
Agnieszka Węglarz
Niezależny doradca, strateg i praktyk biznesowy w B2B oraz wykładowca; ekspert ICAN Institute w obszarze modeli biznesowych, segmentacji, oferty wartości oraz sprzedaży doradczej w B2B.
Uniezależnić się od kluczowych klientów
Wasza prezentacja zrobiła na nas wielkie wrażenie. Oczywiście nie przesądza to jeszcze o wygranej w naszym konkursie, ale już znaleźliście się wśród trzech firm, z którymi będziemy kontynuować rozmowy – powiedział Wiktor Mioduszewski, dyrektor marketingu Olympia Banku.
Ile kosztuje zysk?
Jak pokazuje niedawna ankieta wśród amerykańskich dyrektorów finansowych, ponad połowa z nich skreśliłaby projekt sensowny biznesowo po to, by zrealizować wyznaczone przez giełdę cele. Co to oznacza? Zasada maksymalizacji wartości firmy w skrajnych przypadkach spowalnia rozwój firm oraz osłabia ich możliwości konkurowania.
Skuteczny plan marketingowy w 4 krokach
Ostatnio przy paru różnych okazjach zadano mi – wydawałoby się proste – pytanie: Czym właściwie jest plan marketingowy i czemu służy? Poznaj odpowiedź i… sprawdź się.
Rosyjska ruletka a małżeństwo z rozsądku
Sponsoring i co‑branding zyskują ostatnio na popularności nad Wisłą. Firmy nawiązują partnerstwa, jedna staje się mecenasem marki drugiej, wspólnie realizują projekty marketingowe. Czy jednak faktycznie ma to sens? Co robić, aby osiągnąć zamierzony cel? Kiedy to małżeństwo z rozsądku staje się rosyjską ruletką?
Przestań działać na oślep: najpierw badaj, potem strzelaj
W dobie optymalizacji budżetów wiele firm zadaje sobie pytanie, z czego zrezygnować w pierwszej kolejności. W wielu przypadkach pod nóż idą najpierw badania. W ten sposób firma pozbywa się najcenniejszego źródła wiedzy, niezbędnego do zwiększania zyskowności biznesu.
Jak sprzedawać na rynku masowym?
Czy konkurowanie na rynku masowym czymś innym niż cena jest możliwe? To pytanie, na które pewnie niejeden menedżer szuka odpowiedzi. Niestety częściej efektem są kolejne znaki zapytania…
"I want it all and I want it now"
Czy 40 dolarów kary za spóźnienie to dużo? Tak, szczególnie, kiedy tyle musisz zapłacić wypożyczalni wideo, pozbawiając się w ten sposób funduszy choćby na zakup… filmów wideo. Czy to dobry powód, aby otworzyć własną, ale zupełnie inną niż wszystkie? Czy to wystarczy?
Ile warta jest Twoja strategia?
Anglia – dla jednych cywilizacyjna stolica świata, dla innych kraj o dość abstrakcyjnym poczuciu humoru. Z perspektywy biznesowej Wielka Brytania okazuje się być przede wszystkim zagłębiem talentów, skoro w odległości niecałych 80 kilometrów od siebie powstają 2 światowe korporacje…
Jak tracić klientów: 3 złe wiadomości o marketingu
Szef firmy mówi do pracowników: Nie jesteśmy w stanie konkurować ceną, nie jesteśmy w stanie także konkurować ani jakością, ani serwisem. Pozostaje nam konkurowanie przy pomocy oszustwa, czyli lepszy marketing.
Nieudany mariaż uczuć i big numbers?
Debiutując w blogosferze liderów biznesu Harvard Business Review Polska, chciałabym przywitać wszystkich Czytelników i obiecać… emocje i liczby. Właśnie, czy mogą one iść w parze w nowoczesnym marketingu? Tak, mogą, a nawet muszą.