Polskie firmy coraz chętniej wychodzą na zagraniczne rynki i lepiej sobie na nich radzą. Zyski osiągane na działalności zagranicznej systematycznie rosną i w opinii ankietowanych ten trend powinien się utrzymać w najbliższej przyszłości. Takie wnioski płyną z trzeciej edycji badania „Polskie firmy na globalnej scenie” przeprowadzonego przez jednostkę badawczą ICAN Research we współpracy z think tankiem Poland Go Global! i redakcją „Harvard Business Review Polska”. Celem badania było zebranie opinii na temat korzyści, barier oraz najskuteczniejszych strategii prowadzenia działalności gospodarczej na rynkach międzynarodowych. Czy polskie firmy dostrzegają w ekspansji szanse na wzrost i zwiększają swoje zaangażowanie na rynkach zagranicznych? To pytanie autorzy badania zadali przedsiębiorcom w czasie, gdy na rynkach dochodziło do silnych zawirowań finansowych i politycznych. Mimo to polska gospodarka przez dwa lata z rzędu osiągnęła dodatnie saldo w handlu zagranicznym, co nie zdarzało się od czasów transformacji systemowej. Te dane pozwalają przypuszczać, że tempo ekspansji mimo wszystko wzrośnie.
Premium
Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów
Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!
Wybierz wariant dopasowany do siebie!
Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się
Zostało 91% artykułu.
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów
Dołącz do subskrybentów i korzystaj z treści Premium!
Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »