Antropologia kulturowa może wspierać marketingowców. Podejście etnograficzne, stosowane powszechnie w globalnych koncernach, zaczyna być doceniane również w polskich firmach, którym pomaga w lepszym zrozumieniu potrzeb i zachowań konsumentów.
Badanie antropologiczne pozwala zweryfikować deklaracje konsumentów i dużo lepiej zrozumieć ich zachowania. Oczywiście tego typu badania nie są „reprezentatywne” i nie mogą rywalizować ze wskaźnikami typu TGI, CATi lub badaniami ilościowymi „szytymi na miarę”, ale nie o to przecież chodzi. Nie mają pokazywać przekroju społeczeństwa, tylko pozwolić zrozumieć, jakie procesy w nim zachodzą i dlaczego konsumenci zachowują się tak, a nie inaczej.
Ciekawym obszarem zastosowania tego typu badań są doświadczenia użytkownika UX (User Experience). Dobrym przykładem może być przebadanie właśnie pod kątem antropologicznym gry mobilnej zaprojektowanej przez agencję Tribal DDB dla sieci McDonald’s...