Praca
Polakom spodobała się praca zdalna: 88% pracowników chce dalej korzystać z home office
Ponad połowa polskich firm planuje wykorzystywać pracę zdalną również po pandemii. To dobrze, ponieważ ta forma realizacji obowiązków służbowych spodobała się większości Polaków.
Wzrost zapotrzebowania na hybrydowe przestrzenie biurowe
Tylko w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, Mindspace w ujęciu globalnym odnotował trzykrotny wzrost zapotrzebowania na hybrydowe przestrzenie do pracy – w porównaniu z tym samym okresem w ubiegłym roku.
Home office - czego nie może w nim zabraknąć?
Wykonywanie obowiązków służbowych w domowym zaciszu wymaga nie tylko lepszej samodyscypliny, ale także optymalnej organizacji stanowiska pracy. Urządzenie biura w mieszkaniu to jednak nie lada wyzwanie, podczas którego należy pamiętać o kilku ważnych czynnikach.
Rynek pracownika – to hasło będzie aktualne przez co najmniej 30 lat
„Ech, ta dzisiejsza młodzież…” Tradycyjne narzekanie osób starszych brzmi coraz częściej i mocniej również w kontekście poszukiwania pracowników. To młodzi dyktują dziś warunki na rynku pracy, a te są coraz częściej przez pracodawców akceptowane. Dlaczego? Po pierwsze, ponieważ brakuje rąk (i głów) do pracy. Po drugie, wymagania młodych często przyczyniają się do… rozwoju przedsiębiorstw.
Polacy wolą pracę zdalną od wcześniejszego dostępu do szczepionki
Choć mogłoby się wydawać, że będą kolejki do szczepień, jedynie 31% ankietowanych chętniej aplikowałoby do firm, które gwarantowałoby wcześniejszy dostęp do takiego zabiegu.
Praca zdalna po pandemii? TAK, ale NIE
Najnowsze badania pokazują, że po opanowaniu pandemii pracownicy nie mogą raczej liczyć na pracę zdalną w pełnym wymiarze. Pracodawcy preferują hybrydowy model zatrudnienia.
Memento mori, czyli YOLO – ostatni efekt pandemii
Początkowym efektem pandemii było to, że ludzie tracili pracę. Efekt długoterminowy jest odwrotny – ludzie rzucają pracę.
6 sposobów na efektywność i dobre samopoczucie przy pracy zdalnej
Praca zdalna nie musi oznaczać chaosu i ciągłego zmagania się z rozpraszającymi sygnałami. Wystarczy stosować się do kilku prostych (z pozoru) zasad, by podczas pracy w domowych warunkach zachować zdrowie psychiczne i jednocześnie zwiększyć efektywność.
Employer branding w walce o pracownika
„Szanuj szefa swego, możesz mieć gorszego” – brzmiało porzekadło w przeszłości. Dziś funkcjonuje ono również, ale z małą zmianą. W miejsce „szefa” należy wstawić „pracownika”. W dobie przewagi popytu nad podażą na rynku pracy to firma musi dbać o to, by być miejscem, w którym chce się pracować.
Employer branding jako jedno z narzędzi HR
Działania employer branding mają na celu przede wszystkim zbudowanie pozytywnego wizerunku organizacji. To z kolei powinno się przełożyć na wizerunek firmy przyjaznej dla kandydatów i pracowników.
Zatrudnianie osób z Ukrainy. Polski rynek pracy potrzebuje mądrego zarządzania migracją
W ostatnich latach rynek pracy w Polsce został zdominowany przez dwa sprzeczne ze sobą zjawiska: bezrobocie, a równocześnie niedobór pracowników w konkretnych branżach. Tak było jednak do niedawna, ponieważ wiemy już, że możemy spodziewać się istotnych zmian związanych z napływem do Polski wojennych uchodźców z Ukrainy. Czy przepisy polskiego prawa dotyczące zatrudniania cudzoziemców sprawdzą się w praktyce? A może powinno się uregulować te kwestie w inny sposób?