Spytaj o najlepszą dla Ciebie ścieżkę rozwoju kariery: 22 250 11 44 | infolinia@ican.pl

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>

Z zegarkiem w ręku

· · 1 min
Z zegarkiem w ręku

„Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić” – powiedział kiedyś Albert Einstein i z właściwą sobie przenikliwością trafił w sedno problemu związanego z zarządzaniem czasem. Opanowanie tej umiejętności jest szczególnie ważne dziś, gdy liderzy i menedżerowie muszą podejmować błyskawiczne decyzje, by sprostać nieustannym zmianom warunków otoczenia rynkowego. Niestety, w przeciwieństwie do innych zasobów, czasu straconego przez błędne wybory i nietrafione projekty nie sposób kupić czy odzyskać w jakikolwiek sposób.

Opanowanie sztuki zarządzania czasem jest dziś jednym z fundamentalnych warunków osiągania sukcesów biznesowych. Dlatego zdecydowaliśmy się poświęcić tej tematyce obszerny blok zatytułowany „Kalendarz przywódcy”. Zaczynamy od artykułu Jak prezesi gospodarują czasem. Michael E. Porter i Nitin Nohria omawiają w nim badanie, w którym przez kwartał – 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu – rejestrowano, na co prezesi dużych przedsiębiorstw poświęcają czas. Te obserwacje stały się podstawą do wnikliwych analiz problemów związanych z gospodarowaniem czasem przez liderów oraz do szukania sposobów ich rozwiązywania.

Jedną z metod radzenia sobie z niespotykanym dotąd tempem pracy jest elastyczność organizacyjna. W tekście Zwinność na dużą skalę autorzy przedstawiają skuteczne sposoby wdrażania i rozwijania zwinnych metod pracy. W tym procesie kluczową rolę odgrywają przywódcy, którzy sami powinni sięgnąć po zwinne metody działania, by nadążyć za wyzwaniami organizacyjnymi. Ale czasem warto na chwilę zwolnić w tej pogoni za sukcesem, do czego zachęcamy w artykule Nie schodź ze sceny po pierwszym akcie. Dziś innowacje i nowe rozwiązania penetrują rynki szybciej niż w przeszłości, dlatego wiele firm boryka się ze znalezieniem nowych źródeł przychodów po początkowym niewiarygodnym sukcesie. Autorzy podpowiadają, jak rozciągnąć ten sukces w czasie i uzyskać długofalowe efekty.

Zachęcam Państwa także do lektury pozostałych artykułów, z głębokim przekonaniem, że będzie to czas dobrze zainwestowany.

Witold B. Jankowski

Prezes ICAN Institute. Redaktor naczelny "ICAN Management Review" i "MIT Sloan Management Review Polska". Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie. 

Polecane artykuły