Strategia
Już w starożytnej Grecji funkcja strategosa polegała na kierowaniu armią, wyznaczaniu i realizacji kluczowych celów. Dowiedz się, jak budować fundamenty dla zwycięskich organizacji.
Pokaż więcejWszystko już było, czyli jak wymyślić coś nowego
Wszystko, co było do wynalezienia, zostało już wynalezione – tak ogłosił w 1899 roku Charles H. Duell – szef biura patentowego USA, uznając, że jego urząd można by w zasadzie zamknąć.
Jak Apple popsuł Apple Music?
Niedawno miała miejsce prezentacja nowej usługi Apple Music. Wszystko to na wzór aplikacji Spotify i Pandora.
Zmiany w zasadach rachunkowości – co oznaczają dla firm
Rok 2020 jest rokiem nietypowym pod wieloma względami. W wyniku pandemii firmy i CFO zostali zmuszeni do wprowadzenia wielu zmian strategicznych i operacyjnych. Jednak to nie wszystko!
Rozwiąż swoje problemy w 3 krokach
Większość firm nie zachowuje dostatecznego rygoru na etapie definiowania problemów, które wymagają rozwiązania.
Ryszard Hordyński, Huawei Polska: „Bez działań w zakresie ESG firmom będzie się coraz trudniej rozwijać”
Zrównoważony rozwój staje się nieodzowną częścią strategii postępowych firm. Działać trzeba tu i teraz, często bez drogowskazów w postaci regulacji, które nie nadążają za zmieniającymi się okolicznościami. Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji z Huawei Polska opowiada nam o dobrych praktykach i wyzwaniach związanych z działalnością na rzecz środowiska, społeczeństwa i ładu korporacyjnego.
Powiedz mi, kim dla Ciebie jestem. Segmentacja klienta na przykładzie Polskich ePłatności [WEBINARIUM]
Silną markę buduje się przede wszystkim dzięki systematycznemu potwierdzaniu jakości swoich usług i produktów. Jak jednak radzić sobie, kiedy na drodze pojawi się przeszkoda, która spowolni nasze działanie?
Jakub Kogut: nowa oferta wartości jest bardziej rozbudowana
Na pierwszy rzut oka trudno mieć wątpliwości co do tego, że warto odstąpić od nowej strategii sprzedaży w firmie Taurus, polegającej wyłącznie na sprzedaży subskrypcji.
Budujemy ofertę, wartości dla klientów
Współczesny klient oczekuje od firmy, która go obsługuje, profesjonalnej współpracy, bazującej na odpowiednim systemie wartości. Jest to szczególnie istotne dla firm branży TSL.
Janusz Nawrat: analiza ryzyka to absolutna podstawa
Wyzwanie, przed którym stanęła firma Compass, staje się coraz powszechniejsze w wielu organizacjach. Szczególnie warto zwrócić uwagę na mechanizm podejmowania decyzji skupiający się niemal wyłącznie na kwestiach finansowych.
Gdy oczekiwania klienta i dostawcy się rozmijają
Nasi eksperci radzą, jak zarządzać zakresem usług, by utrzymać zdrowe relacje z klientem.
Ekspansja zagraniczna: lepsze przejęcie czy budowa od podstaw?
Wiele polskich firm, które powstały po przemianach gospodarczych, osiągnęło już taki etap rozwoju, na którym rodzimy rynek okazuje się zbyt mały, by zapewnić im dalszy wzrost.
Jak przetrwać rzeczywistość tworzenia się nowych paradygmatów
Jedyną pewną rzeczą w życiu jest zmiana. Jak ją przetrwać? Odpowiedz jest jedna – dostosować się. Tkwienie w starych strukturach myślenia i działania oznacza śmierć. Przemianom podlegają indywidualne jednostki jako pracownicy, jak i całe przedsiębiorstwa. Zasada elastycznego reagowania i ciągłej ewolucji dotyczy wszystkich.
Zacznij od wartości, czyli jak projektować politykę cenową firmy
Założyciele firm są często iluzjonistami. Wpadają na jakiś pomysł, ale nigdy nie zadają sobie pytania, jak potencjalny klient postrzega wartość tego pomysłu. O projektowaniu polityki cenowej opowiada prof. Hermann Simon.
Czas zastąpić atlas nawigacją
Recenzja książki Chrisa Outrama „STRAKTYKA. Jak w cyfrowych czasach strategia połączyła się z taktyką”.
Agnieszka Walczyńska: Sama znajomość wspólnych celów nie wystarczy
Michał Gadziejski nie będzie w stanie zrewolucjonizować struktur sprzedaży AEiS Group, jeśli nie zadba o relacje działu sprzedaży z pozostałymi komórkami w firmie.
Dawid kontra Goliat. Jak rywalizować z gigantem
Popularna polska internetowa firma modowa musi zmierzyć się z zagrożeniem, jakim jest wejście na polski rynek znacznie większego brytyjskiego rywala.
Hubert Laszczyk: kluczem do właściwej strategii jest pomysł
Próba konkurowania o masowego klienta ze znacznie silniejszym przeciwnikiem jest raczej skazana na porażkę.
Agnieszka Jackowska-Durkacz: Szczupła strategia wymaga cierpliwości i zaangażowania
Metodykę szczupłego zarządzania można traktować jako fundament organizacji, pod warunkiem systemowego podejścia do jej implementacji.
Chcą ukraść firmowe rozwiązania! Jak je chronić?
Jak zabezpieczyć kapitał intelektualny firmy, aby nieuprawnione osoby i przedsiębiorstwa nie korzystały w przyszłości z firmowego know-how?