RAPORT – DODATEK PROMOCYJNY
W Millennium Leasing priorytetem jest budowanie trwałych relacji z klientami oraz proponowanie elastycznych rozwiązań finansowych, dostosowanych do potrzeb przedsiębiorstwa.
Millennium Leasing ma 12 tysięcy klientów, a ponad 20% portfela tworzą przedsiębiorstwa, które współpracują ze spółką dłużej niż 10 lat. Jak udało się zbudować tak trwałe relacje? Z perspektywy Millennium Leasing kluczowa jest identyfikacja potrzeb finansowych klienta i zaproponowanie rozwiązań, które przyniosą mu wymierne korzyści. Ponieważ sam leasing może nie wystarczyć, do oferty leasingowej często zostają włączone instrumenty stricte bankowe – stąd ścisła współpraca z Bankiem Millennium.
Połączenie gamy, często unikatowych, rozwiązań w budowaniu oferty produktowej z jakością i starannością obsługi przynosi dobre wyniki – długoterminowe, obustronnie korzystne relacje. Regularne badania satysfakcji klientów pokazują, że 80% z nich jest zadowolonych już z pierwszego spotkania z doradcą Millennium Leasing, a 34% jednoznacznie identyfikuje różne obszary przewagi firmy nad konkurencją w trakcie i po pierwszej rozmowie.
Uniwersalizm i specjalizacja
Millenium Leasing jest uniwersalną spółką leasingową, finansującą wszystkie rodzaje środków trwałych. Nie koncentruje się na żadnej grupie aktywów i nie wyklucza z góry żadnego ich rodzaju. Specjaliści Millennium Leasing oceniają plan inwestycyjny klienta i na tej podstawie podejmują się finansowania nawet trudnych i skomplikowanych projektów.
Millennium Leasing specjalizację rozumie jako dogłębną znajomość rynku, na którym działa, i profesjonalną realizację transakcji – od rozpoczęcia i sfinansowania cyklu produkcyjnego przedmiotu leasingu (maszyny lub urządzenia wykonywanego jednostkowo), przez zawarcie kontraktu zakupu, po samą umowę leasingu, jej realizację wraz z przeniesieniem własności po zakończeniu umowy. Działanie spółki wykracza poza proste finansowanie. Zespół ekspertów pomaga firmom w negocjacjach umów dotyczących dostawy przedmiotów leasingu oraz współpracuje z dostawcami przy przetargach. Ponieważ klienci kupują technologie również za granicą, spółka pełni rolę importera. Tu jej doświadczenia wychodzą daleko poza tradycyjne kierunki, jak Stany Zjednoczone czy Unia Europejska. Realizowała na przykład bezpośrednie zakupy urządzeń w Izraelu czy Tajwanie.
Taka filozofia działania pozwoliła jej osiągnąć pozycję lidera w leasingu maszyn i urządzeń oraz transportu ciężkiego (drogowego i kolejowego) po pierwszym półroczu 2013 roku. W wymienionych branżach jej udziały rynkowe wyniosły odpowiednio 11,1% oraz 12,5% (wg aktualnych danych Związku Polskiego Leasingu; dane dotyczą leasingu z wyłączeniem pożyczek).
Wsparcie energooszczędnych inwestycji
Jako organizacja odpowiedzialna społecznie, spółka zaangażowała się w Program Finansowania Energii Zrównoważonej w Polsce (PolSEFF), tworząc następnie własny projekt „Leasing Eko Energia”, który promuje energooszczędne inwestycje.
Innowacje w odpowiedzi na potrzeby
Nastawienie na potrzeby klientów zaowocowało innowacyjnym projektem dla branży motoryzacyjnej. Chodzi o platformę online www.osobisty‑leasing.pl, która pozwala każdej firmie na szybkie uzyskanie decyzji o finansowaniu, jeszcze przed ostatecznym wyborem przedmiotu leasingu. Służy finansowaniu pojazdów lekkich, osobowych i dostawczych. Cały proces przypomina złożenie zamówienia w sklepie internetowym, z tą różnicą, że nie kończy się dokonaniem płatności. Do złożenia wniosku na stronie potrzebne są tylko dane teleadresowe, które pozwolą pracownikowi zidentyfikować firmę i osobę składającą zlecenie. W ciągu maksymalnie trzech godzin od złożenia wniosku generowana jest decyzja – Promesa Rezerwacyjna – która trafia do potencjalnego leasingobiorcy. Odtąd ma on 60 dni na wybór konkretnego samochodu. Może w każdej chwili, w dowolnym miejscu i u jakiegokolwiek dostawcy porównać ofertę Millennium Leasing z ofertami konkurencji oraz wynegocjować i wybrać najlepsze dla siebie warunki. Przy porównywaniu ofert może skorzystać z pomocy profesjonalnego doradcy.