
Sergiusz Prokurat
Dyrektor Centrum Studiów Polska-Azja (CSPA), wykładowca nauk ekonomicznych na Euroregional University of Economy oraz na studiach MBA organizowanych przez ISG Paris.
Od intencji do czynów: innowacje z perspektywy zarządów i menedżerów
Szukając nowych szans rozwojowych, firmy muszą być innowacyjne. Tymczasem Polska fatalnie wypada we wszelkich rankingach innowacyjności.
Jacek Pałkiewicz
Jacek Pałkiewicz, reporter i eksplorator, od 40 lat przemierza peryferie świata.
Czy istnieje alternatywa dla rywalizacji cenowej?
Zmienia się struktura polskiego detalicznego rynku spożywczego – ubywa małych sklepów. W nadchodzących latach możemy spodziewać się spadku marż, konsolidacji obecnych graczy, rozwoju dyskontów i sklepów franczyzowych oraz wzrostu znaczenia strategii prowadzenia sklepów o różnym formacie przez głównych graczy. Jedno na pewno się nie zmieni – większość detalistów będzie kłaść nacisk na niskie ceny i towarzyszącą im wysoką jakość, co potwierdzają wywiady przeprowadzone wśród przedstawicieli największych sieci detalicznych w Polsce przez redakcję Harvard Business Review Polska i firmę doradczą A.T. Kearney.
Rozwój menedżerski: gotowość do ciągłych zmian
Ponad połowa badanych menedżerów spodziewa się w ciągu najbliższego roku poważnych zmian zawodowych: rozszerzenia zakresu odpowiedzialności, awansu pionowego lub poziomego albo zmiany szefa. By się do tego przygotować, potrzebują – jak sami przyznają – nowych umiejętności. Tymczasem firmy rzadko wspierają kadrę menedżerską w rozwoju.
Sztuka zarządzania doświadczeniami klientów: od punktowych inicjatyw po element strategii
Umiejętność zarządzania doświadczeniami klientów to sztuka, która pozwala nie tylko na wyróżnienie firmy, ale i na zdobywanie lojalności klientów. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez redakcję Harvard Business Review Polska wraz z firmą RWE Polska, opanowanie tej sztuki wymaga od firmy przebycia długiej drogi. W jej trakcie firma coraz lepiej poznaje swoich klientów, identyfikuje kluczowe punkty styku z nabywcą i wreszcie czyni z dbałości o jego doznania element strategii i procesów operacyjnych.
Młodzi na rynku pracy: nie tacy straszni, jak ich malują
Mają 20‑30 lat, chodzą w trampkach i T‑shirtach, są nielojalni, nie zamierzają się poświęcać dla kariery ani uznawać żadnych autorytetów, ale za to mają niezwykle wygórowane oczekiwania wobec pracodawców. Czy młodzi ludzie stawiający pierwsze kroki na rynku pracy rzeczywiście aż tak bardzo różnią się od swoich o kilka
czy kilkanaście lat starszych szefów ubranych w pantofle i garnitury i pracujących po 50‑60 godzin tygodniowo? Nasze badanie przeczy tym stereotypom.
Jak rozwijać innowacyjność swoją i firmy
Skąd czerpać doskonałe pomysły na produkty i usługi? Z badań przeprowadzonych przez autorów książki DNA innowatora, wynika, że innowacyjni przedsiębiorcy wyróżniają się pięcioma "umiejętnościami odkrywczymi". Czy te umiejętności zaszyte są w genach, czy można się ich nauczyć? Z jednym autorów, Halem B. Gregersenem, profesorem przywództwa w INSEAD, rozmawia Sergiusz Prokurat, redaktor HBRP.
Konferencja prasowa Jeffreya Gitomera
W poniedziałek siedzibie redakcji HBRP odbyła się konferencja prasowa z Jeffreyem Gitomerem, głównym prelegentem spotkania z serii SALES MASTERCLASS: Mistrzostwo w sprzedaży.
Janusz Kamiński
Janusz Kamiński to pochodzący z Polski artysta uważany za jednego z najlepszych operatorów kamery na świecie. Jego wieloletnia współpraca z reżyserem Stevenem Spielbergiem zaowocowała sukcesem takich filmów, jak: Park Jurajski, AI, Raport Mniejszości, Wojna ¦wiatów oraz Indiana Jones i Królestwo Kryształowej Czaszki. Za Listę Schindlera oraz Szeregowca Ryana Kamiński otrzymał w 1993 i 1998 roku prestiżowe Oscary, przyznawane przez Amerykańską Akademię Filmową.
Szczęście to nie wszystko
Wielu badaczy bagatelizuje znaczenie szczęścia, przypisując mu rolę czynnika niezwykle ulotnego i niemierzalnego. Tymczasem szczęście można badać i ma ono związek z wielkością dochodów jednostek czy gospodarstw domowych w poszczególnych krajach.
Raport z badania: Polskie firmy w mediach społecznościowych
Przedsiębiorstwa działające w Polsce dostrzegają potencjał tkwiący w mediach społecznościowych.
W kierunku zintegrowanej sprzedaży
Internet od kilku lat zmienia reguły rządzące handlem. Nie wszystkie firmy zdołały się już dostosować do nowych zasad. Tymczasem nadchodzi kolejna, wielka rewolucja w sprzedaży - rewolucja mobilna. Z Gerdem Leonhardem, futurologiem, doradcą kilkunastu międzynarodowych firm, na temat przyszłości handlu rozmawia Sergiusz Prokurat, redaktor HBRP.
Marketing największych prędkości
Internet i rozwiązania mobilne przyniosły prawdziwą rewolucję w marketingu, obejmującą nie tylko sposób komunikacji pomiędzy firmą a klientem, ale też komunikację pomiędzy ludźmi. Z Davidem Meermanem Scottem, strategiem marketingowym, na temat nowych zasad rządzących dziś marketingiem rozmawia
Sergiusz Prokurat, redaktor HBRP.
Sektor doradczy w poszukiwaniu nowej oferty wartości
W ciągu ostatnich trzydziestu lat byliśmy świadkami dynamicznej ekspansji największych światowych firm konsultingowych. Sukcesywnie poszerzały swoją ofertę o kolejne usługi, związane już nie tylko z optymalizacją kosztów i kreowaniem strategii, ale także z wdrażaniem systemów informatycznych czy doradztwem prawnym w transakcjach kapitałowych. Od kilku lat tempo tej ekspansji wyraźnie spada. Jest to następstwem splotu co najmniej czterech czynników: stopniowego nasycenia rynku, nasilenia konkurencji w poszczególnych jego segmentach, wzrostu oczekiwań potencjalnych klientów, a także stopniowego upowszechniania wiedzy o najlepszych praktykach stosowanych przez konsultantów. W efekcie firmy doradcze od kilku lat stają przed poważnym wyzwaniem związanym z poszerzeniem oferty o nowe usługi. W raporcie Inteligentna Firma 2011. Sektor doradczy w poszukiwaniu nowej wartości prezentujemy przykłady projektów i nowych usług, które mogą być atrakcyjne z punktu widzenia potencjalnych odbiorców.