porusza również temat robotów i technologii oraz ich wpływu na przyszłość pracy.

Claudio Fernandez Araoz

Starszy doradca w firmie Egon Zehnder.

Joanna Socha

Redaktor współpracująca z ICAN Management Review, założycielka W Insight.

Polecane artykuły