Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Ludzie w miejscu pracy - jak pandemia zmieniła sytuację pracowników?

·
Ludzie w miejscu pracy - jak pandemia zmieniła sytuację pracowników?

Według najnowszego raportu firmy ADP „People at Work 2021: A Global Workforce View” pandemia wpłynęła nie tylko na sytuację finansową zatrudnionych, ale także przyczyniła się do nałożenia na pracowników dodatkowych obowiązków lub zmiany ich roli w firmie.

O wyzwaniach jakie w zakresie work‑life balance postawiła przed pracownikami, ale też firmami pandemia rozmawiały ekspertki zaproszone przez Joannę Koprowską: Katarzyna Topczewska, Senior HR Specialist w ADP Polska, Dorota Ciołak, dyrektor personalny VIVE Group, Dominika Migaczewska, HR Business Partner w Britenet oraz Magdalena Wróbel, dyrektor naczelny ds. zarządzania zasobami ludzkimi w KGHM Polska Miedź SA.

Panie podkreślały znaczenie faktu zatarcia się granicy pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym, co ma ogromny wpływ na samopoczucie pracowników. Coraz częściej sięgamy po telefony służbowe i komunikatory poza godzinami pracy, do czego przyznaje się aż 75% Polaków, a 16% robi to codziennie. Z kolei uelastycznienie godzin pracy oznacza, że coraz częściej pracujemy za darmo po godzinach.

– Do pracy w bezpłatnych nadgodzinach przyznaje się połowa Polaków. W 2020 roku zatrudnieni pracowali tygodniowo średnio o 3 godziny więcej, co wynika z wprowadzenia elastycznych godzin pracy, które pomimo wielu zalet często wiążą się z wydłużeniem czasu pracy za sprawą konieczności łączenia obowiązków domowych ze służbowymi – mówi Katarzyna Topczewska, Senior HR Specialist w ADP Polska.

Jednym z negatywnych skutków pandemii było zachwianie zaufania pracowników do pracodawców. Eksperci podpowiadali, w jaki sposób firmy mogą odbudować nadwyrężone relacje i zapewnić zatrudnionym odpowiednie wsparcie.

Po obejrzeniu całej rozmowy dowiesz wiesz:

  • Jak pandemia wpłynęła na work‑life balance pracowników?

  • Które zmiany wywołane pandemią mogą zostać z nami na dłużej?

  • Wśród których pracowników panuje największy optymizm?

Joanna Koprowska

Redaktorka „ICAN Management Review” oraz „MIT Sloan Management Review Polska”.

Magdalena Wróbel

Dyrektor Naczelny ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi w KGHM Polska Miedź S.A

Dominika Migaczewska

HR Business Partner, Britenet

Dorota Ciołak

Dyrektor Personalny VIVE Group

Katarzyna Topczewska

Senior HR Specialist, ADP Polska