Paweł Kubisiak, editor‑at‑large w ICAN Institute, rozmawia ze Zbigniewem Jagiełło, prezesem zarządu PKO Banku Polskiego o tym jak zarządzać zmianą. Obaj rozmówcy są równocześnie autorami książki „Od skarbonki do chmury, czyli historia transformacji PKO Banku Polskiego”.
Zobacz książkę Zbigniewa Jagiełły i Pawła Kubisiaka „Od skarbonki do chmury, czyli historia transformacji PKO Banku Polskiego”.
Do kupienia w formie e‑booka lub tradycyjnej.
Spotkanie rozpoczął Paweł Kubisiak, zadając pytanie, jakimi cechami powinien charakteryzować się obecnie prezes dużej organizacji, który przeprowadza jej transformację.
Zbigniew Jagiełło o byciu liderem: nie ma prostych recept na transformację firmy czy na idealnego lidera na czas transformacji. Każda firma musi „wyżłobić sobie własną ścieżkę”.
Zbigniew Jagiełło o kryzysie: na pewno damy sobie radę z tym kryzysem jako bank i jestem pewien, że wyjdziemy z tego kryzysu wzmocnieni. Obecnie w bankowości mamy silną konkurencję technologiczną. Dlatego rozumiejąc te wyzwania, lepiej się funkcjonuje w nowych warunkach. Możemy wygrywać albo przegrywać w okresie kilku miesięcy czy roku, ale ważne jest to, aby zwyciężać w dłuższej perspektywie.
Zbigniew Jagiełło o strategii: trudno podążać w kierunku, którego się nie zna. Przychodząc do banku zastałem różne dokumenty strategiczne, które nie były realizowane. Dlatego ważne, aby wyznaczając cel mieć punkty pomiarowe. To, że będziemy mieć inne wyniki niż zakładane (lepsze lub gorsze), nie jest aż tak istotne. Ważne jest wyciągnięcie wniosków z tego jakie popełniliśmy błędy albo co zrobiliśmy dobrze i co warto powielać.
Zbigniew Jagiełło o konkurencji: konkurencję na rynku możemy porównać do meczu Real‑Barcelona: gdyby nie było wielkiego Realu nie byłoby wielkiej Barcelony. I odwrotnie. Dlatego cieszę się, że w Polsce jest kilka banków, z którymi możemy konkurować.
Zobacz całą rozmowę w formie wideo:
Kongres ICAN Management Review „Liderzy Jutra”
Kongres odbył się 27 i 28 października 2020 roku. Niemal 40 ekspertów z Polski i ze świata podczas swoich wystąpień podzielonych na 13 sekcji tematycznych omówiło najnowsze trendy i innowacje, które już dziś decydują o przyszłości biznesu. Wykładom, wywiadom, debatom i prezentacjom przyglądało się ponad 1500 uczestników.
Kolejne materiały poświęcone Kongresowi, w tym relacje z obu dni wydarzenia oraz poszczególne wystąpienia w formie wideo, znaleźć można pod tym linkiem.