Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Opracowali zdalne badania urologiczne w zaciszu własnego domu. Wygrali Infoshare Startup Contest

· · 1 min
Opracowali zdalne badania urologiczne w zaciszu własnego domu. Wygrali Infoshare Startup Contest

Ukraiński start‑up CareTech Human, który wprowadza na rynek urządzenie umożliwiające zdalne monitorowanie parametrów urologicznych, wygrał 20 tysięcy euro w konkursie organizowanym podczas konferencji Infoshare. O tytuł zwycięzcy Startup Contest ubiegało się 466 start‑upów z całego świata. Drugie miejsce zajęła firma Ender Turing z Estonii, a trzecie polski MAB Robotics. Nagrody zostaną przeznaczone na dalszy rozwój innowacyjnych pomysłów laureatów.

W finale Infoshare Startup Contest walczyło 5 start‑upów – ukraiński CareTech Human, estoński Ender Turing, Helgen Technologies z Irlandii, MAB Robotics z Polski oraz holenderski Scentronix. Wszystkie prezentowały się przed jury złożonym z inwestorów oraz ekspertów biznesowych. Podczas konkursu pomysły oceniane były pod kątem potencjału biznesowego, innowacyjności, zespołu oraz samej prezentacji. Łączna pula nagród w konkursie wyniosła 30 tysięcy euro. Nagrody ufundowała Prezydent Miasta Gdańska.

Jaki problem rozwiązuje zwycięski start‑up?

Firma CareTech Human wprowadza na rynek przełomowe rozwiązanie do zdalnego analizowania parametrów urologicznych, aby umożliwić wczesne wykrywanie chorób układu moczowego i monitorowanie ich nawrotu. To szczególnie ważne w przypadku mężczyzn, którzy borykają się z przerostem gruczołu krokowego i syndromem nadczynności pęcherza. Na świecie jest około 14 milionów takich przypadków.

Zasada działania jest prosta: użytkownik otrzymuje urządzenie i przypina je do muszli klozetowej. Od tego momentu platforma automatycznie wykonuje badania przesiewowe w kierunku wielu chorób urologicznych, dostosowując się do nawyków użytkownika. Urządzenie dostępne jest w kilku wersjach. Jedna z nich analizuje także biomarkery lotnych związków organicznych w ludzkim moczu.

Ponad 500 start‑upów i ponad 100 VC z całego świata

W tym roku do konkursu zgłosiło się 466 start‑upów z 62 krajów z całego świata. Zdecydowanie najwięcej projektów pochodziło z Polski (136), Wielkiej Brytanii (36), Niemiec (28) oraz Hiszpanii (17). Najwięcej zgłoszonych pomysłów to rozwiązania z branży health, medtech i wellbeing. Dużą grupę uczestników stanowiły także sektory e‑commerce oraz finansów, bankowości i ubezpieczeń mówi Grzegorz Borowski, CEO Infoshare.

Poza udziałem w konkursie obecne na wydarzeniu start‑upy mogły nawiązać kontakt z ponad 100 inwestorami z całego świata – aniołami biznesu, funduszami VC i CVC, m.in. Tera Ventures, Huge Thing, Senovo, Lunar Ventures, FONGIT czy APX. Poza Startup Contest mogli się też znaleźć na Virtual Startup Expo i na dedykowanej platformie Matchmaking. Spotkania 1:1 odbywały się już od poniedziałku w formie online, a od czwartku na żywo w specjalnie dedykowanej strefie na Amber Expo.

W tegorocznej, 16. edycji konferencji Infoshare udział wzięło ponad 6 tys. uczestników.