W dobie dynamicznych zmian rynkowych najważniejszym zadaniem firm konsultingowych staje się wypracowanie takich rozwiązań, które umożliwią klientom odnoszenie zwycięstw w zmiennym otoczeniu.
Dzisiejsze realia w sektorze doradczym pokazują, że całkowicie wyczerpał się model sprzedawania gotowych produktów. Rozwiązania stworzone kilka lat temu dziś już nie stanowią atrakcyjnej wartości dodanej dla klienta. Dlatego głównym modelem współpracy staje się wypracowanie rozwiązań, które pozwolą na wyróżnienie firmy klienta na tle konkurencji, jednak teraz dzieje się to w znacznie większym stopniu wspólnie z klientem. A to zmusza doradców do dużej elastyczności i pełnej orientacji nie na rozwiązaniu, ale właśnie na kliencie.
Z naszej perspektywy wyraźnie widać, jak rośnie na rynku poziom nieprzewidywalności i nasila się konkurencja. W relatywnie lepszej sytuacji są duże firmy, które częściej mogą pozwolić sobie na większą elastyczność, a także posiadają bardziej wyspecjalizowane narzędzia czy zespoły zarządzania ryzykiem...