
Marek Staniszewski
Założyciel firmy Heuristica.
Nowy wspaniały koszmar marketingu
W książce Nadchodzi osobliwość. Kiedy człowiek przekroczy granice biologii futurolog Ray Kurzweil analizując możliwe konsekwencje rozwoju nauki i technologii, przywołuje m.in. koncepcję molekularnego montera, czyli nanomaszyny, bardzo małego robota, który potrafi chwytać pojedyncze cząstki materii i osadzać je w pożądanym miejscu. Dzięki temu może on konstruować różne przedmioty z samych atomów. Taki monter działający w skali cząsteczkowej mógłby przy pomocy odpowiedniego oprogramowania tworzyć właściwie wszystko, czego dusza zapragnie: od komputerów przez odzież i dzieła sztuki po gorące posiłki. Mógłby też – o ile nie zabraniałaby tego jego własna konstrukcja – wytwarzać kopie samego siebie. I tu zaczyna się koszmar…
Konsumenci doceniają kreatywność
Obiektywna ocena pomysłu kreatywnego kampanii reklamowej przed jej emisją jest niezwykle trudna, zwłaszcza pod kątem skuteczności. Na efekt sprzedażowy ma wpływ wiele różnorodnych czynników.
Marek Staniszewski: Konsumenci doceniają kreatywność
Obiektywna ocena pomysłu kreatywnego kampanii reklamowej przed jej emisją jest niezwykle trudna, zwłaszcza pod kątem skuteczności. Na efekt sprzedażowy ma wpływ wiele różnorodnych czynników.
W oczekiwaniu na "Osobliwość": przyszłość da się przewidzieć?
(...) małe zaburzenia przyczyny powodują duże zaburzenia w skutkach. Tego rodzaju nieciągłości Maxwell nazywał osobliwościami (singularities
Shake it. Like a Polaroid picture.
Na okładce drugiego (i przełomowego zarazem) albumu pt. More Songs About Buildings and Food (1978) zespołu Talking Heads znalazła się oryginalna kompozycja wizualna. Koncepcję okładki opracował lider grupy, genialny artysta: muzyk, performer i pisarz – David Byrne, a wykonaniem zajął się awangardowy fotografik Jimmy De Sana. Okładkę stanowiła fotomozaika, na którą składało się 529 zdjęć zespołu. Wszystkie w charakterystycznym formacie zostały wykonane tym samym aparatem SX‑70 marki Polaroid.
Brukowanie piekła pozostawmy innym
Ponad pięć i pół wieków temu, kiedy Inkami – zgodnie z ich legendą – rządził dziewiąty władca – Pachacutec, na jednej z malowniczych przełęczy andyjskich szczytów powstało miasto: Patallaqta. Miasto z nieznanych przyczyn opuszczone zostało przez mieszkańców zaraz po jego zbudowaniu. Nie tylko to stanowi wciąż zagadkę dla archeologów i badaczy. Do dziś niezrozumiałe są funkcje tajemniczego kompleksu kamiennych budowli. Właściwie nie wiadomo czy było to miasto, czy jedynie osada administracyjna, obserwatorium, górska twierdza, miejsce kultu – a może wszystko jednocześnie?
Defensywna strategia polskich marek
Dla wielu polskich firm wprowadzenie marki walczącej na rynek jest taktyką „przeczekania trudnych czasów” lub wchodzenia w nowe obszary działalności, a nie świadomą ochroną własnej marki luksusowej czy przemyślaną strategią walki z niskocenową konkurencją.
Wikifirma, czyli dialog z klientami w sieci
Konsumenci dziś są wyedukowani pod względem swoich praw, świadomi marketingowych reguł i prób manipulacji ich gustami. A co najważniejsze, są świetnie wyposażeni w narzędzia nowoczesnej i powszechnie dostępnej technologii komunikacji, m.in. internet. Firmy, choć nie zawsze mają tego świadomość, muszą więc zmienić swoją strategię działania z jednokierunkowej komunikacji na tworzenie dwustronnych relacji opartych na równoprawnych i partnerskich zasadach.