Zarządzanie łańcuchem dostaw (supply chain management) w firmach działających na bardzo rozwiniętych rynkach, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, uchodzi za jedno z najważniejszych zagadnień biznesowych. Prezesi tych firm doskonale wiedzą, że pozycję lidera mogą osiągnąć tylko wtedy, gdy wraz z partnerami stworzą elastyczny, inteligentny i dopasowujący się łańcuch dostaw. Ta wiedza skłania firmy do zacieśniania współpracy.
W Polsce jest inaczej. Rozróżnienie między tradycyjną logistyką a znacznie szerzej rozumianym zarządzaniem łańcuchem dostaw wciąż nie jest oczywiste dla menedżerów podejmujących ważne decyzje w spółkach. Z drugiej strony także u nas działają firmy skutecznie wdrażające zaawansowane systemy zarządzania łańcuchem dostaw. Istnieje natomiast bariera w komunikacji, wynikająca z różnego rozumienia tego samego pojęcia.
Chcąc pomóc w jej przełamywaniu, zapytaliśmy polskich menedżerów i naukowców, jak rozumieją to pojęcie, a także – jak w praktyce wygląda zarządzanie łańcuchem dostaw w Polsce. Oto zapis przeprowadzonej w połowie grudnia debaty, z której wyłania się teraźniejszość i przyszłość tych systemów.